marjukka07 Kirjoitettu June 28, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu June 28, 2007 Tietääkö joku mistä saa kankaisia ruokaluliinoja edullisesti, ostaa tai vuokrata? Lähinnä akselilla Helsinki-Seinäjoki. Juhlimme ensi kesänä häitä, mutta juhlapaikassa ei ole omasta takaa servettejä. Haluaisin ehdottomasti kankaiset, ovat juhlavammat, mutta niiden, ainakin edullisten sellaisten, löytäminen tuntuu yllättävän hankalalta.Tai saako tukusta yms. paksumpia, kauniita paperisia servettejä? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
lillamyy Kirjoitettu June 28, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu June 28, 2007 Minkä väriset häät teille tulee? Minä olen ompelija ja olen valmistanut meille itse murretunoranssin väriset kauniit liinat itse. Ovat laadukasta paksua materiaalia. Voit tehdä ne siis myös itse Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjukka07 Kirjoitettu June 28, 2007 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu June 28, 2007 Ruokaliinojen olisi tarkoitus olla valkoiset, tai hieman pellavan väriset. Olen itsekin miettinyt tuota ompelemisen mahdollisuutta, mutta kun nuo käsityöt eivät ole vahvin lajini Lillamyy, miten paljon ompelemasi liinat tuli maksamaan? Millaisesta kankaasta teit? Entä saumat? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
zucchero Kirjoitettu June 29, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu June 29, 2007 Ciao!Googlaa "astiavuokraus", niin tulee lista vuokraamoista, joista saat myös kangasserviettejä. Hinta pyörii siinä 1e kappaleelta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kiralove Kirjoitettu June 29, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu June 29, 2007 IKEA:sta IRIS lautasliinat 1,95€/4kplhttp://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/20107811Jos tarvitsee enempikin, kannattaa soittaa etukäteen, näin minua neuvottiin kun alkujaan alattelin hankkia nuo liinat...Liinat ovat 52 % polyesteriä, 48% puuvillaa, joten voi olla että voi värjätäkin jos tarve on muun värisille kuin valkoisille... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjukka07 Kirjoitettu July 1, 2007 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu July 1, 2007 Täytynee kääntyä Ikean puoleen ja käydä katsomassa ruokaliinoja, näyttää ihan hyviltä ja löytyyhän sieltä myös pellavaisia, tosin hieman arvokkaampina, mutta siltikin edullisia. Kiitokset vinkeistä! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pipa Kirjoitettu August 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 13, 2007 mä ostin Heinon tukusta "kankaisia" isoja servettejä. Ei ne kangasta oo, mutta tuntuu sellaselta paksummalta ja kankaisenlta ;D15kpl 4e ja risat. Olen itse todella tyytyväinen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna2007 Kirjoitettu August 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 13, 2007 Meillä pitopalvelun kautta tarjottiin niitä kankaalta tuntuvia deluxe-servettejä, mutta sovittiin, että heidän kauttaan vuokrataan astiavuokraamosta kankaisia servettejä 1e/kpl. Olisin muuten tehnyt itse, ja hintaa (puhumattakaan vaivasta) olisi tullut ihan hirveästi. Astiavuokraamoissa melkein aina on kankaisia tarjolla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alien Kirjoitettu August 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 13, 2007 Me ostettiin juuri pellavaisia lautasliinoja Tallinnasta 40 kruunulla (n. 2,5 euroa) kappale. Vanhassa kaupungissa niitä myydään useammassakin puodissa, mutta nämä mitkä löydettiin oli sekä halvimmat että hienoimmat, ja niitä tuntui olevan kaikissa sateenkaaren väreissä ja sävyissä. Kauppa oli nimeltään VeTa ja osoite Pikk 6. Kovin isoihin juhliin sieltä ei kyllä ehkä värillisiä liinoja saa - me tarvittiin 40 kpl ja sen verran juuri ja juuri varastosta löytyi. Mutta kannattaa käydä tsekkaamassa jos on Tallinnassa liikkeellä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
equator Kirjoitettu April 20, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 20, 2009 Mun häävillitys on ihan kohdillaan, kun ajattelin, että tavallisten servettien sijaan olisikin niitä aitoja kangas servettejä. Tiedättekö, mistä niitä saisi? esim. vuokralle? Vai onko tämä ihan epätoivoista juttua? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
merkinkantaja Kirjoitettu April 20, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 20, 2009 Ei ole epätoivoista ollenkaan JuhlaMagiaAinakin vuokraa kyseisiä servettejäSamoinAstiavuokraus SaLeTurun seudulle vuokrataan (voi olla muuallekin, kannattaa tiedustella)Nestor´sNoista kahdesta ekasta kannattaa alottaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lainie Kirjoitettu April 21, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 21, 2009 Somistuspuolella on jo keskustelu aiheesta: http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.ph...hl=lautasliinat Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
maikku_83 Kirjoitettu May 6, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 6, 2009 Tietääkö joku Tallinnasta liikkeen, mistä noita kankaisia servettejä saisi ostaa? ja ovatko mahdollisesti halvempia kuin Suomessa? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
syysmorsian2009 Kirjoitettu May 8, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 8, 2009 http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/20107811jos omaksi haluaa niin ikeasta halvin setti on 1.95/4kpl Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras_pepsibabe_* Kirjoitettu May 13, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 13, 2009 Mun häävillitys on ihan kohdillaan, kun ajattelin, että tavallisten servettien sijaan olisikin niitä aitoja kangas servettejä. Tiedättekö, mistä niitä saisi? esim. vuokralle? Vai onko tämä ihan epätoivoista juttua?Meillä on käynyt sitten tuuri kangasservettien kanssa äiti lupas tehdä ja laittaa nimet ja päivämäärän;) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrs M. Kirjoitettu December 8, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu December 8, 2009 Jos lautasliinat tekee itse, niin mitä kangasta niiden tulisi olla? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Minimorsio Kirjoitettu December 8, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu December 8, 2009 Jos lautasliinat tekee itse, niin mitä kangasta niiden tulisi olla?Minä aion ommella meille itse lautasliinat ja olen ainakin ajatellut, että paksuhko puuvillakangas lienee ok. Ajattelin silti kysyä apua kangaskaupasta, varmasti myyjät osaavat neuvoa ja suositella kankaita. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malssi Kirjoitettu December 8, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu December 8, 2009 ^ Mä ostin 60 Ikean Knoppa-lakanaa täältä hääkirpparilta pöytäliinoiksi, mutta koska kaikkia ei tarvitse, ompelen osasta lautasliinoja. Onhan ne vähän ohkaisia ja itse mietin, että onko ne sit huonoja, mut tärkkäämällä tulee jämäkämpiä ja äitikin totesi, että jos joku siitä valittaa, että ei ole tarpeeksi paksu, niin se on kyllä sitten valittajan oma häpeä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
taurus71 Kirjoitettu December 9, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu December 9, 2009 Mä olen ommellut kangasservettejä ihan samasta kankaasta kun pöytäliinakankaatkin ja sitten pellavasta. Nuo pöytäliinakankaat ovat hyvää ja paksua puuvillaa ja pesukin onnistuu jopa 90 asteessa. Ohuita ja halpoja kankaita kun ei oikein voi niin kuumissa asteissa pestä jos on vaikeita likatahroja. Tärkkäämällä toki saa ohuemmastakin kankaasta jämäkämpää mutta musta kannattaa panostaa laatuu niin sitten niillä on myös jälleenmyynti arvoakin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malssi Kirjoitettu December 9, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu December 9, 2009 ^ Jos toi oli mulle, niin näin olisin tehnytkin, mutta koska noita lakanoita oli niin paljon, niin mielestäni olisi ollut sulaa järjettömyyttä ostaa vielä erikseen toista kangasta. Jos ne menee niin likaiseksi, ettei niitä voi pelastaa, niin sitten ne vaan pääsee siivouskaappiin ja sitä kautta pois. Jälleenmyyntiarvon varaan en siis joka tapauksessakaan voi laskea. Pitää joskus tehdä itselle omaan käyttöön sellaisia paksumpia, ois kiva, jos omistais sellaisetkin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras Kirjoitettu July 11, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu July 11, 2010 ompelen itse mustia servettejä mustasta lakanakankaasta. hintaa tuli sadan hengen servetteihin kankaalle n. 30 e, saumurilla vaan vetelen ne reunat. hienoja tulee. omalle työlle ei tietty voi laskea kuluja, onhan se työläs homma, mutta minusta kannattaa, jos vaihtoehtona köyhät paperilautasliinat. ja siis häät ovat minibudjetilla, mutta sen ei tarvii näkyä, heh Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauskis Kirjoitettu August 28, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu August 28, 2012 meidän ravintolassa on kangasserveti, mutta kun kahvitellaan kotioloissa, niin tilasin Calligraphenilta kauniin syksyisen oranssit servetit, joihin tuli kullalla meidän nimet ja hääpäivämäärä sekä kiva sydänkuvio. Näyttää tosi tyyriiltä ja tuo mukavasti juhlavuutta Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts