Rita Morsian Kirjoitettu June 25, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 25, 2006 Pitääkö polkaista kakkua leikatessa ensimmäisen painalluksen jälkeen vai vasta kun on molemmat viillot tehty?Onko morsian isänsä oikealla vai vasemmalla puolella alttarille kävellessä?Eikös morsian ole sulhon vasemmalla puolella alttarilla?Kummin päin sieltä alttarilta lähdetään, morsian sulhon oikealla? :-/ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiancee2006 Kirjoitettu June 25, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 25, 2006 Polkaistaan ensimmäisen viillon jälkeen... ainakin näin meille ilmoitettiin. Tärkeintä kait että molemmat tietävät missä vaiheessa, jotta syntyy oikea kilpailu. Morsian on isänsä sekä miehensä vasemmalla puolella alttarille mentäessä. Lähdettäessä morsian on sitten oikealla puolella. Morsian istuu miehensä oikealla puolella myös juhlapaikalla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rita Morsian Kirjoitettu June 25, 2006 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu June 25, 2006 Polkaistaan ensimmäisen viillon jälkeen... ainakin näin meille ilmoitettiin. Tärkeintä kait että molemmat tietävät missä vaiheessa, jotta syntyy oikea kilpailu. Morsian on isänsä sekä miehensä vasemmalla puolella alttarille mentäessä. Lähdettäessä morsian on sitten oikealla puolella. Morsian istuu miehensä oikealla puolella myös juhlapaikalla.Taisin hämääntyä vähän kun katoin häähulluja ja siinä morsian käveli isänsä oikealla puolella mutta sitten oli kuitenkin sulhon vasemmalla puolella.. Onkohan sitten ulkomailla erilailla??Jossain täällä oli myös juttua että ekalla viillolla ei vielä polkaista vaan vasta tokalla.. Menee ihan sekasin ku näkee jonkun tekevän erilailla kun on suunnitellu ja sit ei enään tiiä mitä uskoa.. :-? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaisu_ Kirjoitettu June 25, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 25, 2006 Ööööh... meillä oli just niin, että olin isäni oikealla puolella, mutta vaihdossa siirryin käytävän oikeasta reunasta vasempaan ja sulhon vasempaan käsipuoleen. Näin ohjeissa, harjoituksissa ja häissä ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rita Morsian Kirjoitettu June 26, 2006 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu June 26, 2006 Kaikki tuntuu tekevän omalla tyylillään nää jutut..Toinen sanoo toista ja toinen toista Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiancee2006 Kirjoitettu June 27, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 27, 2006 Korjaan vastaustani, kyllä siis todellakin morsian on isän oikealla puolella, mutta siirtyy sitten luovutuksessa sulhasen vasemmalle puolelle. Sorii..Tuosta kakun leikkaamisesta on tosiaan eri mielipiteitä.. ei kannata ressata, sovitte vain sulkin kanssa että kuinka toimitte. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Obesiteetti Kirjoitettu June 27, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 27, 2006 Meillä oli papin ohjeiden mukaan; minä isän vasemmalla puolella lähestyin alttaria ja sulhasen tulessa vastaan, vaihtoi limittäin isän kanssa paikkaa ja siirtyi minun vasemmalle puolelle. Ja meille siis kyllä pappi antoi nämä toiminta ohjeet. Alttarilta poistuimme niin, että olin mieheni oikealla puolella. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heevi Kirjoitettu June 27, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 27, 2006 Onko toi polkaisu joku pakko juttu... Kuulostaa niin typerältä :/ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alliina Kirjoitettu June 27, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu June 27, 2006 Papin ohjeen mukaan teimme niin, että ensin kävelin isäni oikealla puolella, ja sitten vaihdoin mieheni vasempaan käsipuoleen. Eli vaihdoin siis puolta käytävällä. Takaisin kävelimme tietysti niin, että olin mieheni oikeassa käsipuolessa (käännyimme siis vain paikoillamme ympäri). Niin, ja kakun leikkaamisesta: joka kerta kun minä olen sen nähnyt, on pari polkaissut ensimmäistä viiltoa tehtäessä. Edelliselle kirjoittajalle: ei tämä mikään pakko tietenkään ole! Jos ette halua polkaista, ette sitä tee. : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras Kirjoitettu October 27, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 27, 2008 Ethän sinä siinä puolta vaihtanut, vaan olit hetken isäsi ja sulhosi välissä. Miä on täysin loogista, kun asiaa oikein ajattelee. Hölmöähän se olisi, jos sulho olisi morsion ja tämän isän välissä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivana Kirjoitettu October 27, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 27, 2008 Onko toi polkaisu joku pakko juttu... Kuulostaa niin typerältä :/Ei todella ole. Mekään ei polkaista vaan pussataan Me ei haluta taistella mistään "akkain - tai ukkoinvallasta", vaikka ymmärrän et monet polkasee kun onhan toi tietynlainen perinne. Meille ei vaan kolahda. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
---87--- Kirjoitettu October 29, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 29, 2008 meillä mies sano et voidaan polkasta mutta et hän on niin hidas että mä voitan.. niin ja lisäs et vaikka hyppisin tasajalkaa niin hän on perheen pää Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
haave Kirjoitettu January 4, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 4, 2009 Onko toi polkaisu joku pakko juttu... Kuulostaa niin typerältä :/ On tietenkin teidän ihan pakko polkasta! Ja tietenkin ekalla leikkauksella. Se on perinne, joten niin pitää ehdottomasti tehdä. Sori, ihan pakko.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts