MakkeJ Kirjoitettu February 20, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 20, 2005 Kokemuksia kokonaisesta siasta ja nyt ei puhuta sulhasesta...Mitä on kustantanut ja tuleeko leikkaaja mukana, lämmin vai kylmä? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sylvesteri Kirjoitettu February 21, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 21, 2005 Ei häissä kokemusta, mutta parissakin opiskelijabileissä on sikaa tarjottu. Hienolta kuulostava idea, mutta toteutus on käytännössä jotain muuta. Leikkaamiseen kuluu yllättävän paljon aikaa ja koska ideahan on tuoda sika kokonaisena näytille, ei paljon valmisteluja sen suhteen voi etukäteen tehdä. Lisäksi siassahan on aika paljon rasvaa = läskiä. Voit vain kuvitella, minkä näköisiä palasia siitä sitten saadaan leikatuksi, kun ensin poistetaan ne nahassa kiinni olevat ihrat. Ei mitään kovin nättiä touhua.. Hinnat ei käsittääkseni päätä huimaa. Saatan muistaa väärinkin, mutta olisiko ollut 600 euroa valmiiksi paistettuna? Itse en ole ollut ostamassa, joten kannattaa kysyä lisää muualta. Btw, jos possun pääkin koristaa tarjoilupöytää, saattaa kasvissyöjiäkin yllättäen löytyä juhlaväen joukosta ilmoitettua enemmän. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jäänalle Kirjoitettu February 23, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 23, 2005 joo eli kustannusta siasta tulee 200-600e riippuu sian koosta... leikkaajaa ei tuu kaupan päälle ellei erikseen maksa.. kypsä sika hankala leikata jos ei ole ammattilainen= se hajoaa käsiin ;D kokemusta on!! lämmin vai kylmä?? siitä saa ihan itse jokainen päättää palvaamosta se yleensä tulee kuumana ja kun siinä kerta on nahka vielä paikoillaan se ei jäähdy ilmän jäähdytystä helposti eli kannattaa sopia palvaamon kanssa.. kandee kysyy kaikkee muutakin palvaamon kautta ne tietää aikas hyvin.. toivottavasti vastasin edes johonkin kysymyksiisi...!!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinja79 Kirjoitettu February 25, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 25, 2005 ainakin sellainen yritys kuin makuliha oy tarjoaa savustettua possua ja on aivan ihanaa ja heiltä varmaan saa neuvoteltua edullisesti ammatti ihmisen sian seuraksi! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minniriini Kirjoitettu February 25, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 25, 2005 Kokonainen sika on loistava ajatus .Olemme olleet häissä jossa oli sikaa tarjolla ja kaikki vieraat kehuivat koko illan kuinka hyvää oli ollut.Näissä häissä sika tuli pitopalvelun kautta ja pitopalvelun henkilökunta leikkasi vieraille sopivia palasia. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julia. Kirjoitettu February 25, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 25, 2005 Mä oon kans ollut häissä joissa oli kokonainen sika. Sitä paistettiin pihalla, kun tulimme hääpaikalle. Ruokailun alkaessa sika kannettiin sille varatulle pöydälle, josta jokainen vieras kävi hakemassa palan, jonka sianpaistaja oli leikannut. Näissä häissä oli siis seisova pöytä. Aikaa ei tuhraantunut sian leikkaamiseen enempää kuin mitä ihmisiltä kului ruuan hakemiseen. SIka oli hyvää ja liian kireät kravatit löysättiin viimeistään tässä vaiheessaMutta. Istuin ihan sian vieressä kun sitä leikattiin, ja erityisesti vaihe jossa leikkaaja repäisi leuat erilleen, halkaisi kallon ja kaivoi aivot esiin.... No mä kanssa vakavasti harkitsin kasvissyöjäksi ryhtymistä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MakkeJ Kirjoitettu March 14, 2005 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu March 14, 2005 Sika tulee pöytään, hintaa moiselle tulee n.700€. Meille tulee n.190 vierasta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julia. Kirjoitettu March 18, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu March 18, 2005 Kiitos MakkeJ tiedosta! Sika on siis melko edullinen vaihtoehto suuriin häihin. On niin mukavaa kun ihmiset jakavat (hinta)tietoja, niin ei kaikkien tarvitse soitella erikseen jokaisen ajatuksenpoikasen perässä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fami Kirjoitettu March 19, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu March 19, 2005 Itseasiassa tuo 700 e kuulostaa mun mielestä aika kalliillta. Meitsillä oli omissa ylioppilasjuhlissa jo sellainen, samoin on ollut isän 40-kymppisillä ja nyt on tarkoitus ottaa vielä häihinkin. Me saadaan kyllä tuollainen vajaalle parille sadalle ihmiselle riittävä sika 400 eurolla. Kannattaa huomioida, että jos tarjolla on paljon muutakin, ei sikaa kuitenkaan kulu kovin paljon. Tämä siis ihan kokemuksesta. Toisaalta me on ostettu joka kerta sika tutusta palvaamosta, niin ehkä on saatu vähän alennusta. Samassa paikassa on näet pistetty jauhelihaksi isän peurasaaliit. Kannattaa siis tarkkaan selvittää, mistä saa sian parhaalla hinta-laatu-suhteella.Edit. Tarkistin vielä mun tutuilta, jotka ovat monet sikabileet pitäneet, että tosiaan 400 e:n sika riittää 200 hengelle passelisti. Nyt siis kyse ei ole pääkaupunkiseudusta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paps Kirjoitettu March 30, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu March 30, 2005 Hei vaan!Meillä on tarkoitus pitää sadonkorjuujuhla-henkiset häät marraskuussa ja sika on ihan ehdoton juttu. Hienoa, että täältä löytyy kokemuksia, en tuota läskiä kauheasti ole muuten ajatellut. Tuleva anoppini saa varmaan slaagin.Osaisitteko kertoa palvaamojen nimiä, mistä hyvää possua on saanut? Mielellään etelä-suomen alueelta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MakkeJ Kirjoitettu April 20, 2005 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu April 20, 2005 Perinnepalvi on Kärkölässä Lahden ja Riihimäen välissä. Pelkkä sika n. 200 hengelle 400€. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aada Kirjoitettu April 22, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 22, 2005 Babe-possun ja Wagnerin ystävinä meidän perhekunta varmaan marssisi juhlista pihalle... on se sen verran karski näky.Me syödään vaan kaupan lihaa ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elysee Kirjoitettu April 23, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 23, 2005 Kokonainen sika on hyvä idea!Olin viime kesänä häissä, jossa tarjolle tuotiin kokonainen sika.Oli hyvää (ei siis kuivaa joulukinkkumaista, mutta ei läskistäkään). Nam! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
planeetta Kirjoitettu April 28, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 28, 2005 Joo, halvalla pääsee jos kokonaisen sian hommaa. Mutta tosissaan hanki sitten ammattilainen sitä paistamaan ja leikkaamaan!!!olen ollut tarjoilijana sikabileissä joissa kokonainen sika kannettiin pöytään ja sitten juhlavieraat itse leikkasivat siitä itselleen palasia (tämä oli joku perinnejuttu...) Illan päätteeksi siivo oli aivan järkyttävä! Olimme suojanneet lattian sikapöydän alla, ja se oli todellakin tarpeeseen. Parketti olisi ollut täysin pilalla siitä kaikesta rasvasta mikä pöydältä oli valunut! Ja haju oli sen mukainen... Nämä bileet olivat kuitenkin todelliset sikailubileet joissa vierainakin oli pelkkiä miehiä....Mulla on kyllä muutenkin vähän huonot fibat noista kokonaisista sioista. Vaikka olen muuten todellinen lihansyöjä, en henkilökohtaisesti pidä kokonaisena paistetun sian mausta enkä myöskään ulkomuodosta... Mutta tämä on vain yhden ihmisen mielipide Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
makaki Kirjoitettu April 30, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 30, 2005 Älkää vaan kutsuko häihinne kasvissyöjiä. Voi meinaa tulla okse ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
summer05 Kirjoitettu May 1, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 1, 2005 Saako nykyään grillata vielä kokonaista sikaa? Ihan kuin olisin joskus jostain lukenut että se olisi kiellettyä näiden uusien eu-lakien myötä tms? Voi olla hyvinkin niin että puhun ihan puuta heinää? ??? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manzana Kirjoitettu May 3, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 3, 2005 Ei ole kokemuksia Suomesta tai Suomen hinnoista, mutta Etelä-Amerikassa asuessani oli karnevaalien aikaan tavallista että koko suku ja kaikki tuttavat kerääntyivät suuriin pihajuhliin joissa tarjolla oli kokonaisia sikoja. Herkullista ja hauskaa! Niin, ja mainittakoon että sian nahasta sai rapeaa pikkupurtavaa hitsauslaitteella paahtamalla. ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirsti Kirjoitettu June 9, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 9, 2005 Mitä muuta olette tarjonneet sian kanssa? Tarkoitan että liha puoleen ei ilmeisesti tarvitse sian lisäksi ainakaan kauheasti panostaa, ehkä jotain lihapullia? ??? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isojussi Kirjoitettu June 19, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 19, 2005 Meidän kylän possujuhliin tuli kokonainen lämminsavustettu sika Kari Katajalta Pälkäneeltä. Juhlat olivat perjantaina ja sika meni uuniin jo keskiviikkona. Tuotiin paikalle valmiina juuri uunista otettuna pkettiautolla. Hintaa en tiedä. Lisukkeena oli kermaperunoita, tuoresalaattia, hieman cole-slaw:n tyyppistä salaattia ja patonkia. Ei ollut ihraista, mutta sen verran maahan valuu, jotta ei saa mennä parketille. Hyvää ja täyttävää. n.250 syöjää söi relussa tunnissa. Sen verran tuedän, että kun lipun hinta oli 15 egee, niin oli siinä katettakin jonkin verran, muttei tolkuttomasti. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
krysanteemi Kirjoitettu September 9, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 9, 2005 Mekin ajateltiin tuota, mutta vaihdettiin sitten helpompiin ruokalajeihin. Mutta jos joku tarttee noita palvaamojen tietoja Kuopion seudulta niin mulla on ainakin yhden tarjous jossain tallessa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest henskuliini Kirjoitettu September 13, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 13, 2005 Hui.... Minua tämä ajatus ainakin etoisi, vaikka lihaa syönkin ja varmasti myös seurueemme kasvisruokailijoita. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aiko Kirjoitettu September 14, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 14, 2005 Hui.... vaikka lihaa syönkin ja varmasti myös seurueemme kasvisruokailijoita.sähän pelottava morsmaikku oot ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest henskuliini Kirjoitettu September 15, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 15, 2005 Hui.... Minua tämä ajatus ainakin etoisi, vaikka lihaa syönkin ja varmasti myös seurueemme kasvisruokailijoita.Hihii... taisi olla lauserakenteessa jotain häikkää ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naina Kirjoitettu September 21, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 21, 2005 Oltiin vieraina häissä joissa oli tarjolla kokonainen lämminsavusika ja hyvää oli. Eipä kukaan tuntunut nyrpistelevän, ja epäkohteliasta se mielestäni olisi toisten juhlissa : Kasvissyöjille oli kasvispihvejä. Sian kamuna tarjoiltiin kerma-sekä valkosipuliperunat ja höyrytettyjä vihanneksia. Nam Hintaa en tiedä mutta sian mukana tuli äijä sitä pilkkomaan vieraille. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
dyddi Kirjoitettu October 21, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu October 21, 2005 Munkin mielestä joku aika sitten tuli säädös, jonka mukaan kokonaista sikaa ei saa tarjota ainakaan yleisissä pippaloissa. Menneenä kesänä perinteisissä possujuhlissa tarjoiltiin paloja. Liittyy lisääntyneisiin eläinsairauksiin. En ole kuitenkaan alaan perehtynyt, älkää luottako minuun. Ajatuksena oli, että kannattaa varmistaa toi, ennen kuin päättää lopullisesti pistää Nasun vartaaseen. Snif. ??? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts