Kuhmoisten syksy Kirjoitettu June 30, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu June 30, 2007 Hyvin lähtee. ;D Minusta kuumavaha ja sokerointi molemmat yhtä tehokkaita ja hyviä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
phianna Kirjoitettu June 30, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu June 30, 2007 Mua jokseenkin ärsyttää ihan suunnattomasti tuo sokerointivillitys. Ihan samalla tavalla ne karvat lähtee vahallakin (näitä vahanvastaisia argumentteja en allekirjoita sitten yhtään) ja ihan yhtä paljon se myös sattuu tai on sattumatta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kullannuppu2364 Kirjoitettu July 3, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 3, 2007 Phianna: Sokerointi vaan rasittaa ihoa vähemmän kuin perinteinen vahaus... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrika Kirjoitettu July 3, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 3, 2007 Molempia kokeilleena olen ehdottomasti nykyään sokeroinnin kannalla. Ei satu vähempää, mutta lyhyemmätkin karvat lähtee ja jälki on parempaa kuin vahalla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
papuni Kirjoitettu July 4, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 4, 2007 Mulla on tosi herkkä iho ja paksut tummat ihokarvat, ja sokerointi toimii. Vahoilla ja voiteilla iho ärtyy moneksi päiväksi, herkänihon tuotteilla taas ei karvat lähde oikeastaan mihinkään... Eli on niillä eroa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
eternity Kirjoitettu July 4, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 4, 2007 Ennemmistö näyttää kääntyvän sokeroinnin puoleen. Pitääpä itsekin kokeilla, kun teillä on noin paljon myönteistä sanottavaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
phianna Kirjoitettu July 4, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 4, 2007 ..Enkä ymmärrä sitäkään väitettä että vaha rasittaisi ihoa. Näin kosmetologina kyllä tiedän Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maria-79 Kirjoitettu July 4, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 4, 2007 tyhmä kyselöö, mutta voiko tuota sokerointia tehä kotona ollenkaa,eli voiko tuohon ostaa jostain "pakettia" tai tehä itse sitä"ainetta"?Vai ainoastaan ammattilaisen käsittelyssä..? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
wensu Kirjoitettu July 6, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 6, 2007 Ite kävin kokeilemassa tässä kesän alussa.. Yksittäisten kanssa joutui sokeroija vähän aikaa kyllä tappelemaan ja kyllä niitä muutama jäikin.. Mutta pysyivät poissa sen muutaman viikon mitä lupailtiinkin.Muakin kiinnostais saako näitä kotikonsteilla kokeiltua..? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
phianna Kirjoitettu July 7, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 7, 2007 Netistä löytynee 'taikinaohje' tälle kun googlettaa. Ei muuta kuin onnea yritykseen : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tanssija Kirjoitettu July 7, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 7, 2007 Mä oon löytäny tän joskus vuosi sitten nudistien keskustelusivuilta ;D Niin ja tiedoksi etten itse kuulu kerhoon :0.2 dl sitruunamehua 0.2 dl vettä 1.6 dl sokeria Ainekset kasaan ja sitten keittelet n.15 minuuttia kunnes seoksesta tulee kullanruskeaa. Annat sen sitten hyytyä ja ennen käyttöä lämmität alle minuutin mikrossa. Levitä ihan ohut kerros iholle, paina 100% puuvilla-lappu päälle ja repäise myötäkarvaan irti.Jos joku uskaltaa kokeilla niin kertokaa miten toimi, mä en oo vielä uskaltanu Oon turhan monta kertaa kokkaillessani polttanu ihon sulaneella sokerilla ja näen mielessäni palaneen säären, johon tulee niin paljon arpikudosta ettei karva kasva enää..no sitten olis sekin ongelma hoidettu ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruusukulta Kirjoitettu August 6, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 6, 2007 Niin lämmin että sitä pystyy käsillä käsittelemään... veikkaisin että 38-40 asteista olisi erittäin turvallista käyttää. Siitä voi koittaa asteen pari lämpimämpää jos tuo tuntuu liian viileältä. Lämpömittari on varmaan tarpeen, koska mikrojen tehoissa ja massan vesipitoisuuksissa (jotka vaikuttavat lämpenemisnopeuksiin) on eroja. Kosmetologilla massa oli hiukan lämpimämpää kuin iho, mutta ei epämiellyttävän kuumaa. Mälli muuttui hankalammaksi käsitellä kun se viileni liikaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kullannuppu2364 Kirjoitettu August 6, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 6, 2007 ..Enkä ymmärrä sitäkään väitettä että vaha rasittaisi ihoa. Näin kosmetologina kyllä tiedän Mihinkäs se vaha sitten tarttuu jos ei ihoon ja karvoihin...? Pakostikin rasittaa ihoa kun vaha nykäistään liuskalla iholta. Näin järkeilen ihan maalaisjärjellä. Omasta kokemuksestani nyt voin kuitenkin sanoa, ettei oma herkkä ihoni reagoinut läheskään niin voimakkaasti sokerointiin kuin vahaukseen.Mutta nyt on pakko siitä huolimatta sanoa etteivät minkään alan ammattilaiset ole koko alansa supertietäjiä. Itse olen kauneuden erikoisliikkeessä töissä ja muutama asiakas on käynyt jolle kosmetologi on sanonut ettei tarvitse ihon puhdistukseen muuta kuin kasvoveden ja ettei rasvailla pitäisi ollenkaan... Sillä pelkällä kasvovedellähän varmaan ne meikit irtoaakin Eli meitä on moneen junaan ihan joka alalla, vaikka tämä olisikin asiakkaiden omaa keksintöä....ja muuten, jos ei ole itsellä kokemusta omatoimisesta kuumavahan/sokeroinnin käytöstä, niin en suosittele kyllä intiimialueille ainakaan ekakertoja kokeilemaan. Siinä voi saada ihkaoikeasti pahaakin jälkeä aikaiseksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samari Kirjoitettu August 6, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 6, 2007 Itse olen ostanut Sugaring-nimistä "töhnää" Body Shopista. Lämmitetään esim. vesihauteessa tai mikrossa. Hyvin on toiminut, eikä iho ole valitellut. En osaa vertailla vahauksen kanssa, kun siitä ei ole kokemuksia. Hintaakaan en muista, mutta tosi riittoisa purkki on ollut. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esteria Kirjoitettu August 7, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 7, 2007 Mulle on ihan sama rasittaako jompi kumpi ihoa (tms) toista vähemmän tai että onko olemassa jokin "sokerointivillitys". Vahaa en ole koskaan käyttänyt, mutta "vahaan" sääreni sokerilla itse. Helppoa, halpaa ja tietää ainakin mitä aineita siinä töhnässä on kun sen itse keittää (sokeri ja sitruunamehu, joskus tuoksuöljy). Toimii! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
susanna11082007 Kirjoitettu August 7, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 7, 2007 Minä kävin eilen sokeroinnissa (brasilialainen, sääret ja kainalot).Nilkat ja osa nivusista oli herkimpiä alueita ja sattui tosi tuntuvasti, kainalotkin jonkin verran.Parempi lopputulos mielestäni kuin vahalla, jolla jäi aina karvoja jäljelle.Sokerointi rasittaa ihoa vähemmän myös siksi, että sokeroidessa karvat vedetään juurineen irti myötäkarvaan, ei vastakarvaan. Vertakaan ei vuoda oikeastaan yhtään...Suosittelen... mulla ainakin meni vahaliuskojen kanssa hermo.-S- Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esteria Kirjoitettu August 9, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 9, 2007 Minä olen kyllä itse sokeroidessani vetänyt vastakarvaan, myötäkarvaan ei kaikki lähteneet. En minä sitä kyllä niin usein tee että sillä oikeasti voisi olla ratkaisevaa merkitystä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miadora Kirjoitettu August 9, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 9, 2007 Olen ollut kahdella eri kosmetologilla karvojani poistattamassa ja täytyy sanoa että toinen saa kaikki karvat pois ja toisella jää karvoja mielestäni liian paljon sinne tänne... En osaa selittää vahauksen lopputulosta kuin sillä, että toinen tekee työnsä huolellisemmin ja toinen hosuu ja hutiloi. :/Sokerointi-menetelmä oli vähän pettymys, yhtä kivuliaskin oli, vaikka mainostetaan lähes kivuttomana. Seuraavalla kerralla valitsen pelkän vahauksen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esteria Kirjoitettu August 9, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 9, 2007 Kaikkea karvojen repimistä mainostetaan lähes kivuttomana. Ei sillä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa, niin kuin ei mainoksilla yleensäkään. Minä ainakin mieluummin käytän sokeria kun tiedän mitä siinä on. Eikä ole minkään riistoyhtiön eläimillä testattu tuote. Ja se on halpaa kuin saippua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Au Ra Kirjoitettu August 15, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 15, 2007 Mulla ainakin mun erittäin herkkä iho kestää oikein hyvin sokerointia. Kun suurin osa apteekin reseptirasvoistakaan ei käy niin mielestäni on aika hyvin että ihoni kestää sokerointia (aineita sekä muutenkin). Esim ajelu tekee paljon pahempaa säärilleni kuin sokerointi. Ja sen voimakkaampia lääkkeitä ei voi atopiaankaan käyttä ku mitä mulla on ollu, joten mielestäni aika hyvin jos ei iho juurikaan rasitu sokerista.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lopoel Kirjoitettu October 8, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 8, 2007 Onko kukaan käynyt, minkälaista oli ja paljon maksoi?Ja kuinka lähellä häitä pitäisi käydä?-Utelias manta- ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pichu Kirjoitettu October 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 13, 2007 Kun näissä kosmetologeissa (tai kuka niitä nyt tekeekään) on eroja, niin onko kenelläkään suositella Helsingistä tai muuten pääkaupunkiseudulta hyviä "sokeroijia"? Ja hintatiedot kiinnostaisi myös. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
eternity Kirjoitettu October 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 13, 2007 Bodyshopista saa sokeria purkissa ja tykötarpeet (puisen levitys lastan ja puuvillalaput).Ja jos olet kokki kolmonen, niin tässä ohje, jonka löysin netistä:" Sokerivahalla sääret sileiksi3 dl sokeria2 rkl sitruunamehua2 rkl hunajaaLaita kaikki ainekset kattilaan ja sekoita niin kauan, kunnes sokeri ei ole enää kiteistä. Anna hyytyä. Kun seos on jäähtynyt, levitä se ohueksi kerrokseksi sääriin. Peitä ohuella, mieluiten puuvillaisella kangaslapulla. Anna vaikuttaa hetki. Repäise kangaslappu rivakasti irti karvojen kasvun suuntaisesti. Huuhtele sääret sokeriseoksesta ja levitä lopuksi kosteusvoide. "Eikun repimään Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anou Kirjoitettu October 17, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 17, 2007 Olen ollut bikinirajojen ja kainaloiden sokeroinnissa Tampereella Feel it-nimisesssä paikassa. Kumpikin maksoi á 25 €. Olen aivan ehdottomasti sokeroinnin kannalla, varsinkin bikinirajojen kanssa, joita olen aikaisemmin poistattanut vahalla. Sokerointi ON kivuttomampaaa ja lisäksi iho ei jää tahmeaksi kuten vahalla, sisäänpäinkasvaneita karvoja ei tule ja onhan sokerointi tietysti myös luontoystävällisempää, jos sitä puoltakin katsoo. Kainaloiden sokerointi sattui kuitenkin ekalla kerralla jonkin verran, joten olen jatkanut kainaloiden "höyläämistä".Itse en alkaisi sokerointia kokeilemaan, sillä saa melkoista sotkua aikaan jos ei ole tottunut käsittelemään soekrimassaa. Body Shopin tuote ei kuitenkaan ole ihan aito soekrointi, vaan siinä on myös jotain lisäaineita. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iikku Kirjoitettu October 19, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 19, 2007 Hinnoissa on näköjään eroja.. Itse käyn SannaRii:ssä (Tampereella tämäkin) ja siellä maksaa kainalot 15€, bikinialue 20€ ja sääret 30€. Nappasin hinnat hinnastosta, mutta maksoin kyllä viimeksi kainalot+syvä bikini -sokeroinnista yht 30€ Palvelu on hyvää ja ainakin Sanna on oikein mukava. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts