esssie Kirjoitettu June 24, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu June 24, 2014 Ajattelin että bestman voisi kohottaa maljan, ideana on että hän toimisi seremoniamestarina, joten olisi luonteva valinta. Todennäköisesti hääparin saapuessa juhlapaikalle alkumaljan jälkeen tulee muitakin puheita ennen kuin ruokailu alkaa, mutta kaikki on vielä auki Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedra Kirjoitettu July 20, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 20, 2014 Meillä miehen toinen bestman toimii seremoniamestarina, ja kohottaa alkumaljat. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heinämorsian-14 Kirjoitettu July 24, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 24, 2014 Me pidämme sulhasen kanssa tervetulopuheen ja samalla kiitämme vieraita saapumisesta ja kohotamme maljan 'hauskalle illalle'. Muut puheiden pitäjät (vanhemmat ja avustajat) voivat sitten omissa puheissaan nostaa meille maljan jos haluavat.Maksamme häämme pääosin itse, mutta ei sillä sinänsä tässä ole väliä. Mutta me järjestämme häät, kutsumme vieraat ja toimimme illan isäntänä ja emäntänä (ja seremoniamestari on 'juontaja'). Siksi tuntuisi tosi oudolta, että joku muu toivottaisi meidän vieraamme tervetulleiksi, mehän vieraat olemme paikalle kutsuneet. Ja vähän hassuahan se on, kun joissain häissä hääpari itse ei sano mitään illan aikana, vaikka voihan hääpari pitää puheen toki myöhemminkin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
BusinessAngel Kirjoitettu August 4, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu August 4, 2014 Morsiamen isä ei ole mikään innokas puheittenpitäjä, joten hän kohottaa tervetuliaismaljan sen sijaan. Tämä sopii hyvin, kun morsiamen vanhemmat ovat toivottaneet vieraat tervetulleiksi juhlapaikalle hääparin ollessa valokuvattavina. Sulhanen pitää sitten myöhemmin ruuan jälkeen puheen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helinäkeiju_ Kirjoitettu August 6, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu August 6, 2014 Meillä varmaan vanhemmat tai BM tai seremoniamestari kohottaa maljan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kati** Kirjoitettu March 3, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 3, 2015 Meillä morsiamen isä mutta nykyisin onneksi monia vaihtoehtoja joten voi tehdä morsiusparin haluamalla tavalla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu March 3, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 3, 2015 Tämänhetkisen suunnitelman mukaan jommankumman isä tai isät yhdessä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eloa Kirjoitettu March 3, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 3, 2015 ei ole ollut tarkemmin puhetta, mutta oletan, että sulho, koska me olemme kutsujia ja kiitämme siinä kohtaa ihmisiä paikalle saapumisesta Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vadelmainen2015 Kirjoitettu March 22, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 22, 2015 Meillä minä ja mies olemme kutsuja. Jotenkin emme silti osaa kuvitella itseämme pitämässä minkäänlaista tervetuliaispuhetta. Isäni on ilmaissut toivomuksensa siitä, ettei hänen tarvitsisi puheita pitää - ei siis ole sellaista puheenpitäjätyyppiä. Samaten sulhon isällä. Koska kuitenkin haluaisimme jonkun sanovan tervetuliaismaljojen kohdalla jotain lyhyttä ja ytimekästä ja koska jostain syystä molemmat kuvittelen tämän puhujan olevan mies, jää vaihtoehtoja oikeastaan vain yksi; bestman. Hänkään ei mikään suupaltti ole, mutta on luvannut tuon annetun tehtävän hoitaa ja hyvä niin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
morsmaikku2014 Kirjoitettu April 24, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu April 24, 2015 Miedän häissä tervetulomaljan kilisti me hääpari itse. Puheet pidettiin ennen hääkakkukahveja (moriamen isä, sulhasen äiti, sulhanen, bestman). Itse myös vierastamme puheita, niikuin vähän puheiden pitäjätkin, silti tuntui mukavalta kun lyhyet puheet ja sanat tulivat suoraan sydämestä tärkeiden ihmisten sanomina Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neiti R Kirjoitettu May 18, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu May 18, 2015 Meillä seremoniamestari nosti häämaljan. Bestmania ei erikseen ollut, ja isä piti puheen myöhemmin. Omasta mielestä olisi tuntunut hullulta kohottaa itse malja itsemme kunniaksi, mutta toisaalta kuten se aiemmissa viesteissä ilmaistiin, kyseessähän olisi ennemmin silloin tervetulomalja, jolloin se kuulostaisikin ihan luontevalta tervetulotoivotusten kera. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
viivimatleena Kirjoitettu May 30, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu May 30, 2015 Meillä isäni kohottaa tervetuliaismaljan. Tuskin mitään puhetta pitää, mutta kaipa tuo suustaan jonkun sanasen saa irti TOIVOTTAVASTI Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaughterOfTheMoon Kirjoitettu June 5, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu June 5, 2015 (muokattu) Osannut yhtään edes ajatella tämmöstä asiaa Mutta heilahtaa tästä nakki bestmanille, jos sulhasen äiti tulee juhliin niin saa sitten jossain vaiheessa jokusen sanan sanoa (ja ei varmaan jää edes muutamaan sanaan, sen verran puhelias nainen kysessä. Ja kun minun vanhempiahan ei sinne kutsuta kun ei tulisi itse bilettämisestä siinä tapauksessa mitään) Muokattu: June 5, 2015, käyttäjä: DaughterOfTheMoon Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
IdaLydia Kirjoitettu June 5, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu June 5, 2015 Sovittiin että kaasoni pitää juhlan alussa pienen maljapuheen ja kohottaa sitten tervetuliaismaljan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvs Kirjoitettu June 15, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu June 15, 2015 Meillä tämä arpa menee todennäköisesti bestmanille tai seremoniamestarille. Osallistetaan perheitä mahdollisimman vähän. Valinta kohdistuu supliikkimieheen tai -naiseen joka tykkää äänestään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts