a_paradise_79 Kirjoitettu October 19, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 19, 2006 Toivottavasti aiheesta ei ole jo ketjua, mutta haku-toiminnolla en ainakaan mitäään löytänyt..Olemme siis sulhasen kanssa kallistumassa japanilaiseen ruokaan.. Onko täällä joku, joka olisi tarjonnut häissään (tai muissa juhlissa) japanilaista (lähinnä ajattelimme "kylmää" pöytää eli sushi, sashimi, maki jne.)? Mistä pyysitte tarjouspyyntöjä? Perinteiset catering-firmat ei varmaankaan tule kysymykseen vai? Häät ovat Helsingissä, joten japanilaisilta ravintoloilta varmaan ainakin voi kysellä, entä muualta?Kokemuksia kaivataan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
helina Kirjoitettu October 19, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu October 19, 2006 Olen tilaillut muihin tapahtumiin erilaisia susheja, tuna tatakia ja sashimia ja ihan tavallisilta catering -firmoilta. Ei varmastikaan mikään tavallinen pitopalvelu, joka on "karjalanpiirakka & kotikalja" -linjalla pysty toimittamaan, mutta esim. ihan sodexholtakin saa. Mutta ihan hyviä olen saanut Soupsterilta ja olivat kauniisti esilläkin. Kannattaa varmasti kysyä tarjousta heiltä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_paradise_79 Kirjoitettu October 20, 2006 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu October 20, 2006 Kiitokset vinkeistä. Ei olisi ihan heti tullut mieleen, että esim. Sodexholta saa japanilaista! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest velmu Kirjoitettu June 8, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu June 8, 2007 En tieda onko tama vastaus jo ihan myohainen. Meilla on pitopalvelu Makutakuu, ja suostui tekemaan sushia seka karage-salaattia. Tilaisin itse kuitenkin mieluiten japanilaisesta ravintolasta. Mietin nyt itse, etta kannattaako sushia olla lisana menuussa jossa muu ruoka on suomalaista, niinkuin meilla oli ajatus. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
hipsukka2007 Kirjoitettu June 8, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu June 8, 2007 Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, että ne keillä on ollu japanilaista ruokana, miten on vieraille maistunu? Esimerkiks sushi taitaa jakaa aika paljon porukkaa kahteen leiriin, niihin jotka rakastaa, ja niihin jotka ei voi sietää. Ja sitte taitaa olla vielä se kolmas porukka, jotka ei suostu edes maistamaan... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest velmu Kirjoitettu June 8, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu June 8, 2007 hipsukka2007'n kysymykseen en voi viela kokemuksen perusteella vastata. mutta omia tuttuja ajatellen luulisin etta on aina muutama joille ei raaka kala maistu, ja sukulaisissa enemmankin. itse en soisi mahaani tayteen kylmasta kalapoydasta, vaikka japanilaiseen ruokaan muuten olenkin tottunut. sen takia sushit olis vain lisana. en kylla tieda miten paljon menuun hinta nousi sushien takia, pitaapa kysaista. muistankohan ihan vaarin, etta helsingin tokyo-kan -liike tekee catering-palveluna sushia.. :-? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Layne Kirjoitettu June 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2007 Itse haluaisin jotain vähän tavallisempaa, tylliin riisiä ja kanaa currykastikkeessa, mutta mitä muuta sen kanssa sitten voisi tarjota? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest neko Kirjoitettu September 2, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu September 2, 2007 Entä voikohan japanilaista ruokaa saada juhliin suht autenttisen makuisena, eli siis japanilaisesta ravintolasta tilattuna? En luottaisi siihen että länsimaista ruokaa tavallisesti tekevän pitopalvelun aasialainen ruoka olisi maultaan hyvää, vaikka se ehkä näyttäisi päällepäin oikeanlaiselta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Appelsiini-Sonja Kirjoitettu September 4, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu September 4, 2007 Mä olen myös haaveillut sushista ym. häätarjottavana, mutta mitenkäs se säilyvyys? Olen kuullut että sushi on parhaimmillaan heti valmistuksen jälkeen ja niin minä olen sitä aina syönytkin niin en voi vertailla onko esim. aamupäivällä tehdyt sushit vielä illalla ok. Löytyykö joku guru valaisemaan asiaa? Yleensä kyllä taitaa ravintoloilla olla sushi-robotit käytössään, eli valmistus tapahtuisi hyvinkin vikkelään... ? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daisy Kirjoitettu June 11, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu June 11, 2008 Meilläkin on sushit mielessä... Mutta mitäs niille, joille ei japanilainen maistu? Jotain pientä sekin saisi olla, kun Talvipuutarhan pöydät on niin pienet... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
taurus71 Kirjoitettu June 13, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2008 Minä kuulin yhdeltä tuttavaltani että häissä tajolla ollut japinilainen ruoka oli jättänyt porukan nälkäiseksi ja osa ei oluut syönyt sitä sitten ollenkaan, myöhemmin illalla läheisellä nakkarilla kävi sitten yksi jos toinenkin häävieras eli jos ja kun haluatte tarjota japanilaista ruokaa häissänne olisi teidän varmasti tiedettävä että se kaikille maistuu ja iltahäissä varsinkin että ruokaa on riittävästi! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daisy Kirjoitettu January 1, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 1, 2009 Helsinkiin on perustettu sushiin erikoistunut pitopalvelu Masabi. Netistä löytyy. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts