Hallakaisla Kirjoitettu August 5, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu August 5, 2014 En tiedä vielä yöstä, mutta aamulla viimeistään hätistelen tiehensä. Eikä saa nähdä ennen vihkimistä! Samoin puku, kampaus ja muut pysyvät visusti salassa. Ei mitään taikauskoa eikä sen kummempaa, kunhan haluan sen vau-efektin alttarilla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
emina Kirjoitettu September 19, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu September 19, 2014 Mua jotenkin kiehotoo First look -kuvaus. Tälläinen ei oikein sovellu alttarille. Muutenkin olemme ajatelleet, että kuvaus hoidettaisiin ennen vihkimistä, ettei siihen sitten kulu aikaa, joka on pois juhlasta ja vierailta. Näin ollen näemme toisemme juhlatamineissa jo ennen vihkimistä. Tosin viimeinen yö voisi olla kiva viettää vaikka hotellissa kaasojen kanssa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brego Kirjoitettu September 21, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu September 21, 2014 Meillä on kuvaus ennen vihkimistä, joten jos sulhanen ei aio pitää silmiään kiinni, niin näemme ennen vihkimistä. Mietin kumpi minulle on tärkeämpää, se että "pitää" olla erillään ennen vihkimistä vai se, että vieraat eivät joudu odottamaan vihkimisen jälkeen kuvauksen aikaa, ja päädyin jälkimmäiseen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kylmä_Tuuli_Lokakuun Kirjoitettu September 21, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu September 21, 2014 Mä tuskin pystyisin jännitykseltä edes nukkumaan yksin, joten edeltävän yön vietämme luultavasti ihan kotona. Aamulla on mukavampi toisen vierestä herätä ja yhdessä kokea se koko päivä, aamusta yömyöhään.Aamulla on muutenkin ohjelmaa jossa on molempien hyvä olla mukana.. Mutta mies näkee minut vasta kuvauksessa täydessä tällingissä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vadelmainen2015 Kirjoitettu March 22, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 22, 2015 Kyllä sulhanen näkee minut hääpäivänä. Mutta meikissä, kampauksessa ja hääpuvussa sulhanen ei näe minua ennen kuin kirkossa Bestmanin kanssa ollaankin sovittu, että bestman kierrättää sulhasta "ympäri maakuntaa" sillä aikaa, kun kaason kanssa hoidetaan pukeutuminen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayda Kirjoitettu April 4, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu April 4, 2015 Taalla Briteissa on nimenomaan tapana etta morsian ja sulhanen viettaa viimeisen "sinkkuyon" erillaan ja tapaa toisensa vasta vihkimisessa. Kuvaus sitten tapahtuu vihkipaikalla ja/tai juhlapaikalla vihkimisen jalkeen. Tama ei ikina ole tuntunut hankalalta vieraille, koska usein kuvaus itsessaan on kiva ohjelmanumero johon myos vieraat voivat osalllistua. Yhden kaverin haissa oli nimittain erilliset kuvat mm. morsian + kaverit joten kaikki saivat jossain vaiheessa osallistua kuvaukseen. Samaan aikaan tarjotaan vieraille juomia ja canapeeta, tai sitten jos varsinainen vihkikuvaus tapahtuu vihkipaikalla/kirkossa niin haapari jaa sinne sen jalkeen kun vieraat ovat jos siirtyneet juhlapaikalle, ja vieraat saavat seurustella keskenaan drinkkien ja pikkupurtavan parissa kun odotellaan etta haapari saapuu paikalle, ikina tama ei ole tuntunut hankalalta haavieraiden nakokulmasta. Kylla aikuisten ihmisten pitaisi hetki parjata ilman varsinaista ohjelmaa, tai voihan bestman tai kaaso jarjestaa jotain pienta ohjelmaa silla valin kun haapari kuvataan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
toukoinen Kirjoitettu April 5, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu April 5, 2015 Mekin nukutaan edeltävä yö yhdessä ja sitten aamulla lähdetään kumpikin omille teille. Olen muutenkin niin kova jännittäjä, että sen mitä nukun niin nukun luultavasti parhaiten, jos oma mies on vieressä. Alunperin mulle oli hirveän tärkeää, että oltaisiin nähty toisemme vasta alttarilla, mutta käytännön syistä tämä sitten kuitenkin muuttui. Haluttiin kuvaus ennen vihkimistä, joten ensinäkeminen tapahtuu sitten kuvauksissa. Katsotaan, jos vaikka sitten otetaan ne first look -kuvat tämän alttarilla näkemisen sijaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
morsmaikku2014 Kirjoitettu April 24, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu April 24, 2015 Meillä kumpikin oli sitä mieltä, ettei saada nukuttua häitä edeltävänä yönä, jos lähdemme eri paikkoihin yöpymään. Oli muutenkin kiva syödä yhdessä aamupalaa ja sitten lähteä kumpikin tahoillemme valmistautumaan. Vaikka perinteitä itsekin kannatan ja suosin, tehtin myös sen mukaan miten itsestämme hyvältä tuntui Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rigorina Kirjoitettu May 17, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu May 17, 2015 Meillä on kyllä meinattu että ei näkis.. Kyllähän tää teettää problematiikkaa kuvien ja yöpymisten ja kaikkien hääpäivän valmistautumisten kanssa, mutta kun siitä ajatuksesta ei vain pääse irti Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venustas Kirjoitettu May 17, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu May 17, 2015 Hankaloittaa elämää turhan paljon tuollainen, jos pitäisi kumppania vältellä hääpäivänä/hääpäivän aattona. Luultavasti nukumme edeltävä yö yhdessä (en saisi muuten unta) ja hääpäivänä yhdessä aamusta iltaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaughterOfTheMoon Kirjoitettu May 17, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu May 17, 2015 Eeeei kyllä onnistuis meillä. Jo ihan sen takia että pitää Tampereelle vihkipäivänä jollain päästä, tokihan sitä voisi kumpikin mennä jonkun kaverin luokse, mutta eeei. Kun sillon edellisenä päivänä kuitenkin pitää näpertää kaikkia ruokia, kakkuja ja kaikkia kotona Ja kun tuo tietää mitä minä tuun päälleni kiskoon, ja suurempi panostushan meillä tulee siihen juhlaan mikä on vihkimisestä seuraavana päivänä.Eli nukutaan vierekkäin kotona kummatkin yöt. Kai sitä yötä ennen juhlia pitäisi hääyöksi sanoa, mutta se vihkipäivän ilta menee kuitenkin juhlapaikalla tohottaessa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pippuripähkinä Kirjoitettu June 30, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu June 30, 2015 Visioin siitä, että häitä edeltävä yö nukutaan ihan kahdestaan kotosalla, mutta aamulla sitten menisin kaason luokse/kaason kanssa valmistautumaan. Tahtoisin kovasti, ettei sulho näkisi minua mekossani ennen juhlapaikalle pääsyä, mutta saa nyt nähdä miten asiat päätyvät menemään. Jos päädymme menemään eri teitä hääpaikan aamuna, minun on kyllä kuitenkin pakko värvätä sulholle joku kyttäämään sitä, että se on varmasti ajoissa, muuten stressaannun pahemman kerran koska hänellä on tapana olla hyvin rauhallinen valmistautuja... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Allegro Kirjoitettu July 12, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu July 12, 2015 Käytännön syistä meillä on järkevintä, että nukumme häitä ennen samassa majapaikassa. Sulho vie minut aamulla meikkiin + kampaukseen, siitä jatkan itse kaason luo pukeutumaan. En jaksa stressata tuosta samasta majapaikasta häitä edeltävänä yönä, sillä muut majoitusvaihtoehdot aiheuttaisivat meidän tapauksessa liikaa päänvaivaa ja käytännön järjestelyongelmia. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Miettinen Kirjoitettu July 13, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu July 13, 2015 Jos hääpari ei halua nähdä toisiaan hääpäivänä, mutta hääpotretteja olisi tarkoitus kuvata ennen vihkimistä, niin suosittelen silloin hääpareille lämpimästi First Look -kuvauksia. Täältä voi lukea niistä lisää: http://www.jannemiettinen.fi/wedding-blog/blogi/first-look-kuvat/ Hääpari siis näkee kyseisessä hetkessä toisensa hääpäivänä ensi kertaa, ja se tallennetaan kuviin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minitikru Kirjoitettu July 14, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu July 14, 2015 Meillä on kuvaus ennen vihkimistä, joten nähdään toisemme ennen vihkimistä. Ja ollaan kyllä edeltävä yö kotona yhdessä, ei edes lähdetä eri paikkoihin valmistautumaan, paitsi minä ehkä kampaajalle jos en ala itse oppia hiusten kihartamista Mutta mekon sulhanen näkee vasta sitten hääpäivän aamuna, siihen asti mekko on mummuni luona Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanshe Kirjoitettu July 25, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu July 25, 2015 En usko huonoon onneen, mutta pieni etäisyys ja ikävöinti ennen häitä voisi tehdä hyvää Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minitikru Kirjoitettu January 15, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu January 15, 2016 Hahaha, nyt vasta tajusin että tuo otsikko on muotoiltu aika hassusti, vaikka aiheen aloittaja onkin aloitusviestissä selvittänyt mitä tarkoitti. Täytyy kuitenkin nyt leukailla, että pakkohan sulhasen on saada nähdä morsian hääpäivänä, tai ei naimisiin pääse! Anteeksi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanshe Kirjoitettu January 15, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu January 15, 2016 ^Paitsi jos on riittävän peittävä huntu Juridisesti riittänee että näyttää naamansa vain vihkijälle yhtä aikaa henkkareiden kanssa, ja sitten vihkimisessä mumisee tarpeeksi kuuluvasti sen tahtomisen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu January 15, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu January 15, 2016 Tästä aiheesta on väännetty vitsiä nyt sen verran monesti, että muutan otsikon Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minitikru Kirjoitettu January 15, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu January 15, 2016 Hah, en ollutkaan eka No onhan tätä ketjua 18 sivua, kumma jos olisin ollut ainut joka huomasi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annau Kirjoitettu April 10, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu April 10, 2016 Musta olis jotenkin ihana ajatus, että hääpäivänä nähdään vasta sitten alttarille kipittäessä. Toisaalta mietin tuota aikataulua, että saakohan kuvaamista mitenkään järkevään paikkaan sitten jos ei ennen kirkonmenoja sitä tee.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kikkurakäkkyrä Kirjoitettu April 10, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu April 10, 2016 Minä en myöskään ole taikauskoinen, kyllä se ero tulee jos on tullakseen, näki sulho morsiamen ennen vihkimistä tai ei. Mies on nähnyt jo minun mekkoni, tietää kampaukseni ja meikkini. Valmistaudumme yhdessä hääpäivänä koitokseen. Kuvat otetaan myös ennen vihkimistä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adea Kirjoitettu April 16, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu April 16, 2016 Itse olisin hirveästi tykännyt ajatuksesta, että nähdään toisemme vasta alttarilla, mutta loppujen lopuksi se ei tuntunut käytännölliseltä. Emme halua odotuttaa vieraita kuvauksen aikaa, joten ajattelimme mennä kuvattavaksi jo ennen vihkimistä. Hääpäivää edeltävä yö nukutaan mahdollisesti erillään, mutta suunnitelmat ehtii muuttua vielä moneen kertaan! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adea Kirjoitettu April 16, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu April 16, 2016 ^^ ja piti vielä mainita, että meilläkin on mielessä tuo First Look -kuvaus. Se tuntuisi kivalta tavalta ikuistaa sulhasen reaktio Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sylvi Kirjoitettu July 8, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu July 8, 2016 Me nukutaan ja valmistaudutaan yhdessä. Luultavasti molempia jännittää ja on helppo rauhoittua toisen vieressä. Tänä kesänä ystäväni menee naimisiin ja he haluavat nukkua erillään. Odotan tätä myös paljon, sillä itse olen tuon yön morsiamen ja kaason kanssa ja saadaan aamulla valmistautua yhdessä keskenämme. Puolensa ja puolensa! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts