Pallokala Kirjoitettu December 18, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 18, 2006 Tahtoisin mansikkakermakakun..... Perinteisen. Mutta toukokuussa ei saa tuoreita suomalaisia mansikoita niin pitää miettiä muita vaihtoehtoja Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vendela Kirjoitettu December 18, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 18, 2006 Meille tulee kakku pitopalvelun kautta, ja heillä oli aika suppeat valikoimat... > Ei siis mitään erikoisuuksia, harmi vaan. Ollaan mietitty prinsessakakun ja suklaakakun välillä, taidetaan päätyä suklaaseen! Täytteet vielä harkinnassa, ehkä lisää suklaata! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moonmaid Kirjoitettu December 22, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu December 22, 2006 Meillä oli kirsikka-sitruuna -tuorejuustokakku. Ja hyvää oli. Tässä vielä kuva: Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
adAstra Kirjoitettu January 6, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 6, 2007 LakkatäytekakkuLeivoksia (erikoisruokavaliot) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
talvimorsian2007 Kirjoitettu January 6, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 6, 2007 :-Xmeille tulee mansikka-valkosuklaakermakakku.... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sipu Kirjoitettu January 10, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 10, 2007 Jeps, on se ihanaa, että kaikenlaisia kakkuja on jo olemassa ja tarjoillaan! Jos en olisi valintaani jo tehnyt, niin saisin paljon uusia ideoita täältä!Itse haluan maun puolesta (enkä niinkään nimen puolesta...) prinsessakakun, jossa vihreä marsipaani on korvattu valkoisella marsipaanikuorrutuksella ja päälle tehdään jotain mustia kuvioita. Tosin pitopalvelun täti oli sitä mieltä, että prinsessakakku jakaa mielipiteet, eli toiset tykkää, toiset ei. Mitä mieltä olette? Kakun on tarkoitus olla ulkonäöltään häiden teemaan sopiva, eli art decomainen eli selkeä ja yksinkertainen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest flower83 Kirjoitettu January 11, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 11, 2007 Meille tulee näillä näkymin rahka-mustikka-vadelmatäytteinen kakku, jossa kuorrutuksena kermavaahtoa ja päällä marjakiillettä. Sipu, suunnittelemasi kakku on varmasti upean näköinen, mutta olen samaa mieltä että mielipiteet se voi makunsa puolesta jakaa. Itse en marsipaanikakuista niin välitä, ja vaikka ne voivat komeita ollakin, mielestäni kakun maku on tärkein juttu. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
rocita Kirjoitettu January 11, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 11, 2007 (muokattu) .. Muokattu: July 29, 2019, käyttäjä: NannaJuuli Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vendela Kirjoitettu January 11, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 11, 2007 Kaikkia vieraitahan ei voi millään miellyttää, eli parasta valita se, mikä eniten hivelee morsiamen ja sulhasen makuhermoja! ;D Jääpähän itselle sitten enemmän, jos muut eivät tykkää. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Like-Angel Kirjoitettu January 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 13, 2007 Meillä sulhanen ei tykkää kermakakuista, joten kuorrutamme kaikki kakut vanilijavaahdolla. Toimii samalla tavalla kuin kerma, on paljon kevyempää ja huomattavasti paremman makuista. Lisäksi teemme yhden täysin gluteenittoman kakun, kun veljellä on gluteeniton ruoka, tähän kakkuun liitämme muut mahdolliset allergiat, esim marja yms.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Elli-05 Kirjoitettu January 14, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 14, 2007 Tosin pitopalvelun täti oli sitä mieltä, että prinsessakakku jakaa mielipiteet, eli toiset tykkää, toiset ei. Mitä mieltä olette?No eikös kaikki ruoka jaa mielipiteet? Ei kaikki tykkää kerma- tai juustokakuistakaan. Sitäpaitsi voihan sen marsipaanin jättää syömättä ja syödä vaan sen pohja- ja täyteosion, jos ei marsipaanista välitä. Ei kaikkia voi miellyttää millään, aina on joku jolle ei kelpaa! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
helina Kirjoitettu January 14, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 14, 2007 Meillä sulhanen ei tykkää kermakakuista, joten kuorrutamme kaikki kakut vanilijavaahdolla. Toimii samalla tavalla kuin kerma, on paljon kevyempää ja huomattavasti paremman makuista.Olettehan testanneet tämän vaniljavaahdon? Mikäli tarkoitat näitä creme/flora vanilloita, niin ne eivät käyttäydy lainkaan samalla tavalla kuin kerma, eli pursottaminen ja perinteinen kuorruttaminen ei kyllä onnistu!Mä en muuten yleensäkään ymmärrä sitä, että miksi ihmiset miettivät esim. kakun kohdalla, että kun kaikki vieraat eivät tykkää siitä tai äiti ei tykkää siitä. Mitä väliä sillä on, jos joku ei tykkää, se on hänen oma mokansa! En minä itsekään rakasta kaikkia ruokalajeja, joita meidän pöytään tulee, mutta ne vaan kuuluvat siihen pöytään ja sillä selvä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quaramelle Kirjoitettu January 14, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 14, 2007 Ystävien häissä oli vähän aikaa sitten vadelmavalkosuklaatuorejuustokakku; todella hyvää ja raikasta eikä liian makeaa - meille muokattuna jotain saman tyylistä! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackOrchid Kirjoitettu January 17, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 17, 2007 Mä oon saanut päähänpinttymän valkosuklaa-lakkakakusta, can`t help it! Tosin kovin monet eivät pidä lakoista :-/, joten ajattelin siihen rinnalle kinuskikakkua [smiley=thumbsup.gif] , selvä homma!Kaikki oli ihan selvää, kunnes...oliskohan ollut joulun alla ilmestynyt Koti ja keittiö-lehti, jossa oli kuva suklaakakusta (siis sellanen kreemiversio, ei Sacher), jossa oli päällinen kranaattiomenan tummanpunaista sisusta :-X, aa-aaaah...Mun maailma siis järkkyi pahasti, koska se oli aivan MIELETTÖMÄN näköinen... Meille taitaa tulla aikamoinen kakkukavalkaadi, tai sitten tulee tehtäväksi pirun kipeitä päätöksiä ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luminella Kirjoitettu January 18, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 18, 2007 Me ollaan ihastuttu Kakkugallerian kakkuihin ;D www.kakkugalleria.comJoku sellainen siis, mietitään otettaisko kahta erilaista Meille tulee tuolta Mustaherukkasuklaakakku. reilu viikon päästä päästään maistamaan. Oon syönyt kakkugallerian kakkuja suht usein, mutta tää mustaherukkasuklaa on vielä maistamatta. Luotan, että se on loistava, kuten muutkin kakut siellä!! en halua pilata yllätystä maistamalla etukäteen... heh. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinjamaya Kirjoitettu January 18, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 18, 2007 Meille tulee varmaankin lakkakermakakku. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lap-81 Kirjoitettu January 20, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 20, 2007 Joku mikä näyttää ja maistuu hyvältä! ;DJa koko kakku ehdottomasti HYLA tai kokonaan laktoositon... Niinkuin muukin menuu.... Eipähän tarvitse erikseen tehdä kakkua kellekkään,kun jo itse vaadin ainakin hylaa...Olisihan se aika ilkeää jos morsion pitäisi juosta kovaa vauhtia vessaan kesken kakunsyönnin... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tillura Kirjoitettu January 22, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu January 22, 2007 Meillä tarjolla kakkubuféépöytä, jossa tarjolla 5 erilaista kakkua: tumma/vaalea suklaa-, juusto-, marsepaani-, hedelmäkakku sekä tiramisua. Nam! Kakut on luvannut tehdä ystäväni, jolla on taito hyppysissä ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nonna-marie Kirjoitettu February 6, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 6, 2007 (muokattu) edit: poistin kuvan, onhan se täällä ollutkin... Muokattu: April 7, 2008, käyttäjä: nonna-marie Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mareca Kirjoitettu February 14, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 14, 2007 Onko kellään ollut jäätelökakkua? Siis ei pelkkää jäätelöä sisältävää vaan tavan kakku täytettynä jäätelöllä? Sulamisongelma toki... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren Kirjoitettu February 16, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 16, 2007 Olettehan testanneet tämän vaniljavaahdon? Mikäli tarkoitat näitä creme/flora vanilloita, niin ne eivät käyttäydy lainkaan samalla tavalla kuin kerma, eli pursottaminen ja perinteinen kuorruttaminen ei kyllä onnistu!Kaipailisin vinkkejä kakun kuorruttamiseen. Mitä pelkän kerman sijaan? Kokemuksia? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joliellen Kirjoitettu February 23, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 23, 2007 Kaipailisin vinkkejä kakun kuorruttamiseen. Mitä pelkän kerman sijaan? Kokemuksia?Sokericremeähän käytetään kuorruttamiseen. Itse tykkään sen mausta. Tässä ohje:Sokericrème250g suolatonta voita1pkt (500g) tomusokeria2rkl maitoa1rkl vaniljasokeriahaluttua väriainettaVaahdota voi vaaleaksi. Lisää puolet siivilöidystä tomusokerista ja vatkaa voimakkaasti. Lisää maito, vaniljasokeri ja loput siivilöidystä tomusokerista . Sekoita tasaiseksi. Värjää halutulla väriaineella. Creme kannattaa levittää lastalla, koristeluja voi tehdä pursottamalla (aivan kuin kermavaahto, mutta koristellessa voit käyttää hyvin pientä päätä, jolloin pystyt tekemään rajauksia, kuvioita jne.) Cremellä pystyy työskentelemään paljon tarkemmin kuin kermavaahdolla. Koristelut ja kuvioinnit voit tehdä vaikka värjätyllä cremellä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hunaja 76 Kirjoitettu February 23, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 23, 2007 Me haluaisimme joko jonkun ihanan suklaakakun tai sitten kinuskikakun. ;DKatotaan ny, molemmat kelpaa.Meille tulee kakku pitopalvelun kautta, enkä vielä tiedä mitä siellä on tarjolla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirri08 Kirjoitettu June 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2007 Meillä tulossa mahdollisesti perinteinen mansikkakakku, jossa rahkatäyte. Koska olen pienen ikäni tehnyt kaikkiin omiin juhliini kakut, luulen, että teen myös häihini. Samalla säästää rahaakin ja leipominen rentouttaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
minnie80 Kirjoitettu June 20, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu June 20, 2007 Meillä oli St Honoresta vadelmavalkosuklaamoussekakku. Ihan taivaallista . Prinsessakakku on mun mielestä vähän riski valinta, juurikin siksi että jakaa mielipiteet. Itse olen vasta nyt oppinut pitämään marsipaanista, ja tiedän monia, jotka eivät voi sitä sietää. Tokihan on kermakakkujen ja juustokakkujenkin vastustajia, mutta marsipaani on silti vähän eri asia. Ainakin kannattaa laittaa jotain keksiä tms lisäksi tarjolle, että jokainen saisi jotain makeaa suuhunsa kahvin kanssa. Meillä oli suklaakonvehteja ja keksejä, sekä lisäksi tietysti omat leivoksensa gluteenittomalle ruokailijalle ja maidoton kakku. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts