Psaijai Kirjoitettu September 7, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 7, 2012 Meillä isäni tulee pitämään tervetulopuheen. Hän kun ei ole mitenkään kummoinen puhuja niin korvaamme morsiammen isän puheen tällä. Tarkoitus on, että hän vain toivottaa meille onnea ja vieraat tervetulleiksi juhlimaan kanssamme. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ebba Kirjoitettu September 9, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 9, 2012 Me pidetään puhe itse. Mutta se ei olekaan onnittelupuhe, vaan todellakin tervetulopuhe. Nostetaan siis malja klo 13 ja siinä halutaan toivottaa vierailla mukavaa päivää ja kiittää siitä, että tulivat paikalle. Kerrotaan vähän päivän ohjelmastakin. Sit vasta mennään vihille klo 13.30. Ja vihkimisen jälkeen ei puheita eikä onnittelujonoja eikä mitään, ennen kuin vasta kahvin jälkeen on kaikilla halukkailla tilaisuus puhua. Ja niitä puheita riittää.... Me pidetään puhe itse siksi, että meistä tuntuu niin vahvasti, että koska ollaan itse pyydetty ja haluttu kaikki vieraat paikalle, me myös halutaan heidät itse toivottaa tervetulleiksi. Plus tietty siks, että koska ei olla vielä naimisissa kun maljaa nostetaan, niin olis vähän hölmö kenenkään toivottaa onnea. Mutta me haluttiin, että tilaisuus alkaa tervetulopuheella eikä vihkimisellä (etenkin kun vihkiminen tulee olemaan se yksinkertainen 15 min. ilman mitään erityisjuttuja). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vieras Kirjoitettu September 27, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 27, 2012 Me pidettiin myös tervetulopuhe itse ja saatiin paljon kiitosta siitä. Se kuulemma rentoutti tunnelmaa ja teki meistä hääparina helposti lähestyttävämmän. Ainoastaan jos hääpari on todella nuorta ikäluokkaa, sopisi mielestäni, että vanhemmat sanovat tervetulosanat. Miksei myös kaaso/bestman mutta henk.kohtaisempi puheesta tulee jos puhujana on hääpari. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruisa Kirjoitettu October 29, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu October 29, 2012 Tämä tuottaa jo hieman päänvaivaa. Oma isäni on kuollut ja en usko että appivanhempani haluavat pitää puhetta enkä sitä edes halua. Kaasot pitävät oman puheensa myöhemmin, bestman ei halua puuhenvuoroa missään vaiheessa. Joten ei taida paljon jäädä vaihtoehtoja kuin pitää puhe itse... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
FoolMoon Kirjoitettu November 26, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu November 26, 2012 Ei olla tästä asiasta vielä keskusteltu mutta MINÄ haluaisin että oma isäni kohottaisi onnittelumaljan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeNNi Kirjoitettu December 22, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu December 22, 2012 Bestman piti tervetuliasipuheen heti vihkimisen jälkeen (vihkiminen juhlapaikalla) ja me itse pidettiin kiitospuhe ruokailun jälkeen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mac kaveri Kirjoitettu December 29, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu December 29, 2012 Eikö maljan noston tarkoitus ollut alunperin kunnioitus taistelussa kuolleiden muistoksi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Häät heinäkuussa Kirjoitettu January 2, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu January 2, 2013 Meillä todennäköisesti bestman Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
iialiia Kirjoitettu January 22, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu January 22, 2013 Tulimme juhlapaikalle viimeisinä (odotimme tietoa, että kaikki ovat paikalla kirkon jälkeen).Siellä ihmiset odottivat meitä sitten maljojen kanssa valmiina ja äitini johdolla skoolasivat meille.Äitini piti siis tervetuliaspuheen samalla. (lyhyt ja ytimekäs.. Toivotti vieraat tervetulleiksi ja kertoi mitä seuraavaksi tapahtuu. Sen jälkeen ohjemanveto vastuun ottivat siis kaasomme ja bestmanimme) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonppu Kirjoitettu January 28, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu January 28, 2013 Meillä ei ole vielä päätetty, kenen homma tervetulopuhe on. Minun isäni ei ainakaan, kun hän on niin ujo, että jo minun alttarille saattamiseni vaatii suurta ponnistelua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sartsuli Kirjoitettu January 31, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu January 31, 2013 Meillä maljapuheen pitää morsiamen (eli minun) äiti Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
giuliva Kirjoitettu February 17, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu February 17, 2013 Meillä varmaan sulhasen isä pitää puheen. Hän on sellainen esiintyjätyyppi ja muutenkin puheidenpitäjä, joten tuntuisi tosi luontevalta jos hän toivottaisi vieraat tervetulleiksi. Ei tosin olla kysytty vielä, mutta luultavasti ottaa tehtävän vastaan hyvillä mielin. Kaasot ja bestman saavat sitten sen jälkeen ottaa vetovastuun. Minun isä ei tule häihin ollenkaan (emme pidä yhteyttä, vanhemmat eronneet 20v sitten) ja äitini ei ole ollenkaan puheidenpitäjätyyppiä. Olisi kyllä kiva jos kuitenkin lähisukulaiset esiteltäisiin. Sopisiko se nimenomaan juuri tähän tervetulomaljan yhteyteen? Ensin toivotellaan tervetulleiksi, nostetaan malja ja onnitellaan. Sitten esiteltäisiin esimerksiki minun äiti ja veli, ja he voisivat sanoa pari sanaa. Sitten sulhon äiti ja äitipuoli ja velipuoli ja he vuorostaan voisi sanoa pari sanaa. Kuulostaako hassulta? Onko muilla miten tehty tällaista esittelyä? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tikkiliiri Kirjoitettu February 20, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu February 20, 2013 Meillä on vielä päättämättä kuka kohottaa tervetuliasmaljan.. Kaasot ovat rohkeita ja aina hyvä vaihtoehto, mutta ajattelin ehdottaa tätä myös omalle äidilleni tai ujohkolle bestmanille, joka ei välttämättä ehkä myöhemmin tahdo puhetta pitää. Mietin Giulivan tapaan tuota lähisukulaisten esittelyä..? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
piitu_ Kirjoitettu September 8, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 8, 2013 Minun isäni kohotti tervetuliaismaljan meillä. Meillä se koko homma nyt meni vaan vähän pipariksi kun etukäteen oltiin siis ties kuinka kauan puhuttu siitä että joo, isän hommahan tuo on, mutta sitten loppujen lopuksi isä olikin päättänyt ettei hän haluakaan sitä puhetta pitää. Oli sitten bestmanille tästä ilmoittanut, bestman sitten taas vuorostaan ilmoitti asiasta mulle tyylillä että "sun isäs ei sit kohotakaan sitä maljaa vai?" ja kun minä tietenkään en ollut asiasta tietoinen niin ilmoitin bestmanille että kyllähän kohottaa, se on jo sovittu. Isä-raukan ilme oli kyllä aika näkemisen arvoinen kun bestman sitten kaikesta huolimatta ilmoittikin että "morsiamen isä nostaa nyt tervetuliaismaljan". Isä oli hetken ihan hiljaa ja sitten se vaan sanoi "jaa... tämä tuli nyt kyllä kovin yllättäen". Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elika Kirjoitettu September 8, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 8, 2013 Meidän häissämme isäni tulee kohottamaan tervetulo-/onnittelumaljan ja sanomaan siinä yhteydessä muutaman sanan. Myöhemmin illan aikana hän pitää vielä puheen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ii@ Kirjoitettu September 8, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 8, 2013 Meillä kyllä isäni maksoi pääasiassa juhlamme, mutta silti me (tai siis minä) toivotimme vieraat tervetulleiksi ja nostimme maljan itsellemme. Isäni sanoi että hän tottakai pitää puheen jos haluamme, mutta nehän ovat teidän häät, joten voittehan te itsekkin nostaa maljan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
N&P Kirjoitettu September 9, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 9, 2013 Veljeni piti maljapuheen ja kohotti tervetuliaismaljat. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kukkamaaria2014 Kirjoitettu February 6, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 6, 2014 Morsiamen isä kohottaa tervetuliaismaljan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rouvaksi_2015 Kirjoitettu February 11, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 11, 2014 Meillä tervetuliasmaljan pitää joko minun isäni tai sitten bestman. Tai sitten me hääparina Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ponyo Kirjoitettu May 15, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu May 15, 2014 Meillä tervetuliaispuheen pitää morsian eli minä. Tähän päädyttiin, koska sulhanen ei halunnut. Tuntuisi oudolta pyytää vanhempiani puhumaan, koska maksamme omat häät ja nyt samalla pystymme kiittämään juhliin tulleita vieraita. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuikkunam Kirjoitettu May 16, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu May 16, 2014 ^ Meillä mennään varmaan aika samoilla linjoilla Sulho tuskin haluaa ja mä itse taas en halua, että sulhon vanhemmat pitäisi puhetta kun eivät millään lailla osallistu häiden järjestämiseen. Omat vanhempani eivät tule juhliin lainkaan. Pitää varmaan ruveta hahmottelemaan puhetta Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
T.I Kirjoitettu May 16, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu May 16, 2014 BM taitaa sen pitää. Isäpuoli ja rakas ukkini pitää myös pienet lyhyet puheet sitten ruuan jälkeen (tai sen aikana). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nukkukerho Kirjoitettu May 19, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu May 19, 2014 Ollaan vähän suunniteltu jos seremoniamestari pitäis tervetulo puheen, tarvii vissiin hältäkin viä kysyä sopiiko Toinen vaihtoehto olis sulhasen isä. Saas nähä mihin päädytään Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
viccy Kirjoitettu May 23, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu May 23, 2014 Meillä morsiamen isä nostatti maljan ja toivotti vieraat lyhyesti tervetulleeksi. Tämän jälkeen minä (morsian) kiitin hyvin nopeasti vieraita kun pääsivät mukaan juhliin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liljankukkanen Kirjoitettu June 24, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu June 24, 2014 Meilläkin on tarkoitus, että minun isäni toivottaa vieraat tervetulleeksi ja kohottaa maljan. Juhlat pidetään vanhempieni kotona, joten siksi isäni on luonteva valinta Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts