SiilePiile Kirjoitettu November 2, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu November 2, 2003 Muistelen jonkun joskus suositelleen maidottoman pullan tekemistä omenamehuun. Onko kenelläkään kokemusta moisesta? Uskallanko valmistaa koe-erän? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moochie Kirjoitettu November 2, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu November 2, 2003 mie oon kyllä tehny ihan veteenkin välillä...tuleehan siitä vähän eri makuista kun maitoon tehty, mutta ei nyt loppujen lopuksi niin...luulisin että omenamehukin pelittää ihan hyvin, kun pelkkä vesikin kerta toimii...itse en oo kyllä kokeillu... : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
SiilePiile Kirjoitettu November 2, 2003 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu November 2, 2003 Juu, kokeilin. Ja ihan mahtavaa tuli, voin suositella Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pupu-PP Kirjoitettu November 4, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu November 4, 2003 Omppumehu pullasta tulee ekstra hyvä kun laittaa taikinaan vaniljasokeria ja pikkasen kanelia. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
SiilePiile Kirjoitettu November 4, 2003 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu November 4, 2003 Jotkut puhuivat munattomasta pullasta, kuinka se sitten toimii? Mitä siihen laitetaan sen asemesta? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vivivi Kirjoitettu December 1, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu December 1, 2003 Munaton ja maidoton pulla on oikein maukasta. Pitää kuitenkin muistaa laittaa rasvaa maidonkin edestä ja hyvää tulee. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Auringonlapsi Kirjoitettu December 11, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu December 11, 2003 Itse olen tottunut tekemään pullan veteen, sillä mulla oli nuorempana ilkeä maitoallergia. Maussa ei mielestäni ole huomattavaa eroa. Pulla kuin pulla, nesteestä huolimatta, maistuu hyvälle, kun taikina on pehmoinen. Leivonnassa saa käyttää mielikuvitusta Itse korvaan osan nesteestä toisinaan persikkatölkin liemellä. Teen pikkupullia, jotka painan litteäksi, täytän persikkakuutioilla ja mantelimassalla, nipistän pullan kiinni, laitan leivosvuokiin, kohotan, voitelen munalla ja pinnalle raesokeria, paistan 225 asteessa n. 10 min. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rva Ronkeli Kirjoitettu March 9, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 9, 2004 SiilePiile!Mun leivontakirjan pullataikinaohjeessa ei oo ollenkaan kananmunaa...Hyviä pullia on tullu eikä kauaa ole kaapissa "vanhentunu"!!! Muna vain jätetään pois..ei sen kummempaa... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiawatha Kirjoitettu March 9, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 9, 2004 Mäkin jätän kananmunan aina pois pullasta! Ei kuivu niin nopeasti, mikäli sitä pullaa nyt sattuu jäämään vähän kauemmaksi aikaa pussiin ;DKerran vain unohtu voidella pullat ja niistä ei tullu kauhean kauniita, joten millä ne sitten voitelee, jos ei kananmunalla ??? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rva Ronkeli Kirjoitettu March 10, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 10, 2004 Hiawatha!Leivontakirjani ohjeen mukaan munattoman pullan voiteluun voi käyttää margariini-sokeriliuosta. Itse en ole kyllä kokeillut... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rva Ronkeli Kirjoitettu March 10, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 10, 2004 Löysin hyviä munattomia ja maidottomia ohjeita sivulta: www.hirssinen.fi/makeat_tul.html. Siinäki oli toi marg.-sokeriliuos juttu...toivottavasti edes jollekin on näistä apua... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipsuttelija Kirjoitettu March 15, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 15, 2004 Munaton ja maidoton pulla on oikein maukasta. Pitää kuitenkin muistaa laittaa rasvaa maidonkin edestä ja hyvää tulee.Juuri näin! : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mustalintu Kirjoitettu March 16, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 16, 2004 Jos ei halua käyttää kananmunaa pullien voiteluun niin sen asemasta voi käyttää kahvia johon on liuotettu huomattava määrä sokeria. Tai sitten ihan vaan sokerilientä. Jos haluaa niin voi voidella useampaan kertaan ennen uuniin laittamista, tulee enemmän väriä pullukoiden pintaan. Yleensä käytän tuota kahvia kun siitä tulee oikein kauniin näköistä, mutta 11-vee pikkuveljeni väittää että pullat maistuvat kevyesti kaffelle sen jälkeen. Mie oon niin paatunut kahviholisti etten moista huomaa, tai se ei ainakaan haittaa (Useimmin sitä kuitenkin tulee oltua laiska ja jätettyä voitelu kokonaan pois. Entäs sitten jos pullista tulee rumia? Ne tulee kuitenkin syötyä hetipian uunista ottamisen jälkeen eikä jälkipolville jää mitään todisteita! ;D Vierasvara-asia on sitten kysymys erikseen, mutta meillä ei yleensä sellaista juuri jää... ) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiawatha Kirjoitettu March 16, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu March 16, 2004 Entäs sitten jos pullista tulee rumia? Ne tulee kuitenkin syötyä hetipian uunista ottamisen jälkeen eikä jälkipolville jää mitään todisteita! ;D Vierasvara-asia on sitten kysymys erikseen, mutta meillä ei yleensä sellaista juuri jää... )No katsos - taiteilija minussa haluaa kaikesta tulevan minua tyydyttävää, joten pullanrumilukset eivät käy laatuun ;D Kyllä ne syödään, vierasvaraa ei meilläkään jää, sillä kyllä vieraille tarjotaan uunituoretta pullaa! Muu ei käy. Itsekin ehkä juuri ja juuri kykenen syömään päivän vanhaa pullaa : Pullan pitää olla suussasulavan pehmeää ja maistuvaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sporttis Kirjoitettu April 7, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu April 7, 2004 Maidoton pulla on mielestäni jo seuraavana päivänä ihan vanhaa, olisko tähän vinkkiä? Onneksi laktoosittomaan maitojuomaan voi tehdä laktointoille sopivaa pullaa, mutta allergikoille on kuitenkin vielä leivottava veteen tai mehuun... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ankkuli Kirjoitettu June 15, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 15, 2004 joskus kokeilin kookosmaidolla korvata maitoa ja sillä kyllä saa aikakookoksenmakuisia(yllättäen) pullia. Täytyy vaan muistaa, että laittaa esim. puolet ohjeen maitomäärästä kookosmaitoa ja puolet ihan vaan vettä, koska kookosmaito on aika tuhtia tavaraa. Luultavasti ei käy kaikille, mutta kerran pullasta päästiin puhumaan, niin piti vielä mainita tällainenkin vaihtelu-vaihtoehto:) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilvineito Kirjoitettu July 7, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu July 7, 2004 miun mielestä veteentehtypullaon parempaakuin maitoon tehty... mut tämäkin tietty makuasia Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragazza Kirjoitettu July 12, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu July 12, 2004 Minä teen rasvattomaan maitoon tai veteen pullat. Mies vastustaa jyrkästi vesipullia, mutta ei kuitenkaan huomaa niissä mitään eroa... ;D Eli ei hätää, jos maito jää uupumaan jos en mene sitä möläyttämään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Päivänkakkara82 Kirjoitettu August 26, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu August 26, 2004 Teen itse sen aina soija- tai kauramaitoon ja jätän munat pois, hyvältä maistuu ilman sitäkin eikä mielestäni rasvaa nyt hirveästi tarvitse edes enempää kun tuossa maidossahan jo onkin sitä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Heather06 Kirjoitettu March 13, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu March 13, 2005 Ja nythän kaupoista löytyy benevivaa, soijasta tehtyä "maitoa" hyvä maidon korvike. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limbe Kirjoitettu March 17, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu March 17, 2005 En usko, että maidoton pulla säilyisi huonommin kuin maitoon tehty! Itse leivon pullat aina soija- tai kauramaitoon - vaniljalla maustettu soijamaito on parasta! Munia ei kaipaa kukaan myöskään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nonna-marie Kirjoitettu April 8, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 8, 2005 kandee samantien pakastaa ne pullat, joita ei syö samana päivänä.jos jokunen kuitenkin unohtuu pöydälle, voipi laittaa mikroon, mutta tämän jälkeen tuote on syötävä heti. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alsa Kirjoitettu April 27, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 27, 2005 Leivon useimmiten pullat veteen. Myös juhliin, eikä maito-intoilija -sukulaisetkaan ole koskaan huomanneet mitään. Joskus olen leiponut myös kahviin, kannattaa kokeilla (ei maistu kyllä valmiissa pullissa juuri ollenkaan, vaikka taikina vaikuttaa tosi kahviselta).Toi omenakin voi olla aika allergisoiva, että jos johonkin juhliin tekee omenamehupohjaista pullaa, niin kannattaa ainakin mainita jossain, koska omena-allergikko ei ehkä osaa välttää pullaa muuten. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiksu Kirjoitettu May 13, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 13, 2005 mä oon leiponut pullat maitoon, veteen ja omenamehuun. Parhaat on tullu maitoon leivotuista. Mutta omenamehusta tuli myös ihan jees makuiset.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmililja Kirjoitettu May 17, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 17, 2005 Mä oon myös tehny omenamehuun, ja joskus myös viinimarjamehuun. Niistäkin tuli hyviä, tosin hiukan punertavia . Ja en koskaan laita kananmunaa. Jos pullat tekee veteen, mutta voi tehdä vähälaktoosisena, niin hyla-maitojauhe on myös ihan hyvää pullataikinassa. Sitä vaan sekoitetaan veteen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts