tammikuu09 Kirjoitettu March 4, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu March 4, 2010 (muokattu) ^Onko tuo jokin uusi sääntö?Meillä siis oli häät vuosi sitten, nimenomaan alakerrassa, eikä silloin edellytetty kuin minimihenkilömäärä eli 30 (tämä tieto lukee nytkin tuolla häät-linkin takana) - sekä tietysti varausmaksu Edit: Meillä muuten oli vain 50 vierasta, joten 3000 euroa ei pelkällä perushääsetillä olisi tullut mitenkään kasaan, eikä varausvaiheessa todellakaan vielä oltu edes alustavasti laskettu juomien määrää, jotta lopullinen summa olisi ollut heti silloin tiedossa. Sitä paitsi ehto kuulostaa sikälikin hassulta, että jos hääpari kutsuu 80 vierasta, joilla 3000 euroa täyttyy, niin eihän varausta voi enää tyyliin kuukautta ennen häitä perua, jos vieraita vahvistuukin ilmoittautumisajan päätyttyä vain 60, joilla 3000 euroa ei täyty. Tarkoitan siis sitä, että eihän vieraiden lopullista määrää, saati sitten tarkkoja tarjoiluita, voi mitenkään tietää vuotta etukäteen, jolloin paikka pitää varata, joten yhtä lailla summan tietäminen on mielestäni aivan mahdotonta, ellei alun perinkin ole järjestämässä vähintään sadan hengen juhlia alkoholeineen kaikkineen. Muokattu: March 4, 2010, käyttäjä: tammikuu09 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazan Kirjoitettu March 4, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu March 4, 2010 ^Kyllä meillekin sanottiin tuosta 3 000 euron rajasta. Siis että eivät pysty takaamaan, että alakerta olisi kokonaan meidän ellei tuo summa tule täyteen. Riippuu varmaan ajankohdastakin. Meidän häät olivat elokuussa kuumimpaan sesonkiaikaan ja kyseisenä viikonloppuna oli häät perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammikuu09 Kirjoitettu March 4, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu March 4, 2010 ^Uskon toki, ettette ole moista juttua omasta päästänne keksineet, mutta ihmettelen vain Muuten, yleisesti edelleen pohdittuna, mitenhän tuo ehto toimii silloin, kun juomat laskutetaan vasta toteutuneen kulutuksen mukaan (niin kuin meillä) - eli jos etukäteen kuvitellaan, että vieraat juovat niin paljon, että summa täyttyy, mutta ei sitten täytykään, kun kukaan ei ota mitään (meillä ainakin meni paljon vähemmän alkoholia kuin mihin varauduttiin)? Silloinhan on tietysti liian myöhäistä antaa alakertaa enää muillekaan (juomathan ynnätään illan lopuksi) - mutta olisikohan noilla oikeus veloittaa "puuttuvat" rahat (oltava 3000e --> onkin vain 2700e --> hääpari maksaa erotuksen)?Joka tapauksessa mun mielestäni olisi ollut aika kohtuutonta, jos meidän varaamaamme ja maksamaamme hääpaikkaan olisi pamahtanut jokin toinen porukka vain siksi, että osa kutsutuista ei päässyt tulemaan häihin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kreivitar84 Kirjoitettu March 24, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2010 Meillä on varattu palatsi 2011 keväälle ja mietin että menu ei kuulosta kovin hyvältä, että onko kukaan muokannut sitä omanlaisekseen ja onko siitä mennyt lisämaksua? Ja miten olette hoitaneet juomapuolen, eli minkäverran juotavaa olette tarjonneet? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammikuu09 Kirjoitettu March 27, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu March 27, 2010 ^Me vaihdoimme joitakin ruokalajeja, ja mitään ylimääräistä ei veloitettu, koska pyytämämme vaihdokit olivat samaa hintaluokkaa kuin alkuperäiset. Sen sijaan erotus olisi veloitettu, jos olisimme vaihtaneet ruokalajeja kalliimpiin, tyyliin vihreän salaatin tilalle aitoa kaviaaria. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dow Kirjoitettu April 21, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu April 21, 2010 (muokattu) Jos täällä sattuu pyörähtämään vielä joku, jolla on ollut vihkiminen palatsissa, niin kysymys: mihin olette sijoittaneet alku- ja loppusoiton soittaneen kokoonpanon? Kuinka monta vierasta teillä on ollut? Aikaisemmin oli jo puhetta pianistista ruokasalin sisääntulon vieressä, mutta onko ollut muita ratkaisuja? (Ja minkälaisella vierasmäärällä piano soittajineen on mahtunut salin puolelle?) Tai onko jollain muullakin suunnitelmissa pitää vihkitilaisuus palatsissa? Miten olette ajatelleet ratkaista soittajien sijoittamisen?Meille tulee noin 70 vierasta, joten ruokasali täyttyy heidän istumapaikoistaan. Olemme ajatelleet (jousi-/huilu-) trioa tai kvartettia ja palatista ehdotettiin joskus aikanaan kokoonpanon sijoittamista ruokasalin viereiseen keltaiseen salonkiin, josta on tuplaovien levyinen yhteys ruokasaliin. Muokattu: April 21, 2010, käyttäjä: Iki Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest talvimorsian Kirjoitettu April 23, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu April 23, 2010 Te Finlaysonin palatsissa häitä viettäneet, osaisitteko sanoa mahtuuko yläkerran punaiseen saliin 16 aikuista? Huoneen koko on max 16, mutta tuleekohan salissa liian ahdasta.... Toisena vaihtoehtona meille tarjottiin yläkerran sinistä huonetta, mutta ihastuimme kovasti punaisen huoneen tunnelmaan Nyt jännitän, että mahdummeko siihen.....Pieniä häitä palatsissa pitäneet, kertoilkaa millainen menu teillä on ollut? mitä ruokia ja minkä verran juomia oletta tarjonneet vieraille? Millaisen hääkakun oletta valinneet? Itse päädymme, ehkä Palatsin valmistamaan suklaakakkuun. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest morsian 22.1. Kirjoitettu April 27, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu April 27, 2010 Meillä kanssa tulossa häät Palatsissa, joten kokemuksia palatsista kaivataan myös täällä. Erityisesti kiinnostaa juuri menu vaihtoehdot sekä tuo punainen sali Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eleniel Kirjoitettu May 4, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2010 Miten olette ajatelleet ratkaista soittajien sijoittamisen? Meille tulee noin 70 vierasta, joten ruokasali täyttyy heidän istumapaikoistaan. Olemme ajatelleet (jousi-/huilu-) trioa tai kvartettia ja palatista ehdotettiin joskus aikanaan kokoonpanon sijoittamista ruokasalin viereiseen keltaiseen salonkiin, josta on tuplaovien levyinen yhteys ruokasaliin.Me turvaudumme pelkkään pianistiin, mutta ihan validi kysymys silti. Kutsumme noin 70 vierasta, joten enpä tiedä, mahtuuko se piano ruokasaliin... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammikuu09 Kirjoitettu May 4, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2010 ^Meillä oli piano siinä ruokasali-nimisessä tilassa, jossa vihkiminen järjestettiin, ja hyvin mahtui. Toki meillä oli vain 50 vierasta, mutta toisaalta noin kolmasosa istumapaikoista jäi vapaaksi, joten aika varmasti olisi ollut tilaa pianon lisäksi myös 70 vieraalle. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras Kirjoitettu May 12, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu May 12, 2010 nostetaan tätä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lalla Kirjoitettu May 21, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu May 21, 2010 Olisin halunnut kuulla kokemuksia juhlat jo Palatsissa pitaneilta tai juhlia sinne suunnittelevilta ohjelmaan, puheisiin yms liittyen. Haihimme tulee n. 120 vierasta ja jakaudumme alakerrassa kahteen huoneeseen. Miten olette tallaisessa tilanteessa hoitaneet/ajatelleet puheiden pitamisen yms ohjelman; oletteko jarjestaneet esim aulassa, pihassa tai kayttaneet esim mikrofonia jotta aani kuuluu huoneesta toiseen? Jos olette jarjestaneet ohjelmaa pihassa, oletteko tuoneet itse paikalle aanentoistolaitteistoa, jotta esim puheet saa ulkosalla kuulumaan?Enta onko teilla ollut ruokailun aikana elavaa musiikkia taustalla ja jos on, niin miten olette saaneet pianon, bandin tms kuulumaan molempiin huoneisiin. Kiitos kaikille vastauksista jo etukateen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eleniel Kirjoitettu June 1, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu June 1, 2010 (muokattu) ^Meillä oli piano siinä ruokasali-nimisessä tilassa, jossa vihkiminen järjestettiin, ja hyvin mahtui. Toki meillä oli vain 50 vierasta, mutta toisaalta noin kolmasosa istumapaikoista jäi vapaaksi, joten aika varmasti olisi ollut tilaa pianon lisäksi myös 70 vieraalle.Kiitos tiedosta. Mun täytyisi edelleen kysyä Palatsilta, suostuvatko ne todella roudaamaan pianon kesken juhlan Ruokasalista (seremonia) Talvipuutarhaan (juhla). Samoin askarruttaa, missä noutopöytä yleensä sijaitsee ja minne kahvit katetaan.Onko teillä kellään muuten ollut noutopöydässä omia kukkakimppuja? Palatsihan ei niitä pöytiä mitenkään koristele, mutta mietin, kuinka tarpeellista noutopöydän koristelu on. Ja entä vihkitila - oliko esimerkiksi teillä tammikuu09 koristeita siellä Ruokasalissa silloin? Olemme edelleen liikkeellä varsin minimalistisella linjalla, eli ruokapöytiin tulee vain terälehtiä, valkovihreät paikkakortit ja hääkarkkipussukat, mutta tuo muu koristelu on vielä mietinnän alla.Muoks: Entä luuletteko, että pilttipurkin kokoiset pikkukukkamaljakot ovat liian tukkoisia niillä kapeilla pöydillä? Muokattu: June 1, 2010, käyttäjä: Eleniel Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazan Kirjoitettu June 1, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu June 1, 2010 Olisin halunnut kuulla kokemuksia juhlat jo Palatsissa pitaneilta tai juhlia sinne suunnittelevilta ohjelmaan, puheisiin yms liittyen. Haihimme tulee n. 120 vierasta ja jakaudumme alakerrassa kahteen huoneeseen. Miten olette tallaisessa tilanteessa hoitaneet/ajatelleet puheiden pitamisen yms ohjelman; oletteko jarjestaneet esim aulassa, pihassa tai kayttaneet esim mikrofonia jotta aani kuuluu huoneesta toiseen? Jos olette jarjestaneet ohjelmaa pihassa, oletteko tuoneet itse paikalle aanentoistolaitteistoa, jotta esim puheet saa ulkosalla kuulumaan?Enta onko teilla ollut ruokailun aikana elavaa musiikkia taustalla ja jos on, niin miten olette saaneet pianon, bandin tms kuulumaan molempiin huoneisiin. Kiitos kaikille vastauksista jo etukateen.Hei!Meitä oli Finalysonin Palatsin alakerrassa yhteensä noin 90 henkeä. Ohjelma järjestettiin kaikki ruokailun jälkeen. Puheet pidettiin aulan portailla, johon oli laitetu mikit pidikkeineen valmiiksi. Osa ohjelmasta (morsiamen ryöstö) pidettiin pihalla, koska siellä satuin silloin olemaan. Sinisessä huoneessa oli lahjapöytä ja sen takana pyöri kaiken aikaa vanhoja valokuvia meistä sukulaisineen ja ystävineen. Bändillä oli omat äänentoistolaitteensa, muuten kaikki saatiin palatsilta.Ruokailun aikana soitimme musiikkia nauhalta (tai siis mp3-soittimelta). Se kuului hyvin ravintolan viereisessä salissa, mutta ei oikein talvipuutarhassa. Toisaalta talvipuutarhassa oli aika paljon melua, koska kaikki lapset istuivat siellä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammikuu09 Kirjoitettu June 2, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu June 2, 2010 Samoin askarruttaa, missä noutopöytä yleensä sijaitsee ja minne kahvit katetaan.Meillä sekä noutopöytä että sitten sen jälkeen kahvi+kakku olivat pohjakartan numerossa 2 eli "keltainen sali" - ja tämä siis oli Palatsin oma järjestely.Onko teillä kellään muuten ollut noutopöydässä omia kukkakimppuja? Palatsihan ei niitä pöytiä mitenkään koristele, mutta mietin, kuinka tarpeellista noutopöydän koristelu on.Meillä ei ollut, mutta kun siinä tilassa ei oleskeltu yhtään enempää kuin ruuan hakemisen verran, ei katsottu tarpeelliseksi. Baaritiskillä meillä oli pari kukkamaljakkoa, mutta muuten koristeltiin vain Talvipuutarhan pöydät ja nekin siis pelkästään kukkamaljakoilla.Ja entä vihkitila - oliko esimerkiksi teillä tammikuu09 koristeita siellä Ruokasalissa silloin?Meillä oli ainoastaan isot kynttilälyhdyt "alttarilla". Jotain omalla jalallaan seisovia kukka-asetelmia olisi voinut ajatella, mutta ei taaskaan katsottu oikein tarpeelliseksi, kun vihkiminen kuitenkin kesti vain sen 15-20 minuuttia eikä tilassa sen jälkeen juurikaan edes käyty.Muoks: Entä luuletteko, että pilttipurkin kokoiset pikkukukkamaljakot ovat liian tukkoisia niillä kapeilla pöydillä?Meillä oli pienen pullon malliset maljakot (pohjan halkaisija ehkä jotain 4-5cm) - ja ne ainakin olivat ihan riittävän väljästi kattauksienkin välissä. Toisaalta suosittelisin ehkä vähän jotakin korkeampaa kuin pilttipurkit, koska korkeiden viinilasien ja viuhkaksi taiteltujen lautasliinojen taakse matalat pikkukimput saattavat hukkua aika helposti, varsinkin kauempaa katsottuna. Siis eivät meidänkään kimppumme olleet maljakoineen kuin suunnilleen 30cm korkeita, mutta mun makuni mukaan ne eivät ainakaan matalampia oikein olisi voineet olla. No, makuja on monia, ja kätevintä olisi, jos voisi käydä etukäteen vähän testaamassa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eleniel Kirjoitettu June 4, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu June 4, 2010 Kiitos taas vastauksista! Meillä sekä noutopöytä että sitten sen jälkeen kahvi+kakku olivat pohjakartan numerossa 2 eli "keltainen sali" - ja tämä siis oli Palatsin oma järjestely.Ohoh, tuota vaihtoehtoa en ollut osannut ajatellakaan, mutta niinhän se meneekin kätevästi. Tuskin sinne Keltaiseen saliin nyt kannattaa mitään kovin massiivisia kukkahörhellyksiä hommata, kun tila - kuten nyt monesti on todettukin tässä ketjussa - on ihan kaunis sinänsä eikä ketään varmaankaan suuremmin kiinnosta, onko siellä ruokalautasten välissä tms. kukkasia vai ei. Sen sijaan "alttarille" voisi ehkä hommata jotain koristetta, vaikkapa nyt kukkakimpun tai kynttilää.Toisaalta suosittelisin ehkä vähän jotakin korkeampaa kuin pilttipurkit, koska korkeiden viinilasien ja viuhkaksi taiteltujen lautasliinojen taakse matalat pikkukimput saattavat hukkua aika helposti, varsinkin kauempaa katsottuna. Siis eivät meidänkään kimppumme olleet maljakoineen kuin suunnilleen 30cm korkeita, mutta mun makuni mukaan ne eivät ainakaan matalampia oikein olisi voineet olla. No, makuja on monia, ja kätevintä olisi, jos voisi käydä etukäteen vähän testaamassa Totta, täytyy varmaankin jutella tuosta kukka-asiasta sitten, kun pääsemme käymään Palatsilla. Aika useinhan kuitenkin näkee todella matalia kukkamaljoja tai -asetelmia pöydissä, eli kai ne sitten ovat enemmänkin istujien ilona kuin katseenvangitsijana siinä "ensisilmäyksessä", kun vieraat tulevat ruokailutilaan ensimmäistä kertaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirby Kirjoitettu June 8, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu June 8, 2010 Laitanpas tänne omankin kokemukseni.Vietimme häitämme Finlaysonin palatsin Vihreässä salongissa la 5.6. Kyseessä oli siis pienehköt häät, meidät mukaan lukien 33 ihmistä. Päädyimme Finlaysonin palatsiin osin sen vuoksi, että tuolle vierasmäärälle oli vaikea löytää hyvää tilaa. Suunnitteluvaiheessa kaikki tuntui sujuvan hyvin eikä mitään ongelmia ollut. Kaiken vakuutettiin sujuvan niin, ettei hääpäivänä tarvitse stressata…Sinänsä meidät häät onnistuivat loistavasti ja vieraat tykkäsivät todella paljon, kun oli pienet ja intiimit häät (siis ainoastaan kaikista lähimmät sukulaiset kutsuttu). Meillä oli siviilivihkiminen, joka onnistui loistavasti noinkin pienessä tilassa, vaikka Palatsissa oltiin kovasti sitä mieltä, ettei siellä kunnolla mahdu vihkimään.Koska meillä oli vain vähän koristeita ja tila oli sen verran pieni, tulimme koristelemaan vain vähän yli tuntia ennen häiden alkua. Heti alkuun kahteen pöytään oli katettu väärät määrät ihmisiä, vaikka olin samalla viikolla varmistanut vielä pöytien henkilömäärät, ja se kuitattiin, että asia on ok.Meillä oli buffet-ruokailu sillä FP:n perusmenulla, ja ruoka olikin todella herkullista ja laadukasta. Kakuksi olimme tilanneet perinteisen marjakakun vadelmista. Kakku oli kyllä todella hyvää, mutta vika oli siinä, ettei se kyllä ollut hääkakku. Saimme siis ensin yksikerroksisen kakun, joka loppui pian kesken. Toinen pienempi kakku tuotiin paikalle vasta kun kysyttiin, eikö kakkua ole enempää. Olimme tosiaan sopineet, että kakku on 2-3 kerroksinen, kuten asiasta valitettuamme meille todettiinkin, että hääkakun tulisi aina olla kaksikerroksinen. No eipä vaan ollut. Kakku yritettiin ensin myös laittaa buffet-huoneeseen, vaikka oli sovittu, että se tuodaan aluksi itse tilaan, jotta vieraat näkevät kakun leikkauksen.Palvelukaan ei toiminut aivan niin kuin oli sovittu. Kakun kanssa kaadettiin vain nopeasti 2 kahvikupillista. Sen jälkeen tilaan jäi kyllä kahvipannu, mutta siinä oli olematon määrä kahvia. Lisää ei meinattu heti saada, koska tarjoilijaa ei löytynyt mistään. Kahvista oli sovittu, että meidän ei tarvitse kaadella sitä itse. Alkoholijuomista olimme sopineet, että vieraat saavat alkumaljan lisäksi meidän piikkiin ruuan kanssa kaksi alkoholijuomaa (viiniä, olutta, siideriä) ja että he voivat itse tilata lisää. Tarkoitus oli, että kun olemme asiasta maininneet, tarjoilijat tulevat ruokailun jälkeen kysymään tai ainakin käyvät tilassa silloin tällöin, jos joku haluaa lisää juotavaa. Oli nimenomaan puhe, etteivät vieraat joudu lähtemään yläkerrasta alakerran baariin, vaan voivat tilata juomat suoraan pöytiin, jos tahtovat. Tarjoilijaa ei juuri yläkerrassa näkynyt, eikä alakerran baaristakaan ostaminen meinannut sujua. Muutenkaan meille sattunut tarjoilija ei ollut erityisen palvelualtis.Alakerrassa oli tosiaan toiset häät, jotka kyllä alkoivat myöhemmin kuin meillä. Mietin kyllä alkuun, haluanko varata juhlia samalle päivälle, mutta koska tuo päivä oli meidän 6-vuotiskihlajaispäivä, en halunnut keksiä toista päivää tilalle. Vähän tuli sellainen tunne, että isommat häät ovat rahakkaammat eikä meidän pienten häiden palveluun tarvitse ollenkaan panostaa. Siksikin olisimme myös halunneet, että juomatarjoilu yläkertaan olisi sujunut, ettei olisi häiritty alakerran juhlia. Annettiin kyllä tarjoilusta, palvelusta (tai siis niiden puutteesta) ja kakusta palautetta. Saimme sentään hyvitystä melko reilusti, mutta ei se aivan korvannut sitä, että koko ajan piti ihmetellä ja käydä huomauttamassa, että mitenkäs tämä näin menee. Ruoka oli tosiaan loistavaa ja tila todella kaunis, eikä olematon palvelu onnistunut pilaamaan ihania häitämme. En tiedä, oliko meillä poikkeuksellisen huonoa tuuria, kun yleensä FP:n palvelua on kehuttu hyväksi. En kyllä tuolla kokemuksella lähtisi viettämään tuolla muitakaan pienempiä juhlia. Sen verran paha maku jäi suuhun. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lumi_morsian Kirjoitettu June 9, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu June 9, 2010 Ikävä kuulla Kirby, että teidän häänne eivät olleet kaikilta osin onnistuneet FP:ssa Olemme myös varanneet yläkerran punaisen huoneen pieniä häitä varten ensi tammikuulle. Hyvä, että tulit kertomaan omat kokemuksesi palvelusta, hääkakusta ym. tiedämme mihin täytyy erityisesti kiinnittää huomiota. Meille on luvattu tummasuklainen 2 kerroksinen kakku, mutta saa nyt nähdä jos sekään on 2 kerroksinen.... Täytyykin piakoin laittaa postia ja varmistaa vielä kirjallisena, että onhan kyseessä todellakin kerroskakku. Jos ei onnistu, niin täytyy yrittää tilata jostain muualta kunnollinen hääkakku. Sillä olen samaa mieltä kanssasi, että pitäähän hääkakussa olla kerroksia Meillä on sen verran pienet häät, etteivät suostuneet tekemään buffet menuuta, joten meille tulossa annokset, alku- ja pääruoka, sekä myöhemmin kakkua, kahvia ja teetä. Meille luvattiin tilassa olevan tarjoilijan paikalla, tai ainakin koko ajan tavoitettavissa, mutta näinköhän meillekin käy, että saadaan etsiskellä... Toivottavasti silloin ei olisi isoja häitä alakerrassa, jos sinustakin tuntui, että rahan perässä mentiin... Olisiko sinulla jotain vinkkejä pienten häiden varalle FP:ssä? Tarkoitan, että mitä tekisit toisin tai mikä oli hyvää, esim koristeluissa, kattauksessa ym. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eleniel Kirjoitettu June 16, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu June 16, 2010 Taas uusi kysymys. Eli jos olette tehneet juhlaanne jotain pientä multimedia-esitystä (siis tyyliin valokuvaesitys hääparista tms.), kuinka Palatsin alakerran pimentäminen sujui? Mielessä on kauhuskenaario siitä, että vierasparat yrittävät tihrustaa videotykillä heijastettua esitystä suurin piirtein päivänpaisteessa... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazan Kirjoitettu June 16, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu June 16, 2010 ^Meillä oli valokuvaesitys siinä sinisessä huoneessa, missä lahjapöytäkin oli. Sen sai kaihtimilla ihan tarpeeksi pimeäksi, vaikka olikin kesä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eleniel Kirjoitettu June 17, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu June 17, 2010 ^Kokoontuivatko vieraat sinne katsomaan esitystä tavallaan yhtenä ohjelmanumerona, vai saiko jokainen tehdä katselun omaan tahtiinsa silloin kun sattui piipahtamaan huoneessa? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazan Kirjoitettu June 17, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu June 17, 2010 ^Se pyöri siellä koko ajan, ilman musiikkia kun sitä muutenkin oli ympärillä. Monet kävivät katsomassa sen monta kertaa. Yritettiin laittaa sellaisia kuvia vuosien varrelta, joissa oli vieraita mukana (äitejä, mummuja, serkkuja, tätejä). Tosi paljon sitä kehuttiin ja monet ihan herkistyivät. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eleniel Kirjoitettu June 18, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu June 18, 2010 (muokattu) ^Kuulostaa hyvältä. Ajattelimme tuollaista järjestelyä yhtenä vaihtoehtona - voisihan se olla ihan kätevääkin, että kuvien äärellä saisi olla rauhassa niin pitkään kuin haluaa ja sitten ruokailutila olisi varattu musiikille ja puheille. Varsinaisia hääleikkejä ym. ei edelleenkään ole tulossa, korkeintaan joku tietovisa jos välttämättömältä näyttää.Muoks: vielä yksi juttu: missä vaiheessa te, joilla on ollut käytössänne koko Palatsin alakerta ja vihkitoimitus on myös tapahtunut siellä, olette näyttäneet vieraille heidän istumapaikkansa ruokailutilassa Talvipuutarhassa? Onko esim. bestman tai joku muu avustaja saanut tehtäväkseen kehottaa vieraita etsimään paikat jo ennen vihkitoimituksen alkua (vaikka se vihkitoimitus siis onkin eri huoneessa), vai ovatko kaikki tunkeneet paikoilleen vasta siinä vaiheessa, kun vihkitoimitus ja onnittelut ovat ohi ja porukoilla mahdolliset onnittelumaljat käsissä? Muokattu: June 18, 2010, käyttäjä: Eleniel Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dow Kirjoitettu August 2, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu August 2, 2010 Hei!Tuli mieleeni mainita täällä, että minulla on muuten hääpäiväkirjassani valokuvia ja muuta materiaalia palatsilta. Ajattelin, että joku olisi ehkä kiinnostunut esim. talvipuutarhan pöytäkartasta, jonka tein palatsilta saadun pohjan perusteella. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eleniel Kirjoitettu August 9, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu August 9, 2010 Nyt on hääjuhla vietetty Palatsissa. Eipä voi muuta sanoa kuin että ihan mahtava, tunnelmallinen paikka - meille tuo oli ihan nappivalinta. Myös palvelu pelasi moitteettomasti niin häitä valmistellessa kuin juhlan aikanakin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.