^Emmiih^ Kirjoitettu August 7, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu August 7, 2005 Ei kaduta sitten niin yhtään. Oon nii ylpee uudesta sukunimestäni että taidan ruveta vastaamaan kännykkäänki koko nimellä, ihan sama kuka soittaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jee Kirjoitettu August 8, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu August 8, 2005 Ei kaduta. Vanha nimeni oli hyvin yleinen suomessa. Tähän mennessä en tiedä toista samannimistä Vaikeuksia tottua kyllä on, koska asiat etenee nimenvaihdon paperisodan suhteen kovin hitaasti. Nyt 3 kk naimisissa - virallisesti olen ollut uudella nimellä vasta viikon! Mitään virallista henkkaria uudella nimellä ei ole vieläkään ja siksi joudun käyttämään vanhaa. Eiköhän se kuitenkin tästä.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susqu K. Kirjoitettu August 8, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu August 8, 2005 Ei todellakaan kaduta, minulle se oli ihan päivän selvä asia, kunnia saada miehen sukunimi omakseni myös. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
spanieli Kirjoitettu August 8, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu August 8, 2005 Hyviä nimiä oli molemmat,mutta jatkoin perinteisestiin vaihtamalla omani vaikka hiukan ikävöinkin vieläkin entistäni totutellen uuteen nimeen ja elämään. erijuttu jos olisi todellakin erikoinen miehellä nimi en olisi muuttanut.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenes Kirjoitettu August 8, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu August 8, 2005 Ei kaduta ainakaan vielä! En vaan tajua vielä uutta nimeäni. Kun joku puhuu/puhuttelee uudella nimellä niin ensimmäisenä käy mielessä, et kelle toi nyt selittää. Viidessä vuodessa ilmeisesti hämäläistyy sen verran, että piuhojen pituuskin on kasvanut! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Catza Kirjoitettu August 9, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu August 9, 2005 Ei todellakaan kaduta! Lähinnä olen iloinen, että pääsin vanhasta sukunimestäni eroon Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
uupunut Kirjoitettu August 29, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu August 29, 2005 Ei kaduta yhtään. Olen onnellinen kun pääsin vanhasta nimestä eroon ja sain lyhemmän tilalle. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia Kirjoitettu August 30, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu August 30, 2005 välillä kaduttaa, mutta tiedän, että kaduttaisi myös silloin, jos en olisi vaihtanut. Se oli vaan pieni pettymys, että luulin nimenvaihdoksenkin jälkeen olevani ainoa laatuaan Suomessa (olin siiis jo omalla sukunimelläni ainoa), selvisi minulle viikkoa ennen häitä, että miehen serkun tytär oli kastettu vast'ikään minun ristimänimelleni, joten nyt meitä on Suomessa kaksi samannimistä ja vielä samassa suvussa. Onneksi kuitenkin eri sukupolvessa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cassandra Kirjoitettu August 30, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu August 30, 2005 (muokattu) * Muokattu: December 19, 2009, käyttäjä: Cassandra Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sametti Kirjoitettu August 30, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu August 30, 2005 Se oli vaan pieni pettymys, että luulin nimenvaihdoksenkin jälkeen olevani ainoa laatuaan Suomessa (olin siiis jo omalla sukunimelläni ainoa), selvisi minulle viikkoa ennen häitä, että miehen serkun tytär oli kastettu vast'ikään minun ristimänimelleni, joten nyt meitä on Suomessa kaksi samannimistä ja vielä samassa suvussa. Onneksi kuitenkin eri sukupolvessa.MÄ en ole edes vielä naimisissa mutta tuli tuosta Lian tekstistä mieleen että mullakin on harvinainen sukunimi sillä lailla että siihen sukuun kuuluvat ovat kaikki sukulaisia. Siis on vain tämä meidän suku tämän nimisiä. Niin pointti oli se että mulla on myös serkku joka on mun täyskaima. Mua vanhempi ja en ole kyllä edes koskaan tavannut. Nauratti teininä kun eräs jätkä oli hakenut numeropalvelusta mun numeroa ja vastaukseksi saanut että mun (muka) asuinpaikkakunta oli Turku!! Ja me ei kyllä kumpikaan oltu sieltä suunnalta! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sametti Kirjoitettu August 30, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu August 30, 2005 Unohti laittaa että ollaan kyllä miehen kanssa jo tästä keskusteltu ja mies ei aio ottaa mun sukunimeä mutta mäkään en tahtoisi luopua omastani. Mutta tahtoisin kyllä saman sukunimen koko perheelle. Lapsikin tuli kastettua miehen sukunimellä joten pakko kait se on luopua omasta nimestä! Nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyh :'(Muok. kirjoitusvirheitä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malvina Kirjoitettu August 30, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu August 30, 2005 Ei kaduta vielä, mutta eipä häistäkään vielä kovin kauan ole. ;D Uusi nimi tuntuu vielä oudolta, mutta tosi kauniilta. Muutamaan kassakuittiin tulin jo tuhertaneeksi vanhan nimikirjoituksen, joten uutta pitäisi kai harjoitella. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
6.8.2005 Kirjoitettu August 31, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu August 31, 2005 Ei tietenkään. kyllä itse olen sitä mieltä (perinteitä kunnioittaen)että avioparilla sama sukunimi ja etenkin miehen! Ei käynyt mielessäkään muu vaihtoehto Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loves Kirjoitettu September 2, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 2, 2005 Meillä mies otti minun nimeni ja on kuulemma siihen enemmänkin kuin tyytyväinen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elope Kirjoitettu September 2, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 2, 2005 (muokattu) Ei kaduta. Kumpikin on aika harvinaisia nimiä. Uusi nimi on kauniimpi ja sointuvampi. Muokattu: July 26, 2012, käyttäjä: elope Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
meowth Kirjoitettu September 8, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 8, 2005 Ei kaduta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu September 13, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu September 13, 2005 Joskus kaduttaa, uusi nimi ei oikein tunnu omalta, Toisaalta vanha nimikään ei tunnu enää omalta.. Kuten monella muullakin, identiteettikriisiä pukkaa. Jotenkin mulla liittyy muutamia negatiivisia ajatuksia ja muiden ihmisten kertomuksia miehen sukulaisiin joten välillä ahdistaa olla saman niminen. Mutta toisaalta haluan olla samaa perhettä nimenkin perusteella mieheni kanssa. Häistä on nyt kohta kuukausi ja vielä oudoksuttaa esitellä itsensä tällä uudella nimellä. Vaikka kai siihenkin tottuu.. toivottavasti. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosalinda Kirjoitettu October 23, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu October 23, 2005 Aluksi ajattelin, että saattaa alkaa kaduttamaan, mutta ei ole harmittanut laisinkaan. Kauniimpi, joskin monin verroin yleisempi kuin tyttönimeni. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chantilly Kirjoitettu October 25, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu October 25, 2005 Ei kaduta, olen tosi tyytyväinen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-mariel- Kirjoitettu November 5, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 5, 2005 Ei kaduta yhtään, olen ihan tyytyväinen päätökseeni ottaa mieheni nimi. On myös mukavaa että nyt koko perheellä on sama nimi. Jossain vaiheessa saattaa kyllä harmittaa se että nykyinen nimeni on melko tavallinen ja yleinen, kun taas tyttönimeni oli huomattavasti harvinaisempi. No onneksi tätä nimeä ei sentään tarvitse olla tavaamassa joka tilanteessa... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapiska Kirjoitettu November 6, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 6, 2005 Ei kaduta, mutta eipä nimenvaihdos mitään suurta innostustakaan aiheuttanut. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lara Kirjoitettu December 1, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu December 1, 2005 Noup. Uusi nimi tuntuu jo näin melkein kolmen kuukauden avioliiton jälkeen omalta ja on oikein mieluisa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liliane Kirjoitettu December 7, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu December 7, 2005 Kaduttaa mutten viitsi vaihtaa...No ei se nyt ihan niinkään mee, vaikka kaduttaa, tai oikeastaan HARMITTAA ku pitiki vaihtaa, mutta en nyt ole kuitenkaan ajatellut vaihtavani vanhaa takaisin. Ei muuten, mutta tyttönimeni oli hyvin harvinainen ja erikoinen ja kaunis. Mieheni sukunimi on myös harvinainen, mutta vähemmän kaunis. Ja kuulostaa hyvin tavalliselta... En ole vieläkään tottunut siihen kunnolla!! ja joskus jopa kadehdin veljieni vaimoja, kun ne saa/sai mun sukunimeni!! (Mietimme sukunimiasiaa pitkään, jopa mieheni olisi ollut valmis ottamaan minun sukunimeni (halusimme yhteisen), mutta emme osanneet millään päättää!! varsinkin minä mietin asiaa hyvin pitkään. Lopulta päätimme arpoa kumpi nyt laitetaan. En sitten ajatellut seurauksia niiiin tarkkaan kuitenkaan, koska nyt harmittaa) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minniriini Kirjoitettu January 26, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 26, 2006 Näin 4 päivän rouva kokemuksella ei ole vielä kerennyt harmittamaan muttatotuttelu on ollut vaikeaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nella80 Kirjoitettu January 26, 2006 Raportoi Share Kirjoitettu January 26, 2006 Ei kaduta, sukunimi on koko perheellä nyt sama. Totutteleminen vaatii kylläkin oman aikansa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts