BlueBellKlaudia Kirjoitettu June 23, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu June 23, 2015 Eli tilanne on se, että mieheni on luterilainen ja itse näen itseni lähinnä wiccana. Tahtoisin seremonian osaksi kättenliittämisen (handfasting), mutta osaako kukaan sanoa, suostutaanko luterilaisessa kirkossa sellaista suorittamaan? Onko kukaan ollut häissä, joissa kyseinen rituaali olisi ollut mukana? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu June 23, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu June 23, 2015 Minä kysyisin suoraan vihkivästä seurakunnasta, käytännöt voivat vaihdella kirkon tai papin mukaan. Kannattaa muuten vilkaista ketju Pakanahäät Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueBellKlaudia Kirjoitettu June 23, 2015 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu June 23, 2015 Ooh, kiitos! En olekaan tuota ketjua ennen huomannut, vaikka oon oikein yrittänyt etsiäkin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
050915 Kirjoitettu June 30, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu June 30, 2015 En tunne tuon seremonian yksityiskohtia, mutta veikkaisin sen kirkkokelpoisuuteen vaikuttavan ainakin sen, missä määrin siinä on mukana suoranaisesti wiccalais-uskonnollisia aineksia. Kovinkaan moni pappi ei hyväksyisi vihkimisen osaksi saati itse toimittaisi mitään jumalatarjuttuja. Mutta jos kirkossa ei onnistu, niin kai tuollaisen osion voisi ottaa mukaan juhlapaikallekin? Ehkä voisi olla parempikin niin, että kirkollinen osuus olisi oma osuutensa ja sinun uskontosi mukaiset jutut sitten erikseen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts