annaliisa007 Kirjoitettu March 23, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 23, 2015 Olen kuullut eri käytäntöjä eri ihmisiltä heidän häämatkoistaan - jotkut matkantarjoajat antavat jopa matkasta hieman alennusta. Jos matkalle ottaa naimisiinmenosta virkatodistuksen mukaan, voi olla paremmat mahdollisuudet saada etuja matkan aikanakin. Onko minkälaisia kokemuksia asiasta? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raitaa Kirjoitettu March 23, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 23, 2015 No huh, itse en kyllä ole itse niin alennuksenkipeä, että vihkitodistusta heiluttelisin häämatkalla, saati että ottasin sen ees mukaan. Itse hoidin asian niin, että varasin ensin pakettimatkan, ja ilmoitin sitten matkatoimistolle, että kyseessä on sitten häämatka. Lisäsivät sen hotellivaraukseen eli antoivat vaan eteenpäin tiedoksi hotellille. Palaan asiaan, kunhan häämatka on hoidettu ja nään, saiko tällä mitään etua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
annaliisa007 Kirjoitettu March 24, 2015 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2015 Mielenkiintoista kuulla kuinka teidän kävi häämatka-alennuksen kanssa. Lienee eri käytäntöjä näissä eri kohteiden ja matkanjärjestäjien mukaan. Jenkkeihin tai Karibialle matkanneilta olen ymmärtänyt että virkatodistus voi olla edun saamisen vaatimus. Kysehän voi olla suuremmastakin alennussummasta ja ilman todistusta "hääpareja" voi ilmaantua eduille aiheettomasti. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raitaa Kirjoitettu April 1, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu April 1, 2015 Mielenkiintoista kuulla kuinka teidän kävi häämatka-alennuksen kanssa. Siis en kyllä mitään alennusta edes odota näillä tiedoilla. Ehkä jotain muistamista hotellilta. Mutta kyseessä ei olekaan kovin kallis pakettimatka, joten sitä saa mitä tilaa, eikä pikkurahalla voi odottaa samaa, kuin maksamalla usean tuhatlappusen häämatkoihin erikoistuneelle firmalle. Mutta tästä keskustelusta innostuneena nyt "kakkoshäämatkan" (=omatoimimatka) hotelleja netistä varaillessani olen aina kirjoittanut varausjärjestelmän lisätietoja-kenttään tuon taikasanan "we are honeymooners". Tästäkin odotan innolla, mitä seuraa vai seuraako mitään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
toukoinen Kirjoitettu April 1, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu April 1, 2015 Me ei olla menossa häämatkalle kenenkään matkanjärjestäjän kautta vaan omatoimimatkana. Täytyy silti myöntää, että on kyllä käynyt mielessä, pitäisikö häämatkasta jossain huudella vai ei... Mennään Jenkkeihin ja olen ymmärtänyt, että siellä on hyvinkin yleistä kaikenlaisten extra-juttujen tarjoaminen (korjatkaa, voin olla väärässäkin). Yhden hotellin varaukseen (yövytään siis useammassa hotellissa) laitettiin lisätietoihin, että ollaan häämatkalla, mutta jotenkin sekin tuntui tyhmältä Ei sitä oikein ole tottunut kalastelemaan mitään extraa, vaikka kai se häämatkoilla on aika normaalia. Olen hirveän huono kaikenlaisessa small talkissa niin en oikein edes tiedä mihin väliin keskustelussa tuon tiedon tunkisi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hallakaisla Kirjoitettu April 2, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu April 2, 2015 Monilla hotelleilla, joita olen häämatkalle katsellut (lähinnä Intian valtameren kohteita) saa hääpari hotellista 15-20 % alennusta. Ihan tuntuva summa siis, ja vihkitodistus vaaditaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raitaa Kirjoitettu September 27, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu September 27, 2015 Ja ilman vihkitodistusta sai pakettimatkalle pullon kuoharia ja kortin, ja omatoimimatkalla kukkakimpun ja kortin ^^ Passasi minulle! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
treecko240 Kirjoitettu February 19, 2017 Raportoi Share Kirjoitettu February 19, 2017 Me ilmoitimme matkanjärjestäjälle (Finnmatkat) että kyseessä on häämatka. Hotellilla odotti pullo kuohuviiniä saatekortin kera (tosin pullo oli lämpimässä eikä hotellihuoneessa ollut kuohuviinilaseja ) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts