Guest Lady_Myria Kirjoitettu May 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2005 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lady_Myria Kirjoitettu May 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2005 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teisku Kirjoitettu May 22, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 22, 2005 Ihmettelin, että kuinka noita kakkuja leikataan? ???Onko niiden "kerrosten" välissä jotain...siitähän tulee hirmuinen sotku, jos niitä joutuu pilkkomaan! Osan kuorrutukset kyllä näyttivät siltä, ettei lapio uppoa. En kyllä raaskis edes antaa tollaista suurella vaivalla tehtyä taideteosta kenenkään sorkittavaksi!Onko kukaan maistellu tuollaisia kakkuja, joissa on hieno värikäs kuorrutus? Eihän se vain ole marsipaania... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuhotyttö Kirjoitettu May 25, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 25, 2005 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chirpy Kirjoitettu May 27, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 27, 2005 Onko kukaan maistellu tuollaisia kakkuja, joissa on hieno värikäs kuorrutus? Eihän se vain ole marsipaania...Ei ole marsipaania. Amerikkalaiset kakunkuorrutteet on ihan oma lajinsa ;D Niitä on vähän eri tyyppisiä, esim. "icing" ja "frosting", yleensä ovat myös tosi makeita. Olikohan tuo hääkakun kuorrute nyt nimeltään "butter cream" tai jotain sinne päin. Googlella löytää kyllä lisää. Jenkkikakut on perinteisesti todella näyttäviä, mutta se siinä onkin sitten pääasia, maku ei niinkään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
¤Pixie79¤ Kirjoitettu May 31, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 31, 2005 Voi kun sais yhdistettyä jenkkikakkujen ulkonäön ja suomalaisen kakun maun. En oikein välitä marsipaanistakaan, millä voisi osan noista kuvitella tekevän.Hitto, ku pitää olla niin vaativa kakun ulkonäönkin suhtee, mutta kun en vaan halua mitään perinteistä reunasta pursotettua mallia Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chirpy Kirjoitettu June 1, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 1, 2005 Minäkin tykkään jenkkikakkujen ulkonäöstä Jostain muistelen lukeneeni, että myös ns. sokerimassasta saisi kaulittua tuollaisen kauniin, sileän kuorrutuksen. Englanniksi tämä sokerikuorrutus taisi olla nimeltään fondant. Sitähän voi myös värjätä karamelliväreillä tms. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dharma Kirjoitettu June 1, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 1, 2005 Meille tulee perinteinen "jenkkikakku" valkosuklaakuorrutteella. Sisällä tuorejuustoa+vadelmia, sekä valkosuklaa-tummasuklaa moussea joka toisessa kerroksessa. Mä itse vihaan marsipaania sekä kermaa, jonka tein kakun suunnitteluvaiheessa selväks. ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chirpy Kirjoitettu June 2, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 2, 2005 Meille tulee perinteinen "jenkkikakku" valkosuklaakuorrutteella. Sisällä tuorejuustoa+vadelmia, sekä valkosuklaa-tummasuklaa moussea joka toisessa kerroksessa. Mä itse vihaan marsipaania sekä kermaa, jonka tein kakun suunnitteluvaiheessa selväks. ;DSen verran olen besserwisser, että perinteinen jenkkihääkakku on yleensä sisältä pelkkä vaalea kuivakakku. Tarkoititko sitä, että kakkunne näyttää samalta, kuin tämän ketjun jenkkikakut? Tietysti jenkeillä on myös vankka juustokakkuperinne (slurps!), mutta se on eri kakku, kuin hääkakku. Yleensä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dharma Kirjoitettu June 2, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 2, 2005 Joo, se on ulkoisesti täysin jenkkikakun näköinen, mutta täyte on meidän oma variaatio. ;D Eli kaksi kerrosta cheesecakea ja vadelmaa sekä keskimmäinen suklaamoussea. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ötökkä Kirjoitettu June 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 4, 2005 Varmasti kiva, jos (kun) noita karvoja tulee lautaselle.. : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ötökkä Kirjoitettu June 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 4, 2005 www.sugarcakes.com Taitaa olla leivos, mutta aika kaunis: www.sugarveil.com www.cakeworkscentral.com Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Utti Kirjoitettu June 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 4, 2005 Ohessa kuva meidän valkosuklaakakusta by catering Kuutschin. Ihanan erilaisilla tarjoiluastioilla. Koristeena aitoja orkideoja. Yksinkertaisen tyylikästä mielestäni.Utti Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Heilikki Kirjoitettu June 16, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 16, 2005 Eiks kenenkään mielestä nuo "jenkkikakut" ammu vähä yli..? Siis tuolla "täydellisyydellään"..? *Luonnottomia, tuhahtaa Heilikki, ja nuolaisee karvaisia tassujaan* Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monnax Kirjoitettu June 17, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 17, 2005 Tämä on kaunis, vaikka mä en muuten näistä muovailuvahamaisista "jenkkikakuista" niin välitäkään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruusu -05 Kirjoitettu June 17, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 17, 2005 Mielestäni nuo amerikkalaishömppähääkakut on kyllä aika järkkyjä, ei ne näytäkään kaikki edes kakuilta! Kauniita kakkuja oli siellä, näin perinteiseen malliin! Kuten ne mansikkaiset kerma"hörhelöt! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sylvesteri Kirjoitettu June 22, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 22, 2005 Minäkään en tykkää jenkkityylisistä sokerikakuista. Sen sijaan tämä ja aiemmin ollut sacher-kakku näyttävät hyviltä. Teen itse hääkakut ja suunnitteilla on valkosuklaa+suklaa kakut. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuuliainen Kirjoitettu September 28, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 28, 2005 Onhan täällä ihan kauniita kakkuja, mutta nimenomaan noi jenkkityyliset näyttää ihan siltä ettei ne maistu miltään, korkeintaan puulta.Ja sitten taas itse en haluaisi perinteistä kermakakkua, koska en itse tykkää kerman mausta , niin jos jollain on hyviä vinkkejä ja kuvia ei kermakakuista niin otan mielelläni vastaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nerdinna Kirjoitettu September 28, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 28, 2005 Meille tulee tällainen kolmikerroksisena. Se on tehty Geisha-suklaasta! Näitä saa Espoosta catering Kuutschinilta (http://www.cateringkuutschin.com/). Olen kuullut Kuutschinin kakuista paljon kehuja, tosin en vielä ole päässyt maistamaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuuliainen Kirjoitettu September 29, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 29, 2005 Nerdinna: Toi teidän kakku on kyllä syötävän hyvän näkönen NAM!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nerdinna Kirjoitettu September 29, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 29, 2005 Kiitos, Tuuliainen! Omasta mielestänikin tuo on nimenomaan syötävän näköinen ;D, minä vierasta noita amerikkalaistyylisiä marsipaanihökötyksiä, ne näyttävät minun makuun liian muovisilta eivätkä houkuttele maistamaan.Hääkakusta haaveillessa ollaan miehen kanssa ostettu aika monta Geisha-patukkaa. Ai että tekee nytkin mieli... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuuliainen Kirjoitettu September 30, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 30, 2005 Nerdinna: Meillä on näköjään samanlainen maku ainakin kakkujen suhteen, itsekkään en välitä noista jenkki tyylisistä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
syxid Kirjoitettu October 3, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu October 3, 2005 onko kukaan mahtanut nähdä missään majakka kakkua? luulis olevan mahdollinen toteuttaa, kun se kapeneekin sopivasti ylöspäin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maaga Kirjoitettu October 7, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu October 7, 2005 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
turkinpippuri Kirjoitettu October 7, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu October 7, 2005 Vielä enemmän jos löytyis semmosia oikeita kakkuja, joita on maistettu ja nautittu, niin tulisi kyllä vesi kielelle... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts