pampam Kirjoitettu October 27, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu October 27, 2003 Mikä oli ensimmäinen saamanne posti uudella nimellä? Ja milloin? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
matu Kirjoitettu October 27, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu October 27, 2003 (muokattu) Oltiin reissulla heti häitten jälkeen ja sillä aikaa oli tullut uus kela-kortti uuella nimellä. Se oli eka posti. Muokattu: April 29, 2008, käyttäjä: Trio Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
aakoo Kirjoitettu October 27, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu October 27, 2003 Minulle tuli myös ensimmäinen posti kelalta, eli uutukainen kela-kortti. Toinen aika yllättävä posti oli uusi plussa-kortti, joka tuli vain pari päivää kela-kortin jälkeen! Muihin kortteihin on tähän asti joutunut hakemaan itse muutosta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pikkis Kirjoitettu October 27, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu October 27, 2003 Mullekin oli tullut kela-kortti häämatkan aikana. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elovena Kirjoitettu October 27, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu October 27, 2003 (muokattu) Tämä rupesi kiinnostamaan... Eli pitäisikö uuden kela-kortin tulla automaattisesti häiden jälkeen? Omista häistä on nyt reilu kaksi kuukautta eikä korttia kuulu ??? Ei sen puoleen ole kuulunut mitään muitakaan kortteja (paitsi yksi postikortti).Sinulla on varmaankin ollut kuvallinen Kela-kortti? Sellaisen omistajille Kela ei lähteä automaattisesti uutta, koska he kai olettavat, että haluat uudenkin kortin kuvallisena, jolloin sinun pitää henk.koht. sellainen käydä hakemassa... Muokattu: April 29, 2008, käyttäjä: Trio Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maricken Kirjoitettu October 27, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu October 27, 2003 Mulle tuli kutsu johonkin seurakunnan nuori-aikuinen-iltaan. Sen jälkeen on tullut Hesarin mainokset uudella nimellä, mutta ei mitään muuta. Ei kelakorttia, ei plussakorttia, ei niin mitään. Toi eka posti tais tulla joskus kuukauden kuluttua häistä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axel Kirjoitettu October 27, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu October 27, 2003 Sinulla on varmaankin ollut kuvallinen Kela-kortti? Sellaisen omistajille Kela ei lähteä automaattisesti uutta, koska he kai olettavat, että haluat uudenkin kortin kuvallisena, jolloin sinun pitää henk.koht. sellainen käydä hakemassa...No kun ei edes! Nimmarista päätellen sain Kela-korttini samana päivänä kun opin kirjoittamaan. Ja siitä nyt on jo pari vuosikymmentä. Ehkä pitää hieman aktivoitua noiden korttien uusimisessa... Tuosta viereisestä ketjusta olin ymmärtävinäni, että Elovena on jo melkein synnytyslaitoksella. Eli erityiskiitokset kommenteistasi _tärkeään_ ongelmaan! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elovena Kirjoitettu October 27, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu October 27, 2003 No kun ei edes! Nimmarista päätellen sain Kela-korttini samana päivänä kun opin kirjoittamaan. Ja siitä nyt on jo pari vuosikymmentä. Ehkä pitää hieman aktivoitua noiden korttien uusimisessa... Tuosta viereisestä ketjusta olin ymmärtävinäni, että Elovena on jo melkein synnytyslaitoksella. Eli erityiskiitokset kommenteistasi _tärkeään_ ongelmaan!Hmm... no ovat varmaan sitten "unohtaneet" sinut Kelassa... Minäkin sain avioitumisen jälkeen toiset veromätkyt, että kyllä ne sielläkin osaavat mokailla Synnytyslaitoksella melkein juu, kun tapahtuisi jotain... :-/ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evie Kirjoitettu October 28, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu October 28, 2003 Kela-kortti se oli. Olisikohan tullut reilu viikko häiden jälkeen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pullapitko Kirjoitettu October 28, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu October 28, 2003 Kaverin lähettämä kortti,joka tuli 3 pvää häiden jälkeen. nim. melkein 2 kk häistä ja itse en ole tehnyt mitään nimenmuutoksen suhteen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
aakoo Kirjoitettu October 28, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu October 28, 2003 Hmm. mielenkiintoinen juttu toi kelakortti. Mahtaiskohan se johtua paikallisista asioista kuten kirkkoherranviraston joutuisuudesta tms. Hehän ilmoittavat väestörekisteriin nimen muutokset. En tiedä..villi veikkaus kuitenkin. Eikös jossain sanota, että ajokortti pitäisi uusia kolmen kuukauden sisällä? Jostain muistaisin tälläisen kuulleeni. Ajokortti ja passi pitää jokatapauksessa hakea erikseen ja yleensä pankkikortitkin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kipatzu Kirjoitettu October 30, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu October 30, 2003 Jos onnittelukortit jätetään pois laskuista niin ensimmäinen "oikea" posti tuli Keskolta eli sain plussakortin...he saavat kuulemma tiedot väestörekisteristä. Kortti tuli ennen kuin edes kerkesimme pois häämatkalta.. ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heideken Kirjoitettu October 31, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu October 31, 2003 Ensimmäinen oli postikortti äidiltä, jossa hän toivotti meille vielä kerran sydämellisesti onnea Kelakortti taisi tulla komisen viikkoa häiden jälkeen. Plussakorttia sain odottaa iät ja ajat, kunnes soitin asiakaspalveluun ja sanoivat, että meillä on vielä se vanha nimi täällä Ja piti vaihtua automaattisesti väestörekisterin kautta....Kaikki muut sai itse vaihtaa paitsi Kelakortin... Yves Rocherilla kuulemma voi osoitteenmuutoskin kestää puoli vuotta, joten sitä jään vielä odottelemaan... ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axel Kirjoitettu November 3, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu November 3, 2003 (muokattu) Minä olen ruvennut epäilemään, että mihinkähän ruutuvihkoon minun nimenvaihdokseni oikein on siellä maistraatissa arkistoituna. Sen lisäksi, että Kela-, Plussa- ym. kortteja ei ole näkynyt, sain viime viikolla kirjeen, johon oli tulostettu osoitekenttään vanha nimeni. Kuulakärkikynällä oli sitten vedetty viiva vanhan nimen päälle ja kirjoitettu uusi nimi. Ja tämä kirje tuli...MAISTRAATISTA Muokattu: April 29, 2008, käyttäjä: Trio Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vaimo_2003 Kirjoitettu November 9, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu November 9, 2003 Se oli synttärikortti mun kaasolta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonski Kirjoitettu November 11, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu November 11, 2003 Eka postini uudella nimellä oli sen ravintolan lasku jossa häitä vietimme ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
katsuppi Kirjoitettu November 25, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu November 25, 2003 Ihan ekaksi ennätti Tarski, joka postasi mulle matkaesitteitä (kiitos vielä kerran) Kelakortti tuli seuraavana päivänä. Aku Ankassakin näytti olevan jo uusi nimi pari viikkoa häiden jälkeen ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sacher Kirjoitettu December 15, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu December 15, 2003 En kyllä enää muista mistä tuli eka posti uudella nimellä, mutta tänään tuli joulukortti nimellä perhe xxx. Se hätkähdytti, ekaa kertaa meitä tituleerattiin perheeksi . Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pami Kirjoitettu December 17, 2003 Raportoi Share Kirjoitettu December 17, 2003 Mä sain ensimmäisen kirjeen uudella nimellä jo viikkoa ennen häitä, ystävä oli ottanut varaslähdön Tänään postilaatikosta tipahti ekaa kertaa joulukortti, jossa luki "Pariskunta .." se tuntui mukavalle. Mullakin oli nimenvaihdon kanssa ongelmia, nimittäin kävin vähän ennen häitä ilmoittamassa pankkiin haluavani uuden pankkikortin uudella nimellä. No siinä kävi sitten niin mukavasti, että kesätyöntekijä mokasi kaksi kertaa ja vasta kolmannella kerralla pankkikortin nimi oli oikein.. ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
päivänsäde Kirjoitettu January 1, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu January 1, 2004 Mä en ehtinyt vielä edes naimisiin kun tuli jo uudella nimellä ensimmäinen häälahja ;D ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vaimo16.8.2003 Kirjoitettu January 3, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu January 3, 2004 (muokattu) Meillä oli mieheni uusinut bensa kortit jo ennen häitä, eli sain omani kuukautta ennen uudella nimellä. Oli mun mielestä aika suloista kun mieheni huomasi tuollaisen asian aivan itsestään!! Muokattu: April 29, 2008, käyttäjä: Trio Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
hankkuli Kirjoitettu January 7, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu January 7, 2004 Taisi mullakin olla plussa-kortti ensimmäinen posti uudella nimellä...sitä vielä ihmettelin että olivatpas ne nopeita! Kela-korttia ei vieläkään, vaikka kohta jo viisi kuukautta naimisissa... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
milkie Kirjoitettu January 8, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu January 8, 2004 äippä lähetti kortin, sanoi kokeilevansa uutta nimeä ja rouva-titteliä...! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sannuk2a Kirjoitettu January 26, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu January 26, 2004 Kela-korttihan se oli.Häämatkan jälkeen selviteltiin postikasaa keittiönpöydän ääressä. Lajittelin niitä miehen posteihin ja omiini. Mies antoi Kelan kuoren mulle ja tuumasi, että tämä on kyllä sulle... En siis tunnistanut itseäni uudella nimellä... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tikkari Kirjoitettu February 3, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 3, 2004 Eka posti uudella nimellä tuli 2 päivää häiden jälkeen ystäviltä, jotka eivät päässeet osallistumaan juhliimme.Eka virallinen tuli tänään: Elisalta uusi sähköpostiosoite vahvistus Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts