Jump to content
Naimisiin.info

Karhusaari (Espoo)


talvenprinsessa

Recommended Posts

Oisko täällä ketään jolla olisi ollut tai tulossa häät tuolla? Itse olen kuvien perusteella menettänyt sydänmeni tälle täysin ja toivottavasti vloppuna pääsisi vähän katsomaankin paikkaa. Oisko kellään ajantasalla olevaa tietoa tilavuokrasta, kuinka kauan saa olla, onko astioita, keittiön taso, bändille tilaa.. Kaikkea mitä mieleen tulee! :)

Meillä on talvihäät tiedossa joten kai paikka on talvellakin vuokralla?

http://www.muuka.com/finnishpumpkin/manor/...r_mwkae_fi.html

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meillä häät tulee olemaan Karhusaaressa ensi kesänä, mutta kyllähän tilaa talvellakin vuokrataan. Tilavuokra on suhteellisen kallis moneen muuhun verrattuna, mutta tilatkin on kieltämättä upeat. Pihapiiri on myös kaunis ja meri ihan vieressä. Toisella puolella on Länsiväylä, joka tietysti hiukan rikkoo idyllistä maisemaa, mutta eihän se tietysti sisätiloissa häiritse. Vuokra riippuu siitäkin, kuinka pitkäksi aikaa tilan haluaa. Maksimissaan vuokra-aika voi olla klo 8-01. Meilläkin on hintatiedot vain vuodelta 2004 (olivat voimassa myös 2005), mutta tarkoitus on ollut tiedustella, että ovatko vieläkin voimassa, sillä tilaa varatessamme meitä varoitettiin, että pienet hinnan tarkistukset ovat mahdollisia. Vuokran lisäksi pitää maksaa myös ovenavaukesta/sulkemisesta ja siivouksesta (siivousta ei mahdollista järjestää itse). Kaikenkaikkiaan meillä vuokran hinnaksi tulee n. 800-900 euroa. Mitään varusmaksua ei ole.

Astioita ei ole ja pitopalvelun saa valita itse tai tietysti myös itse huolehtia ruokien valmistuksesta / tarjoilusta. Keittiö on suhteellisen pieni. Siellä on muistaakseni yksi isohko jääkaappi, pienehkö astianpesukone ja jonkinalinen uuni/liesi + mikro? En nyt aivan tarkasti muista, koska meille nuo asiat eivät ole oleellisia, koska tarjoilusta huolehtii pitopalvelu, jolle tila on tuttu. Jotain pientä keittiössä siis pystyy laittamaan, mutta ei ehkä kannata laskea sen varaan, että siellä kokkailisi isolle vierasporukalle.

Tanssia saa vain peilisalissa (jotta lattiat muualla säästyisivät), joka on tanssitila. Sinne mahtuu pieni bändi, mutta ehkä yli neljän hengen bändiä ei sinne kannata tunkea tai muuten jää aika niukasti tanssitilaa.

Tulenteko on rakennuksessa kielletty ja koristelua ei siis kannata suunnitella kynttilöiden varaan. Pihalle saa halutessaan laittaa roihuja tms. Rakennus on kyllä sikäli hieno, että ei sitä paljon koristella tarvisekaan, mutta olisivathan kynttilät pöydässä olleet kiva koriste. Toinen rajoitus on, että vieraat joutuvat jättämään autonsa suhteellisen kauas ja kävelemään loppumatkan (ehkä n. 300 m tai hiukan yli). Rakennuksen eteen on sallittua pysäköidä yksi pitopalvelun auto sekä hääparin juhla-auto. Jos on vanhempia vieraita, joille kävely on hankalaa, niin heidät on toki sallittua tuoda autolla paikalle, mutta auto täytyy sitten käydä parkkeeraamassa kauemmaksi, koska rakennuksen vieressä ei ole parkkipaikkaa ja tien pientareille pysäköinti on kiellettyä, jotta hätätilanteessa ambulanssi / paloautot mahtuvat tietä pitkin vielä kulkemaan. Mikäli vierasjoukossa on kuitenkin paljon huonojalkaisia vanhuksia, niin kannattaa kuitenkin ehkä vielä harkita Karhusaaren sopivuutta, sillä keittiön lisäksi myös vessat ovat alakerrassa (eivät juhlakerroksessa) ja alakertaan pääsee vain melko jyrkkiä ja kapeita portaita pitkin.

Tietoa Karhusaaresta löytyy http://english.espoo.fi/xsl_taso2_ilmanala...3320;69676;7676. Siellä on myös tiedot yhteyshenkilöstä, jolta kannattaa kysellä lisää, jos paikka kiinnostaa. Me ainakin olemme saaneet nopeasti vastauksia kysymyksiimme ja olemme pari kertaa käyneet paikkaa katsomassakin sisältäpäin.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Meille on varattu Karhusaaren taidekeskus hääpaikaksi 25.8.2007 pidettäville häillemme. Ja todellakin kaipaisin tietoja miten häät on ko. paikassa sujuneet siellä juhlinella. Meillä vieraslista kasvaa kasvamistaan ja isoin huoli minulla onkin nyt, montako henkeä saa mahtumaan järkevästi syömään.  :-/ Lisäksi minua kiinnostaa onko paikka pitänyt tyhjätä tavaroista yöllä, vai saako sen tehdä seuraavana päivänä (tämä asia jäi minulle hieman epäselväksi). Juhlintahan ainakin pitää lopettaa 01 mennessä. Kaikki mahdollinen tieto paikasta on todella tervetullutta.

Link to comment
Share on other sites

Meille on varattu Karhusaaren taidekeskus hääpaikaksi 25.8.2007 pidettäville häillemme. Ja todellakin kaipaisin tietoja miten häät on ko. paikassa sujuneet siellä juhlinella.

Meillä oli häät Karhusaaren taidekeskuksessa vuotta ennen (26.8.2006) teidän häitä :D Häät sujuivat loistavasti ja paikka oli todella ihana. Sää sattui olemaan lämmin ja aurinkoinen ja ihmiset viihtyivät aika paljon myös siinä piha-alueella. Paljon saatiin kehuja hienosta hääpaikkavalinnasta :) Karhusaaren ympäristössä on myös paljon hyviä paikkoja miljöökuvien ottoon, jos sellaisia haluaa.

Tuosta vieraiden maksimimäärästä en osaa sanoa, kun meillä oli vain 58 vierasta ja tuo määrä mahtui toki hyvin. Meillä vieraat istuivat sisääntulo-ovesta nähden kauimmaisena olevassa huoneessa ja sen vieressä olevassa pienessä kabinettihuoneessa. Noihin kahteen huoneeseen tuo 58 ihmistä oli oikeastaan maksimimäärä, 60 olisi ehkä saanut sinne juuri mahdutettua. Buffet-pöytä meillä oli siinä suurimmassa huoneessa, josta johtaa ovi esim. tuohon meidän vieraiden ruokailutilaan, tanssisaliin ja käytävään. Noiden lisäksi on sitten vielä se yksi huone (ulko-ovesta tultaessa vasemmalla), joka meillä oli varastokäytössä. En osaa arvioida miten monta ihmistä sinne saisi syömään. Kaikilla nettisivuilla kuitenkin puhutaan, että Karhusaareen mahtuisi n. 100 vierasta.

Paikka pitää tyhjentää tavaroista silloin yöllä, enkä usko että tästä juurikaan joustetaan. Tila on Espoon Kaupungin ja sen kyllä huomaa juuri siinä, että joustoja ei pahemmin tuollaisissa asioissa ole, vaikka paikan henkilökunta sinänsä ihan ystävällistä olikin. Tila pitää luovuttaa silloin klo yksi yöllä paikalle tulevalle vartijalle (toki lopetusajaksi voi sopia jonkun aikaisemmankin kellonajan). Vartija kiertää paikat ja katsoo, että kaikki on ok. Meillä siis juhlat loppuivat puoliltaöin ja sen jälkeen bändi roudasi tavaransa pois, pitopalvelu vei loput astiat, pöytäliinat, tms ja koristeet, lahjapöydän tavarat yms huolehdittiin pois paikalta. Varsinaista siivoustahan ei tarvitse tehdä, siivoja tulee seuraavana aamuna siivoamaan. Tosin siivous sisältää vain perussotkujen siivouksen, jos on saanut isompia sotkuja aikaan, niin kannattaa siivota itse tai sitten varautua suurennettuun siivouslaskuun.

Karhusaarelle (tai Espoon Kaupungille) joutuu muutamia viikkoja ennen juhlaan ilmoittamaan tilasta vastuullisen henkilön, jonka pitäisi olla paikalla koko vuokrausajan. Käytönnössä meidänkin vastuuhenkilö oli kyllä vihkimisemme ajan kirkossa ja ainoastaan pitopalvelu oli paikalla "vahtimassa". Sovimme pitopalvelun kanssa, että katsovat ettei paikalle eksy asiattomia. Joku sellainen henkilö kannattaa kuitenkin etsiä, joka on sekä alkuvaiheessa vastaanottamassa paikan ovet avaamaan tulevalta vartijalta että sitten vielä silloin yöllä luovuttamassa paikan ovet sulkemaan tulevalle vartijalle.

Karhusaari on vanha rakennus ja sen huomaa esim. sähkön rajoitetussa määrässä. Jos paikalle suunnittelee esim. jotain valoshowta, niin kannattaa tarkkaan laskea, että sulakkeet kestävät. Sulaketaulu on sellaisessa paikassa, että sinne ei itse pääse, vaan jos sulakkeet pamahtavat, niin paikalle pitää soittaa huoltomies, jolla luonnollisesti kestää enemmän tai vähemmän aikaa saapua paikalle. Meillä esim laskettiin huolella sähköjen riittävyyttä, koska miehen veli järjesti paikalle lisävaloja ja bändi luonnollisesti myös tarvitsi sähköä laitteilleen. Jos kuitenkin aikoo selvitä ilman mitään erityisiä sähkösyöppöjä ja bändinkin varustetaso on normaali, niin sitten selviää varmasti ilman sähkölaskelmiakin ;)

Mutta niin, meillä ei paukkuneet sulakkeet, ei saatu aikaan palohälytystä (paikan palohälyttimet on ilmeisesti aika herkät, joten kynttilöitä, sisällä tupakointia tms. kannattanee ehdottomasti välttää). Mitään lisälaskujakaan ei tullut paikan liiasta sotkuisuudesta. Ei ollut siis tarkoitus pelotella niitä, jotka suunnittelevat pitävänsä häänsä Karhusaaressa, ajattelin vain kertoa noista käytännön jutuista, etteivät sitten tule yllätyksenä, vaan että niihin osaa varautua ajoissa. Kyllähän varmasti lähes jokaisessa juhlapaikassa on sääntöjä, joiden mukaan pitää toimia ja asioita, joita pitää huomioida :)

Link to comment
Share on other sites

Suuret kiitokset Kumkvatille tiedoista :) Tuli helpottuneempi olo kun kuuli onnistuneista juhlista ko. paikassa, olen nimittäin ollut aika hermostunut asian suhteen. Paikka valittiin koska sekä minä että sulhanen ihastuttiin paikkaan, varaustilanteessa ei vaan osattu vielä miettiä kaikkia järjestelyyn liittyviä asioita. Itseäni tilojen haljallaan olo hieman pelottaa, meille kun on luultavasti tulossa vieraita lähelle sata. Alunperin vierasmäärän piti olla noin 50, mutta kummasti lista vaan on venynyt.

Olisin vielä kysynyt Kumkvatilta mistä teidän pitopalvelu oli? Olitteko pitopalveluun tyytyväisiä? Meillä ei ole vielä pitopalvelua valittu ja siitä ei varmasti olisi ainakaan haittaa jos valittu pitopalvelu olisi ollut jo aikaisemmin Karhusaaressa järjestämässä juhlia.

Link to comment
Share on other sites

Olisin vielä kysynyt Kumkvatilta mistä teidän pitopalvelu oli? Olitteko pitopalveluun tyytyväisiä? Meillä ei ole vielä pitopalvelua valittu ja siitä ei varmasti olisi ainakaan haittaa jos valittu pitopalvelu olisi ollut jo aikaisemmin Karhusaaressa järjestämässä juhlia.

Meillä oli pitopalveluna Catering Kuutschin. Hyvin meni kaikki myös pitopalvelun kanssa :) Haastavinta pitopalvelulle Karhusaaressa on varmaan ne alakerran ja yläkerran väliset rappuset, joita joutuu aina juoksemaan, kun haluaa kulkea keittiön ja juhlakerroksen välillä. Meillä tarjoilijat olivat ilahtuneita, kun pystyivät varastoimaan esim. likasia astioita siihen yhteen ylimääräiseen "varastohuoneeseen", jota emme tarvinneet muuhun käyttöön, kun vieraita oli niin vähän. Lisäksi keittiötilat on sen verran pienet, että siellä ei hirveästi kokkailla, vaan ruoat on tuoatava paikalle oikeastaan valmiina. Uskoisin kyllä, että suurin osa Espoon ja Helsingin pitopalveluista on joskus aiemminkin ollut Karhusaaressa, sillä ymmärtääkseni siellä järjestetään aika paljon häitä sekä myös muita sellaisia juhlia, joissa pitopalvelua tarvitaan.

Catering Kuutschinista olen kirjoitellut joskus Tarjoilut-palstalle http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb21/Y...?num=1092315492

ja pitopalvelun nettisivut löytyy http://www.cateringkuutschin.com/

Kannattaa varmaankin lähiaikoina alkaa kysellä pitopalveluilta tarjouspyyntöjä, sillä monilla saattaa olla ensi kesän lauantait jo aika varattuja.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ihastuttiin karhusaareen elikkäs oikealta nimeltään Sinebrychoffin huvilaan aivan kympillä!  :-X Vanha hieno kartano, joka tosiaan huokuu mieletöntä vanhaa ja arvokasta tunnelmaa. Jokaisessa huoneessa korkeat koristekakluunit (eivät enää käytössä) ja katto+seinäkoristuksia ja hienoja tapetteja + vanha parketti niin, että ei tosiaan tule koristelun kanssa ongelmia. Paikka on niin kaunis, että kun pöydille levitetään valkoiset liinat ja kattaus, se on kaikki mitä tarvitaan =)

Tämä oli pitkän nettiseikkailun jälkeen ensimmäinen ja viimeinen paikka mitä lähdimme katsomaan ja varasimme paikan heti. Häitä vietetään toukokuussa 2008 :)

Ai niin, hinta koko päivältä (15-01) siivouksineen on noin 600 euroa ja lisätunnit on 50 euroa. Mielestäni halpa, kun siivous kuuluu tuohon hintaan :) Ja tämä on siis 5 km päässä helsingin keskustasta, Hanasaaren viereisellä saarella (jonne siis menee tie ;D)

Kuten kumkvatti totesi, on paikan ainoa miinus alemmassa kerroksessa sijaitsevat wc-tilat, eli sinne mennään portaita pitkin. Ne voivat olla siis huonojalkaisille (ja pienille lapsille) hankalat. Keittiö alakerrassa on suht tilava ja sen vieressä on vielä erillinen "tupakeittiö" jota voi varmasti käyttää myös ruokien/astioiden varastointitilaksi tai sitten oleskelutilaksi. Meille tulee pitopalvelu, joka hoitaa ihan kaiken, joten en ole siksi huolissani "teollisuuskeittiön" puuttumisesta. Isoja jääkaappeja on kaksi, luulisi riittävän jos juomat ovat valmiiksi kylmiä =)

Juhlatilan jakautuminen kahteen eri huoneeseen, jotka on erotettu pariovilla oli meistä hieno juttu, sillä pääsaliin  (n.40-50 hlöä) tulevat sukulaiset, pappi yms. "arvovieraat" ja salonkiin (n.50 henkeä, josta kyllä näkee pääsaliinkin) tulevat bilehileet, eli meidän kaveriporukoita - jotka varmasti laulavat juomalauluja ja pitävät ääntä. Näin ollen he saavat herättää pahennusta siellä hieman erillään vanhoista sukulaisista ;) lasikabinetti (n.12 hlöä), joka on pääsalin kyljessä ja josta on suora näköyhteys lasin läpi sinne, toimii nuorten neitien ja herrain kabinettina, jonne tulevat kaikki suvun/ystävien 3-15 -vuotiaat lapset. Saavat siellä lastenhoitajan kanssa sitten kiljua ihan sydämensä kyllyydestä.

Koska lapset ovat tunnetusti ronkeleita pitopöydissä, ajateltiin laittaa niille sinne ihan oma menu, myös kakku - koska meille tulee prinsessakakku, jossa on marsipaania :) Herkku, johon lapset eivät kaiketi koske....

Emännällä Rouva Wiikillä on lista siellä toimineista pitopalveluista, jonka hän lupasi lähettää. Sen mukaan mennään :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Onko kellään hyviä vinkkejä miten valaistus illaksi kannattaisi toteuttaa Karhusaaressa? Häitämme vietetään elokuun lopulla ja silloinhan illat on jo todella pimeitä, eikä paikan yleisvalaistus mielestäni sovi juhliin vaan haluaisin jotain hieman himmeämpää valaistusta, mutta ei kuitenkaan liian himmeää.

Link to comment
Share on other sites

Meidän häitä vietetään elokuun lopussa 2008 Karhusaaressa. Vinkkejä kukista ja koristeluista kaivataan. Miten olette hyödyntäneet kaunista puutarhaa? Vieraita meillä tulee olemaan maksimimäärä 112. Koska kynttilöitä ei saa polttaa olemme ajatelleet ostaa led-tuikkuja joita varmaan joulun aikaan myydään monessakin paikassa.

Link to comment
Share on other sites

Hei annaok, saitko Karhusaaresta rouva Wiikiltä tiedon että vieraita mahtuu 112? Ymmärsin että 100 henkeä on maksimimäärä kun aikoinaan asiaa tiedustelin, mutta ihanaa jos olen ymmärtänyt väärin ja sinne mahtuukin 112 vierasta niin se kyllä helpottaisi kummasti, kun noita kutsuttavia tuppaa kertymään.

Link to comment
Share on other sites

Guest vaarna to be..

Katjahh-tuoleja taitaa olla se 100 kpl.. Toisaalta voihan vuoden päästä olla toisin.

Annaok-ulkona on ainakin kauniit pylväsvalaistukset. Sisällähän on kattoon päin olevat lattiavalaisimet? Jos muistan oikein..  :-?

Link to comment
Share on other sites

Kyselin tuoliasiaa Karhusaaresta kun asia on meillä nyt todellakin ajankohtainen ja sain Erikalta ensiksi meilin jossa hän kertoi muistelevansa että tuoleja on 110 kpl, ja kun vielä laitoin uuden meilin jossa halusin varmistaa että syömään mahtuu 110 henkeä, sain häneltä uuden meilin pahoittelujen kera, jossa hän kertoo että laski tuolit ja niitä on tasan 100 kpl.

Link to comment
Share on other sites

Niina oli kirjoittanut sillä välin kun naputtelin omaa viestiäni. Voi olla että kyse on siis tuosta että tuolit on laskettu eri lailla. Joka tapauksessa me pidämme tuon 100 henkeä rajana (meidät mukaan luettuna), että kaikki pääsee istumaan samanlaisille tuoleille  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Lähettäjä: annaok Lähetetty: 12.07.2007 - 15:27:48

katjahh: Kertoilisitko hieman mitä olette suunnitelleet häihinne? Kukat, koristeet, ruoka jne..  

Oho, mullahan on unohtunut vastata annaok kysymykseen, joten tässä nyt sitten lopultakin vastaus.  :-[

Meille on tulossa Annin Juhlapalvelun kautta ruoka ja he myös laittavat pöydät valmiiksi. Olen ajatellut ettei koristeita kovin paljon tule, kun paikka on itsessään niin koristeellinen. Annin Juhlapalvelulla on yhteystyökumppani, jonka kautta saa tilattua kukat, joten tätä palvelua ajattelin hyödyntää, tosin kukka-asioita en vielä juurikaan ole miettinyt , pitäisi alkaa kyllä miettimään  ;D

Meille ei ole tulossa ollenkaan bändiä, kun tanssisali on sen verran pieni, että mulle tuli olo, että koko bändi vie liikaa tilaa. Meille on tulossa pari haitaristia huolehtimaan musiikista.

Mitään ihmeellistä siis meillä ei ole suunnitteilla, vaan ihan peruslinjalla ajateltiin pysyä.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Guest Vieras_fQ_*

Heipsan!

Mekin olemme nyt suurella todennäkoisyydellä viettämassä häitamme Karhusaaren huvilassa heinäkuussa 2009. Olen yrittänyt netistä etsiä paikasta sisäkuvia, mutta huonolla menestyksellä. Olisiko kenelläkään laittaa tänne kuvia huvilan sisätiloista?

Olisin huisin kiitollinen! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Olisiko kellään tuoreimpia kokemuksia Karhusaaren kartanosta? Se on nyt varattu meille juhlapaikaksi ja ois kiva tietää esim. catering-firmoista joita olette siellä käyttäneet ym. kaikesta muusta mahdollisesta. :) Millaiset tuolit ja pöydät siellä muuten on? Ovatko hyvinkin tiukkoja sen suhteen, että paikasta pitää olla pois heti klo 24.00 ja siivouskin tehtynä? Oletteko saaneet mennä edellisenä päivänä laittamaan kattauksia, pöytäkoristeita tmv.?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Create New...