kihara Kirjoitettu February 7, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 7, 2006 Yhtään ei kaduta! Päinvastoin olen suorastaan ylpeä. Totuttelua kyllä vaatii, kun huomenna tulee vasta 10 päivää häistä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
otto Kirjoitettu February 27, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 27, 2006 Nimen vaihtaminen ei kaduta. Ja parissa kuukaudessa tottuu allekirjoittamaan kaikki paperit uudella nimellä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei Kirjoitettu February 28, 2006 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu February 28, 2006 Ainakaan näin kolme päivää häiden jälkeen ei kaduta. Itse asiassa ärsyttää, kun ei pääse äkkiä vaihtamaan nimeä joka paikkaan. Tuskin se on vielä edes päivittynyt Väestörekisteriin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corpse Bride Kirjoitettu February 28, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu February 28, 2006 Ei kaduta. Vieroksuttaa vähäsen, vielä, muttei kaduta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Graintad Kirjoitettu August 15, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 15, 2006 Mulla on täysin ristiriitaiset mielipiteet... Tavallaan on kiva että olen rouva **** mutta samalla niin mun entinen nimi oli niin erikoinen että on pikkasen ikävä sitä... mutta vaan vähän... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janski Kirjoitettu August 15, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 15, 2006 Eipä kaduta ei. ainoostaan vaan joskus sieppaa, kun saa toistaa nimen aina muutamaan otteeseen ennekuin se menee kuulijalle perille. on senverran erikoinen ja lyhyen ytimekäs. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Io. Kirjoitettu August 16, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu August 16, 2006 Ei kaduta, vaikkakin täytyy sanoa etten ole vaihtanut sitä mihinkään viralliseen vielä. Hmm, ehkäpä pitäisi jo. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carabossa Kirjoitettu February 23, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 23, 2007 Ei kaduta, pidin omani. Vaikken menisi vannomaan etten joskus myöhempinä vuosina vaihda sitä miehen nimeen. Pitkä tarina... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
haani Kirjoitettu February 23, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 23, 2007 Ei kaduta. Miehen nimi kaunis ja hieman erikoinen. Nyt puolen vuoden "sisäänajon" jälkeen tuntuu enemmän omalta, kuin vanha nimeni Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesimarja Kirjoitettu February 24, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 24, 2007 Pidin oman nimeni, mutta tiedän, että jos olisin ottanut miehen nimen, kaduttaisi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vertsu Kirjoitettu February 26, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 26, 2007 Ei kaduta yhtään ja olen tyytyväinen Harmittavaahan on se, että joutuu kortit vaihtamaan(ja se odotus....), mutta ainoapa mikä rahaa vei 40€uron verran oli ajokortti. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maariankello Kirjoitettu August 1, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 1, 2007 Ei kaduta! Vanhaan nimeen ei liittynyt koskaan mitään sen suurempia intohimoja, se on tylsä ja yleinen (enkä ole niin sukurakas että loppuikäni haluaisin ehdottomasti kaikkien tietävän että juuri tähän sukuun synnyin). Lisäksi on ollut varsin mukavaa puhua "tyttönimestä" ja "nykyisestä nimestä" Olen kyllä tyytyväinen valintaani, eikä sitä juuri tarvinnut pohtia. Pikkulisäys: Avioliiton kautta saatu nimeni on pohjoissuomalainen sukunimi, mutta ei erikoisimmasta päästä. Jos miehelläni sen sijaan olisi käytössä vaikkapa äitinsä tyttönimi, joka on selkeä saamelaisnimi, olisin halunnut kaksoisnimen, koska siinä vaiheessa olisin halunnut näkyviin myös omat karjalaiset sukujuureni. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Grenada Kirjoitettu August 1, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 1, 2007 Ei ollenkaan, en olisi mistään hinnasta halunnut pitää tyttönimeäni. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cherry Kirjoitettu August 2, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 2, 2007 Jep, kaduttaa. Oma vanha nimi on todella harvinainen ja näin jälkikäteen ajateltuna hyvin kauniskin. Olisin sittenkin halunnut yhdysnimen, vaikka se olisikon ollut sitten viisitoista merkkiä pitkä. Haluaisin vaihtaa, mutta en kehtaa... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
PMLats Kirjoitettu August 2, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 2, 2007 Ei sinänsä kaduta, sen verran perinteinen olen, että olisin joka tapauksessa ottanut miehen nimen.Se, mikä harmittaa, on se, että miehen nimi on hankala. Se on periaatteessa ihan suomalainen (karjalaisperäinen) -nen-päätteinen nimi, mutta tosi vaikea artikuloida, ja olenkin jo törmännyt ties miten monta kertaa 3 viikon aikana siihen, että nimi kuullaan väärin. Hauskin yllätys oli, kun tulimme häämatkalta, ja huoltomies oli vaihtanut postilaatikkoon ja oveen nimen väärin (vaikka oli tarkoitus vain ottaa minun nimeni pois). Yksi vokaali nimestä vääristyy ja mitä enemmän maistelen nimeä, sitä paremmin ymmärrän miksi se kuullaan väärin. Hankala loppuelämä siis edessä... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pikkaraiset Kirjoitettu August 2, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 2, 2007 Ihan hyvin kehtaa! Ja kannattaakin jos harmittaa. Veljeni vaimo lisäsi myös sukunimensä kaksiosaiseksi häiden jälkeen eikä kukaan sitä ihmetellyt. Päinvastoin vähän jälkeen häiden se onkin helpoin tehdä jos ei alunperin kaksoisnimeä ota. Jep, kaduttaa. Oma vanha nimi on todella harvinainen ja näin jälkikäteen ajateltuna hyvin kauniskin. Olisin sittenkin halunnut yhdysnimen, vaikka se olisikon ollut sitten viisitoista merkkiä pitkä. Haluaisin vaihtaa, mutta en kehtaa... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Nelly- Kirjoitettu August 3, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 3, 2007 Ei kaduta yhtään. Uusi nimeni on suojeltu sukunimi ja suomessa on 50 henkilöä joilla on kyseinen nimi. Joten en kadu päivääkään päätöstäni vaikka äitini ei päätöksestäni pitänytkään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marrasmorsian Kirjoitettu August 8, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 8, 2007 Uusi nimeni on suojeltu sukunimiToistan itseäni ties kuinka monennen kerran: kaikki, siis kaikki sukunimet on nykyään suojattuja = kukaan sukuun kuulumaton ei sitä voi itselleen ottaa.Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anna-Elina Kirjoitettu August 19, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 19, 2007 Toistan itseäni ties kuinka monennen kerran: kaikki, siis kaikki sukunimet on nykyään suojattuja = kukaan sukuun kuulumaton ei sitä voi itselleen ottaa.Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää?Minäkin olen huomannut saman jutun. Nimi on tod näk ollut suojattu silloinkin, kun kaikki nimet eivät ole olleet --> tuolloin ilmoituksella "tämä nimi on suojattu" on ollut jotain informaatioarvoa, eivätkä kaikki ehkä ajattele, ettei nykyään näitä suojaamattomia nimiä edes ole. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pikkaraiset Kirjoitettu August 20, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 20, 2007 ^ Moni mies perustelee oman sukunimensä pitämisellä perheen nimenä juuri tuolla suojatullanimellä. Jostain syystä heitä ei ole kiinnostanut tieto, että nykyään kaikki sukunimet ovat suojattuja Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naanukka Kirjoitettu August 22, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 22, 2007 (muokattu) . Muokattu: November 25, 2009, käyttäjä: Naanukka Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papu_79 Kirjoitettu August 22, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 22, 2007 Halusin kaiken aikaa yhdysnimen. Tapahtui kuitenki yhtä sun toista ja lopputulos oli se, että otin vain mieheni nimen ja nyt koen vakavaa vierotusoiretta vanhasta OMASTA nimestäni. Luulen kovasti, että vanha nimeni tulee aina olemaan se OIKEA nimeni ja tämä uusi, jopa suht harvinainen nimi vain sellainen "otettu nimi". Elin kuitenkin noin 30 vuotta sen vanhan nimen kanssa ja hyvin se minulle kelpasi. Totutteluvaihe siis menossa - pitäkää peukkuja!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
amandalia Kirjoitettu August 23, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 23, 2007 Ei kaduta. Minulla ei ole ollut tyttönimeeni mitään erikoista "tunnesidettä" tai vastaavaa. Päinvastoin se on ollut minulle aina hyvin selvää että naimisiin mennessäni otan miehen nimen (jollei se ole mikään kamala).Yhdysnimeä en harkinnut. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanski77 Kirjoitettu August 28, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 28, 2007 Ei kaduta tippaakaan kun vaihdoin nimeni mieheni sukunimeen. Mullekin on ollut aina itsestään selvää, että jos joskus meen naimisiin, niin otan miehen sukunimen! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasty Kirjoitettu August 29, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 29, 2007 Välillä kaduttaa hieman, on jotenkin ihan outo olo ajatella itseäni jonkin muun nimisenä. Se ei vaan tunnu omalta, mutta enpä tässä ole vielä ehtinyt olla rouva kuin neljä päivää, joten kai siihen tottuu. Kaksoisnimeä en halunnut, minusta ne on erittäin harvoin hyvän kuuloisia, mutta välillä on tullut nyt jälkeenpäin mieleen, että olisi sittenkin kannattanut ottaa kaksoisnimi. Totuttelu olisi ollut helpompaa kun se vanha nimikin olisi siinä ollut. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts