Guest Vieras Kirjoitettu July 24, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 24, 2008 ^Ehdottamasti istumajärjestys. Kiva vieraiden itse pähkäillä minne helvetin huoneeseen/kerrokseen sitä pitää mennä. AIvan älytöntäkin ajatella että ei tekisi istumajärjetystä, järjen käyttö on katsos sallittua! Ja ehdottomasti kaikki puheet,leikit ym. sellaisessa tilassa mihin kaikki mahtuu. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gisela Kirjoitettu July 24, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 24, 2008 Samaa mieltä vieraan kanssa (tosin huomattavasti vähemmällä kärkkäydellä ).Itsekin olen ollut pari kertaa häissä, joissa on ollut useita pieniä tiloja ja se olisi mennyt kyllä ihan ihmettelyksi ja säätämiseksi jos ei paikkoja olisi kerrottu.Mä kyllä otin itse näiden esimerkkien jälkeen ehdottomaksi kriteeksi, että kaikki mahtuu yhteen ja samaan tilaan (ymmärrän tosin jos se ei vain ole mahdollista). Yksissä häissä kaikki muut vieraat oli muuten laitettu isompaan tilaan, jossa oli myös tanssia sitten myöhemmin, kun taas morsiuspari vanhempineen ja kaasot + bm oli itse pienemmässä huoneessa. Se tuntui omituiselta, kuin sisäpiirillä olisi ollut jotenkin "omat bileet". Toisessa taas plaseeraus oli mennyt meidän osalta järkyttävästi pieleen ja koko ruokailu oli kaikkea muuta kuin miellyttävä kokemus sen vuoksi. Eli plaseerauksella voi pelastaa ja pilata paljon. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marianna4 Kirjoitettu July 28, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 28, 2008 Olen kuullut ohjeen(hyvän etiketin/kultaisen käytöksen kirjasta tms.), jonka mukaan erillään isosta juhlatilasta olevassa huoneessa tulee aina olla isäntäväen edustaja paikalla, jotta vieraat eivät tunne itseään toisarvoisiksi. Toinen ohje on, että kaikkien vieraiden tulisi jotenkin nähdä hääpari. Eli jos on tilassa sali ja parvi, niin hääparia ei saisi sijoittaa parven alle vaan salin vastakkaiseen päähän, jonne parveltakin näkee. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
salza08 Kirjoitettu July 29, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 29, 2008 Kiitos vastauksista. Päädyin ihan oman näppituntumani mukaisesti tekemään istumajärjestyksen. Uskoisin, että tämä ihan toimii, koska yläkerrassa on kaaso ja bestman myös paikalla ja aiomme itse siellä myös käydä. Voi olla, että siellä on toiset vähän eritunnelmaiset bileet sitten, mutta se tuskin mitään haittaa. Ohjelma tosiaan on eri tilassa, ja näin on kuulemma ko. paikassa toimittu aina ihan onnistuneesti. Onhan siinä ollut jännittämistä, mutta alan uskoa, että kaikki voi sujua ihan hyvin. Tarkoitus ei ole tehdä pitkää ohjelmaa, ja toivottavasti siitä ei pitkää tulekaan. Häälehti paikkaa sitten.Tulen kertomaan kokemuksia häiden jälkeen, voiko tällaisessa paikassa häät onnistua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
---87--- Kirjoitettu October 13, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 13, 2008 Meillä on Ruokailussa kaksi eripuolta ja olemme siihen tyytyväisiä, koska sijoitamme kaverit toiseen ja sukulaiset toiseen tilaan.. Ohjelmat tapahtuvat kaikki kolmannessa tilassa johon mahtuu kaikki ihmiset. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martha Kirjoitettu November 17, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu November 17, 2008 (muokattu) Meillä perjaatteessa tulee olemaan ihmiset kahdessa eri kerroksessa,mutta toinen kerros on vaan parvi ja sieltä näkee ja kuulee myös alas.Alakerran salin päädyssä on lava,missä on piano,joten jos/kun jotain ohjelmaa on niin toivon,että esittäjät menee sinne lavalle niin myös tämä yläkerran porukka näkee ja kuulee. Sitä en vielä tiedä,että ketkä "ohjaan" ylös menijöiksi,ehkä lapset/'nuorison'.. Lisäksi meillä on varattu tämän ns.ruokailutilan vierestä tanssisali. Muokattu: November 17, 2008, käyttäjä: Martha Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras_Lilli_* Kirjoitettu November 27, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu November 27, 2009 Apua! Auttakaa stressaavaa morsianta. Onko KELLÄÄN hyvää kokemusta hääjuhlista, jossa on monta eri huonetta? Mitä asioita olisi hyvä ottaa huomioon, jotta kukaan ei tunne olevansa ö-luokan vieras?Meillä kyseessä tila, jossa ruokalu tapahtuu yläkerrassa. Siellä vieraat on sijoitettu neljään eri huoneeseen. Suurimmasta huoneesta (jossa hääpari on) on kyllä yhteys kahteen viereiseen huoneeseen (toki kaikilla ei ole suora näköyhteys hääpariin). Tarkoitus on panostaa plaseeraukseen, eli tarkasti mietitään että jokaisen pöydässä on tuttua ja oman henkistä seuraa. Ja toinen asia johon toivon suurta panostusta on seremoniamestarin tehtävä, eli hän kertoisi jokaiselle huoneelle mitä tapahtuu seuraavaksi ym. jottei kellekkään tule tunne että heidät on unohdettu. Hääpari vierailisi myös muissa huoneissa jututtamassa vieraita mahdollisimman paljon.Tanssi tapahtuu ihan eri tilassa, joten yläkerran huoneissa tapahtuisi siis ruokailu ja kahvitarjoilu ja illaksi siirryttäisiin alakertaan, mutta toki yläkertaan saa jäädä jutustelemaan jne. jos haluaa. Toivonmukaan sään suosiessa myös ulkona voisi viettää iltaa.Suurimpana stressin aiheena varmasti eniten puheiden pito niin, että kaikki sen kuulevat. En tiedä onko juhlapaikassa mahdollista pitää puhetta mikrofonin ja kaiuttimen kautta, mutta jos on, miltä kuulostaa kuulla ääntä mutta ei nähdä hääparia ja puhujaa? Kauimmaisessa huoneessa (josta ei näköyhteyttä hääparin huoneeseen) istuisivat kaverit, joilla varmasti juteltavaa keskenään, ja uskon ja todella toivon ettei heille ole niin tärkeää nähdä esim. isäni pitämää puhetta vaan pelkkä kuuleminen riittää. Voin toki olla väärässä...Nyt tosiaan nousi kova stressi asiasta kun täällä niin negatiivisesti on kommentoitu juhlia, joissa vieraita ei ole mahdollista laittaa samaan tilaan. Ei olisi mukavaa, että juhliamme muisteltaisi ankeana juuri juhlapaikan takia. Ja juhlapaikka muuten on todella kaunis, juhlava ja tunnelmallinen. Ja kaikenlisäksi juhlapaikan vaihtaminen tässä vaiheessa alkaa olla jo melko mahdotonta, joten näillä mennään. Eli vinkkejä, kuinka saamme hyvät juhlat aikaiseksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest miimu Kirjoitettu April 10, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu April 10, 2010 Meillä tulossa häät joissa vieraita 150hlö. Juhlapaikka on tunnelmallinen vanha kartano. 80 vierasta sijoitetaan kartanon yläkertaan isoon "aulaan" heille tulee sinne oma ruokapiste. Alakerran ns. pääsaliin mahtuu 50hlö ja pääsalin viereiseen huoneeseen 20hlö. Ettei kukaan jää ulkopuoliseksi juhlassa siirrämme tilasta jossa hääpari on niin reaaliaikaista kuvaa joka huoneeseen. yläkertaan laitetaan iso valkokangas. Sen lisäksi otetaan käyttöön langattomat mikrofonit. Näillä järjestelyillä kaikki näkevät ja kuulevat loistavsti vaikka eivät ole samassa tilassa. Meille ei tule mitään hääleikkejä, koska vihaan niitä ja niin vihaavat muutkin. Tyylikkään hillityt häät, joten voin sanoa että juhlat onnistuu vaikka on eri kerroksissa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.