Tipsis Kirjoitettu September 14, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 14, 2013 --Me nähdään kans vasta alttarilla. En oo niin noitten first look -kuvien fani. Vaikka tunteet onki aitoja, niin onhan ne aika lavastettuja... Mutta mistä kukakin tykkää. Meille se riittää, että kirkossa otetaan kuvia ku nähdään toisemme alttarilla. Varsinaiset potretit otetaan sitten kirkon jälkeen ja vieraille keksitään viihdykettä siksi aikaa. --Pahoittelut OT:stä, mutta jäin ihmettelemään tuota boldaamaani.. Siis että tunteet on lavastettuja vai ne kuvat vai aviopari vai mikä? First look -kuvissahan pari näkee toisensa oikeastikin ensimmäistä kertaa, joten ainakaan tunteet eivät ole lavastettuja.. Ja mitä itse kuviin tulee, niin nehän yleensä otetaan ihan samoin kuin jos pari näkee ensi kertaa kirkon käytävällä: pari näkee toisensa, morsian tulee sulhasen luo tai sulho avaa silmät.. Yhtälailla siinä kirkon pihalla/puistossa/hotellilla otetuissa kuvissa ollaan "ennen papin aamenta" kuten kirkon alttarillakin, vain pari tuntia aiemmin.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
BusinessAngel Kirjoitettu September 16, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 16, 2013 Tipzilla, siis tietenkin kuvat on lavastettuja, ei tunteet. Kun piilotellaan jonkun oven takana ja pidetään kädestä, tms. Mä en kaipaa tällasia kuvia. Aito tilanne on se, kun nähdään kirkon käytävällä ekaa kertaa. Se on se hetki, josta mä haaveilen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu September 17, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 17, 2013 ^ Ok, siis viittaisit amerikkalaiseen potrettiin First Look -kuvana (kenties yhteen minun linkittämääni esimerkkiin)? First look:han tarkoittaa ensikerran näkemistä, joten oven takana piilottelu ei ole sellainen kuva, jos nyt ihan tarkkoja ollaan.. Siitä seuraava kuva, eli kun kohdataan, on tietysti sitten se pointti, joten ehkäpä minulta sitten huono linkitys, poistanpas sen "aitojen" kuvien joukosta. Tuo termihän todellakin kattaa monenlaiset kuvat sekä jenkkimäiset "lavastetut" kuvat että myös ihan suomalaiset "peruskohtaamiset" ennen valokuvia. Kuvat ovat sitten parin näköisiä, joten lavastetuiksi niitä ei voi minusta sanoa. Ne voivat olla hauskoja, kuten vaikka tämä kohtaaminen. Se on sitten eri asia, jos oikeasti ensi kerran kirkossa kohdataan - ja tietysti ihanin vaihtoehto, mutta ei aina toteutettavissa! Monesti vieraita ajatellaan ja kuvat otetaan etukäteen tai alttarille/tuomarin eteen astellaan yhdessä, ja tähän "tarpeeseen" minusta FL-kuvat ovat paikkansa löytäneet. Minulle FL kuvat ovat ihan must, mikäli viralliset hääkuvat otetaan ennen vihkistä. Aivan ihania, herkkiä ja ainutlaatuisia kuvia, joista tunteet todellakin näkyy. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heinämorsian-14 Kirjoitettu September 20, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 20, 2013 Me ollaan sulhasen kanssa niin vanhanaikaisia, että halutaan ehdottomasti nähdä vasta alttarilla. Nuo first look -kuvat on tosi söpöjä, mutta olen BusinessAngelin kanssa vähän samoilla linjoilla, että tuntuvat jotenkin vähän teennäisiltä. Joidenkin tyyliin toki sopivat ja mikäs siinä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liljankukkanen Kirjoitettu September 23, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 23, 2013 Meistä olisi aivan ihana nähdä vasta alttarilla, mutta monet käytännön syyt ja se, ettei nukuta hyvin yksinämme, puoltavat sitä, että näemme heti herätessämme. Kuvatkin otetaan hääjuhlapaikalla ennen vihkimistä, mutta isä sentään saattaa minut alttarille, niin säilytetään edes hippasen ihanaa vanhanaikaisuuttakin Jos se vain käytännön puolesta onnistuisi, tietysti se ensikohtaaminen alttarilla olisi ihanaa! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinkaliina Kirjoitettu November 13, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu November 13, 2013 Mekään emme näe toisiamme ennen alttaria. Pyydän kyllä valokuvaajaa taltioimaan etenkin sulhasen ilmeen, kun kirkon ovet avautuvat ja hän näkee minut. Sehän olisi FL kuva kirkon alttarilta Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kukkamaaria2014 Kirjoitettu November 29, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu November 29, 2013 Valitsimme hääpotrettien kuvaukseksi miljöökuvauksen, joka kestää neljä tuntia. Tästä syystä viralliset hääkuvat otetaan jo torstaina, jolloin minulle tehdään myös koekampaus ja -meikki. Aluksi olin harmissani tästä järjestelystä, koska en olisi tahtonut, että sulhanen näkee puvun jo torstaina. Kun kuitenkin ehdottomasti haluamme niin pitkän kuvauksen ja monipuolisesti kuvia niin on mahdotonta aikatauluttaa sitä itse hääpäivään. Vietämme häitä edeltävän yön eri paikoissa ja itse hääpäivänä näämme vasta häämarssin soidessa... Hääpäivässäkin on jo oma jännityksensä ja uskon sulhaseni liikuttuu jo sen vuoksi kävellessäni häntä kohti, vaikka puvun yms on jo nähnytkin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
suvi ♥ Kirjoitettu January 24, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu January 24, 2014 Me olemme ajatelleet kävellä yhdessä koska isäni ei ole ollut kuvioissa noin 10 vuoteen ja äitini on ehkä parempi olla lähellä penkkiä. Ei iän takia vaan kyynel romahdusten. Mietimme kaason kanssa kävelyä mutta on luontevaa että kävelen sulhon kanssa, olemme jo nähneet ja kokeneet niin paljon hyvää ja pahaa yhdessä kun vuosia takana jo 9. 9rikasta ja hienoa vuotta ♥ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
HennaRiikka^^ Kirjoitettu January 25, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu January 25, 2014 Me varmaankin nukutaan eri paikoissa yöt, ei vielä olla mietitty asiaa, mutta ainakin nähdään jo aamulla toisemme, koska studiokuvaus on puolelta päivin ennen kirkkoon menoa. Ajattelimme myös kävellä yhdessä alttarille. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rouvaksi_2015 Kirjoitettu February 11, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 11, 2014 En vielä tiedä, nukummeko edeltävän yön yhdessä, mutta itse hääpäivänä tarkoituksena on, että aamun jälkeen tapaamme vasta alttarilla <33 Hirveä ressi vaan, että saako se sulho ja bestman kaiken tehtyä oikein :DD Suurin huoli on sormuksesta Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
majm Kirjoitettu February 15, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 15, 2014 Sulhanen näkee vasta potrettikuvissa ennen vihkimistä. Otetaan first loo -kuvat niin jää reaktio kuvamuistoiksi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
GoldenGirl Kirjoitettu February 16, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 16, 2014 Me myös nukumme eri paikoissa häitä edeltävä yö. En halua että sulhanen näkee pukuani (tai minua) ennen h-hetkeä Itselläni myös hienoinen pelko siitä, että muistaako sulho kaiken tarvittavan tehtyä aamusella. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pactasuntservanda Kirjoitettu February 16, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 16, 2014 Me nukumme edeltävän yön yhdessä ja menemme samaa matkaa vihkimistilaisuuteen =) Olemme sitten asuneet jo yli 5 vuotta yhdessä ja nähneet toisemme aika monena päivänä... Tuntuisi jotenkin oudolta, että kun kyseessä on kerran yksi tärkeimmistä päivistä, niin emme viettäisikään sitä päivää yhdessä alusta asti. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morsian15515 Kirjoitettu March 22, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu March 22, 2014 Kotona molemmat nukkuu ja aamulla päivä sitten alkaa itseni ja lasten kaunistautumisella. Meillä isäntä taas käy töissä pyörähtämässä (yksityisyrittäjä kun on) ja palaa sitten päivällä siistiytymään. Yhdessä mennään sanomaan tahdon Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
He1dul1 Kirjoitettu March 22, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu March 22, 2014 Mä toivoisi, mikäli mahdollista, että nähtäisiin vasta kirkolla hetki ennen vihkimistä. Me kyllä kävellään sitten yhdessä alttarille, mutta haluan, että mun mies näkee mut morsiamena vasta sitten, kun mut tuodaan kirkkoon. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
bride_of_june_14 Kirjoitettu March 24, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2014 Vaikka olisi ehkä käytännöllisempää käydä kuvauksessa ennen vihkimistä, niin meille oli alusta asti todella tärkeää, että näemme vasta kirkossa, kun kävelen alttarille. Käytämme kuviin mieluummin vähän vähemmän aikaa kuin luovumme tästä ikimuistoisesta hetkestä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rouvaksi_2015 Kirjoitettu March 24, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2014 Vaikka olisi ehkä käytännöllisempää käydä kuvauksessa ennen vihkimistä, niin meille oli alusta asti todella tärkeää, että näemme vasta kirkossa, kun kävelen alttarille. Käytämme kuviin mieluummin vähän vähemmän aikaa kuin luovumme tästä ikimuistoisesta hetkestä. ^ Meillä on täysin samaa homma <3 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
esssie Kirjoitettu April 1, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu April 1, 2014 Meilläkin vietetään häitä edeltävä yö erillään ja näemme toisemme vasta sitten maistraatissa. Saa nähdä miten onnistuu, luotan siihen että bestman ajaa sulhon kanssa maistraattiin (ajoissa!) kun itse ajattelin mennä vanhempieni luo edeltäväksi yöksi, käydä meikissä ja kampauksessa ym. ja lähteä sitten vielä avustamaan juhlapaikan järjestelyissä ennen maistraattiin siirtymistä. En varmaan uskalla sulholle nakittaa aamuksi mitään tehtäviä, nukkukoot rauhassa pitkään niin pääsee vihkimiseen sitten levänneenä, toivottavasti Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vadelmakakku Kirjoitettu April 1, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu April 1, 2014 Me näemme vasta kirkossa. Tämä oli meille selvää alusta asti, mä nukun kotona ja sulhanen menee bestmanille yöksi. Mekin järjestimme kuvauksen vihkimisen jälkeen, mieluummin lyhyempi kuvaus kuin kuvaus ennen vihkimistä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
hopeoitu Kirjoitettu July 7, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 7, 2014 Me hyvin todennäköisesti olemme edeltävän illan ja yön yhdessä kotona, elleivät esimerkiksi kaaso ja bestman liity seuraan esim saunomisen merkeissä. Kaikki strategisesti tärkeät paikat (kampaaja, kukat) sijaitsevat lähellä kotiamme, niin sulho saa hoitaa aamun juoksevia asioita, kun olemme siskoni (kaaso) ja äitini kanssa kampaajalla ja meikissä. Samoin kuvat otetaan joko koekampaus ja -meikkipäivänä tai ennen vihkimistä juhlapaikalla säästä riippuen. Minulle ei jotenkin ole mitään väliä näkeekö se sulho minut ennen vihkimistä vaiko eikö ja itsellä taas on mukavampi kun herää tutusta kainalosta. Voi se sulho vierättää pari kyyneltä morsiamensa kauneuden tähden kotonakin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
T.I Kirjoitettu July 12, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 12, 2014 Mulle kävisi vaikka samassa paikassa nukuttaiskin, mutta mies haluaa että ollaan erillään. Ja mies ei ole nähnyt mun hääpukua, ei kampausta, ei mitään. Ja mies haluaa nähdä vasta alttarilla. Nämä oli tosi tärkeitä murulle, semmonen perinteiden mies! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
OhYeah! Kirjoitettu July 13, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 13, 2014 Mie olin ajatellu silleen,että yhessä olla hääpäivää edeltävä yö,mies näkee puvun,jonka aion tilata,korut yms. MUTTA... Päädyinkin eilen illalla toiseen pukuun,jota mies ei ole nähny ja taidan pitääkkin sen salaisuutena,samoin kampausideat ja uuden korusetin ja vaatia sen hääpäivää edeltävän yön erillään oltavaksi(vaikka ikävä tuleeki ).Mies näkee minut sitte ku vihkiminen alkaapi ^^ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nilmelwen Kirjoitettu July 15, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 15, 2014 En usko näkemisen tuovan huonoa onnea ja häämme pyrkivät olemaan muutenkin epäperinteiset, joten kyllä; mies saa nähdä minut ennen vihkimistä ja luultavasti nukutaan yhdessä kotona häitä edeltävä yö.Ennen vihkimistä otetaan myös kuvat, jotta hyvää juhlimisaikaa ja yhteisoloa vieraiden kanssa ei tarvitse katkaista kesken. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Repa Kirjoitettu July 16, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 16, 2014 Itse ajattelin laittaa mieheni BM:lle yöksi ja kirkossa nähtäisiin vastavekan kerran. Olisi kiva saada kaaso yöksi koska tiedän jo valmiiksi ettei nukkumisesta tule mitään. Olen tosi kova jännittämään ja yksin ollessa varmaan kiipeilisin seiniä pitkin. Tai sitten kun on iltahäät niin laitan miehen heti aamulla pois että nähdään vasta kirkolla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lellumarjatta Kirjoitettu July 24, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 24, 2014 Meillä varmaankin niin että nukutaan yö yhdessä ja aamulla minä lähden kaason kanssa valmistautumaan. Näemme sitten kirkossa klo. 14.00 seuraavan kerran. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts