MimiCassandra Kirjoitettu May 11, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2014 Nostan ylös tätä vanhaa ketjua. Minkälainen pesu ja puku teillä on ollut, jotka olette olleet tyytyväisiä pesun jälkeen? Minulla on käytössä sama hääpuku kaksi kertaa, välissä pari viikkoa. Olin koko ajan siinä uskossa, että puvun voi ja kannattaa pestä käyttöjen välissä. Morsiusliikkeessä sanottiin, että ota laahuksen pesu ainakin. Kun menin SOL:iin kysymään, he sanoivat, ettei sellaista ole olemassakaan kuin laahuksen pesu!? Koko puvun pesua ei suositeltu, tai ainakaan se ei ole riskitöntä. Pukuni on satiinia (polyester+tyllivuorella) ja yläosassa on harsomainen laskos, joka on sidottu muutaman helmen avulla. SOL:issa sanottiin, että helmet voivat sulaa pesussa ja jos pesee jollain toisella tavalla, niin satiini voi värjäytyä. Ainakin silitys on varmasti pakollista ekan käytön jälkeen, mutta tuskin he silittävät ilman pesua. ---> KÄÄÄÄK!! Mitä ihmettä siis teen, aikaa ei todellakaan ole hankkia uutta pukua. Uskaltaako ottaa riskin, onko jollain mennyt pesulassa hääpuku pilalle? SOLin hintahaitari hääpuvun kohdalla on 55-189e, eli oman puvun kohdalla varmaan tuo kallein... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maywa Kirjoitettu May 31, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu May 31, 2014 Mä vein hääpukuni pesuun Skanssiin SOL:iin ja olin kyllä tyytyväinen, vaikka kallista olikin. Pesetys maksoi muistaakseni 160 euroa. Mun puku on satiinia ja puvussa on laahus, tylliä helmassa päällä ja tietty puvun alla vuorikerroksissa, rinnuksissa sekä nyörityksen vieressä ja laahuksessa helmiä, strasseja ja pitsiä ja kaikki pysyi kyllä moitteettomasti pesussa ja puku oli kuin uusi pesun jälkeen. Mutta toki pesula aina sanoo, ettei ota vastuuta, mikäli puvulle tapahtuu jotain, mutta mun puku ainakin säilyi täysin moitteettomana, vaikka puvussani koristeita ja bling blingiä olikin. Onko sulla siis kuvaus eri aikaan vai mihin käytät pukua toisen kerran? Kyllä mä varmaan pesisin puvun välissä, mutta riippuu tietty tilanteesta ja siitä, onko varsinaiset hääjuhlat ensin vai jälkeenpäin. Kauheeta meinaan olisi, jos sitten häissä olisi puku pilalla... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venhoranta Kirjoitettu January 2, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu January 2, 2015 Mä pohdin tässä juuri että mihin veisin puvun pesuun. Sol taitaa valtakunnallisesti olla yksi kalleimmista mutta Skanssi ois hyvin lähellä. Täällä on tunnuttu kehuvan tuota Itäharjun Viherpesulaa palvelussa ja hinnassa, mutta onko kukaan testannut Puutarhakadulla sijaitsevaa Clean pesupalvelua? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
HHVA Kirjoitettu September 17, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu September 17, 2015 Vein Viherpesulaan, hyvä palvelu ja hinta kohtuullinen! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
NuunuM Kirjoitettu October 6, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu October 6, 2015 Mites silitys, minne kannattaa viedä? Häät tulossa 2 viikon päästä, puku on puhdas mutta laahus rypyssä säilytyksen jäljiltä. En ehkä uskalla itse yrittää... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts