Ninni- Kirjoitettu January 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 11, 2005 Nostetaas tätä ketjua vähän, on niin ihanan näkösiä kakkuja täällä Tänne vois laittaa kuvia myös (jos vaan joku löytää) sellaisesta spiraalinmuotoon tehdystä kakusta (siis että on esim. 4 yksikerros-kakkua 4:llä eri tasolla silleen puoliympyrässä eri korkeuksilla...olikohan liian vaikeasti selitetty : ) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
LauraLaura Kirjoitettu January 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 11, 2005 Koreita kakkuja, mutta eivät juurikaan sen näköisiä että ne olisi tarkoitettu syötäviksi. Minä haluaisin sellaisen kakun jota katsellessa nousee vesi kielelle Tuosta ykkösviestin Krulla´s-kakusta muuten oli kokonainen iso artikkeli Häät-lehdessä joskus viime vuonna, niin oli erikoinen ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nonna-marie Kirjoitettu January 12, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 12, 2005 Joku tuolla kyseli, miten monikerroksiset kakut, jossa kakut ovat päällekäin, niin leikataan. Että onko siellä jotkut levyt.No niin, nyt päästään asiaan! Sivuaa aika mukavasti mun ammattia...heh heh.... Noissa amerikkalaismallisissa kakuissa on semmoiset teräslevyt sisällä. Niitä saa vain harvoista ja valituista paikoista suomessa, ja sitten jenkeistä tilaamalla.Ne eivät siis ollenkaan näy päällepäin, vaan rakennusvaiheessa ujutetaan väliin.Kun kakkua sitten leikataan, se säilyy suht siistinä, ja levy poistetaan kun ollaan syöty yksi kerros.Näin edetään vikaan kerrokseen asti.Hitsi, täytyy ettii meidän kamerasta meidän kihlajaiskakun kuva, se oli 3 kerroksinen kierrekakku, koristeena aitoja vaaleanpunaisia ruusuja. Tein itse. Aikaa meni n. 5 h.Siis täyttämiseen & koristeluun.Haluaako joku tietää jotain kakuista?Mä voin jeesaa... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
hattuhirmu Kirjoitettu January 25, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 25, 2005 Nyt lahtee hattuhirmun ensimmainen kuvanliittokokeilu... Jannittaa!(kaikki kuvat theknot.com:ista)Onnistuikohan? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
hattuhirmu Kirjoitettu January 25, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 25, 2005 Jee! Lisaa kehiin!Lahteena taas theknot.com. Mikaan naista ei tietenkaan ole helppo, mutta mielenkiintoisen nakoisia ainakin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
puustinen Kirjoitettu January 27, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 27, 2005 kiitos nonna-marie tiedosta! juuri tuota tietoa olen etsinyt, kun olen suunnitellut hääkakuksi amerikkalaista laatikkokakkua tyyliin tämä:mikäli en levyjä onnistu löytämään, laitan kerrokset vierekkäin enkä päällekkäin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Punky Kirjoitettu February 3, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 3, 2005 Tan viestin voi poistaa, jos haluaa, mutta ajattelin vain kokemuksesta sanoa, etta noi jenkkikakut tehdaa ulkonaon perusteella - ei maun. Ne on yleensa kuivia, jotta sailyvat ja pysyvat kasassa ja sitten niissa on pahvimainen sokerikuori (se Ihana ulkonako tulee siita). Ma olin tosi pettynyt :-/ Meille tuli lopulta ihan marjakermakakku ja amerikkaiset vieraat oli ihan ihmeissaan - kehuivat jokainen yksitellen viela seuraavankin paivana Siis makin pidan noiden kakkujen ulkonaosta, mutta jos sellasta tilaa, kannattaa maistaa etukateen - voihan niita olla herkullisiakin. Ma vaan petyin pahasti. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
minuskeli Kirjoitettu February 3, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 3, 2005 Ehkä noi kakut on kivoja ihan vaan sen takia, että niistä voi joku saada jotain ideaa omaan hääkakkuunsa. Mä kyllä pistän rahani kans likoon ihan suomalaisen kakun puolesta, paljon pahaa olen näistä jenkkiläisistä luomuksista maun puolesta kuullut. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pikkurinsessa Kirjoitettu February 5, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 5, 2005 samoilla linjoilla edellisten kanssa...mutta vaikkei haluiskaan pahvin makuista sokeriunelmaa niin ei tarvitse tyytyä tavalliseen täytekakkuunkaan! :Koristuksia saa hienoja myös esim. valkosuklaasta ja maistuvatkin paremmalta! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
HappyPhantom Kirjoitettu February 20, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 20, 2005 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manzana Kirjoitettu March 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu March 11, 2005 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manzana Kirjoitettu March 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu March 11, 2005 ;D ;D ;D Melkeinpä valitsisin tämän!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manzana Kirjoitettu March 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu March 11, 2005 Ja lisää... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manzana Kirjoitettu March 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu March 11, 2005 Oletteko muuten lainkaan ihmetelleet miten jonkun kärsivällisyys riittää kaikkien näiden taideteosmaisten kakkujen luomiseen/koristeluun...? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Obesiteetti Kirjoitettu March 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu March 11, 2005 Niin ja millä nuo suklaakakut saadaan kuumalla ilmalla pysymään sulamattomina? ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
HappyPhantom Kirjoitettu March 12, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu March 12, 2005 Samanlailla kerma kuumalla lässähtää.-HP- Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nakri Kirjoitettu March 16, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu March 16, 2005 sydänsuklaakakut näytti hienoille. Jotain tuollaista olin ajatellutkin, ehkä niin, että sydämet olisi vielä osittain päällekkäin. Jostain pitäisi vielä kehittää hyvä suklaakakun resepti. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Winter_Bride Kirjoitettu March 16, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu March 16, 2005 Oonko ainut jonka mielestä suuri osa noista kakuista näyttää siltä, ettei niihin saa kakkuveistä uppoamaan sitten millään ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dharma Kirjoitettu March 18, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu March 18, 2005 No mun mielestä noi kaikki kakut näyttää aivan ihanilta! En ole mikään kakkuihminen, mutta kyllä noita katellessa vesi herahtaa kielelle...Perinteiset suomalaiset kermakakut taas näyttää mun mielestä niin äklöiltä ettei mieli edes tee maistaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaja Kirjoitettu March 18, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu March 18, 2005 Oonko ainut jonka mielestä suuri osa noista kakuista näyttää siltä, ettei niihin saa kakkuveistä uppoamaan sitten millään ;Dno et ole ainut... kaipaisin kuvia ihan tavallisista itse tehdyistä kakuista.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Selena Kirjoitettu March 21, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu March 21, 2005 Loistavia kakkuja! Olen ollut häissä, joissa on ollut kakkuna kermakakku ananasmurskakoristeella (pitopalvelun tekemä)... Meidän kahden nimipäiväkakuissakin on nähty enemmän vaivaa. Hääkakustamme siis tulee jotain ihmeellistä ja ikimuistoista, myös maultaan eikä vain ulkonäöltään. Tai niin ainakin nyt ajattelen kun on vielä aikaa haaveilla Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
uupunut Kirjoitettu April 6, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 6, 2005 Aivan mielettömän upeita kakkuja. ::)Tuli vaan mieleeni että miten noita raaskii leikata. Viime kesänä söin sellaista hääkakkua mikä oli erittäin kuivaa sisältä vaikka ulkopuoli oli mehukkaan näköinen. Meille tulee ihan perinteinen mansikkakermakakku. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoP Kirjoitettu April 18, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 18, 2005 Löytyykö vielä lisää kuvia? Meille olen ajatellut suklaakakkua ja jotain sellaista hyytelökakkua...! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lumene Kirjoitettu May 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2005 Siis aivan miellettömän ihania, herkullisia ja kauniita hääkakkuja. Mistä te noita kuvia oikein bongaatte ???pist..korjasin kirjoitus virheet Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lady_Myria Kirjoitettu May 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2005 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts