Anskutibanskuti Kirjoitettu January 29, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu January 29, 2015 Paikkakunnalla jossa nyt asumme. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chandalina Kirjoitettu January 31, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu January 31, 2015 Nykyisellä kotipaikkakunnalla todennäköisesti. Toinen vaihtoehto olisi paikkakunta, jolta olen kotoisin; siellä voisi olla edullisempaa, mun suvun olisi helpompi osallistua jne. Ympäristökin viehättäisi mua enemmän, mutta järjestelyt lienee helpompi tehdä kuitenkin täällä ja vähän ollaan mietitty, josko ainakin iltajuhla olisikin meidän omalla pihalla, kunhan saadaan se valmiiksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mim0sa Kirjoitettu February 16, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu February 16, 2015 Me pidettiin häät miehen kotipaikkakunnalla, koska suurin osa vieraista oli sieltä ja olisivat muuten joutuneet ajamaan yli 400 km, jos oltais pidetty meijän asuinkaupungissa. Kyseisen paikkakunnan kirkko ja juhlapaikka oli myös merkityksellisiä meille, joten paikkakunnan valinta oli helppo. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caphir Kirjoitettu February 16, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu February 16, 2015 päädyttiin mekin nykyiseen asuinkaupunkiimme joka siis sulhasen kotipaikkakunta. Ihan että ois helpompaa ja halvempaa järjestää kaikki. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liba Kirjoitettu February 16, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu February 16, 2015 Ei kummankaan kotipaikkakunnalla tai synnyinpaikkakunnalla. Löydetiin asuinpaikkakunnan lähikunnasta ihana juhlapaikka, jossa haluttiin hääjuhlat pitää. Kirkoksi valikoitui sitten juhlapaikkaa lähin kirkko. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
diydiy Kirjoitettu February 17, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu February 17, 2015 Meidät vihitään nykyisellä asuinpaikkakunnallamme, jossa pidämme myös kaverijuhlat. Näin siksi, että molempien juhlien osallistujat asuvat pitkälti täällä. Sukulaisia kestitään myöhemmin toisen meistä kotipaikkakunnalla, koska suku taas asuu pitkälti siellä ja juhlien järjestäminen on siellä edullisempaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
heinärouva Kirjoitettu February 17, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu February 17, 2015 Me juhlitaan nykyisellä kotipaikkakunnallamme. Helpoin ratkaisu järjestelyjen kannalta. Toisaalta yksi vaihtoehto olisi ollut viettää häitä minun entisellä kotipaikkakunnalla, mutta välimatkan takia olisi järjestelyt sujuneet vaivalloisemmin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pippuripähkinä Kirjoitettu March 4, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 4, 2015 Kotipaikkakunnalla, eli Turussa. Kaikkein helpointa niin meille kuin vieraille, joista suurin osa asuu tällä alueella. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Allegro Kirjoitettu March 8, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 8, 2015 Kotipaikkakunnallamme, jossa asuu myös kaaso, bestman ja muut lähimmät ystävät. Myös sulhon vanhemmat asuvat n.30km päässä. Näin ollen järjestelyt sujuu helposti, kun apujoukkoja on lähettyvillä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vadelmainen2015 Kirjoitettu March 19, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 19, 2015 Paikkakunnalla, jossa itsekin asumme. Alunperin oli puhetta, että vihkiminen suoritetaan minun kotipaikkakuntani kirkossa. Jotenkin ajatus nykyisen kotipaikkakunnan kirkossa alkoi kuitenkin tuntua mielekkäämmältä. Juhlatila on kirkosta noin 10km päässä kirkosta, eli kirkkovalinta ei siihen vaikuttanut. Suurin osa vieraista tulee joka tapauksessa muualta, enemmistö noin 50km säteeltä. Ja kun me ei haluttu mitään monen sadan hengen vieraslaumaa, sopii pienempi väkimääräkin tuohon meidän pienehköön, kodikkaaseen kirkkoon erinomaisesti Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
IdaLydia Kirjoitettu March 24, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2015 Meidät vihitään minun kotipaikkakunnallani ja sillä paikkakunnalla, jossa olemme sulhasen kanssa tavanneet ja suurimman osan yhteistä elämäämme viettäneet. Hääjuhla sitten siinä lähistöllä, naapurikunnassa. Minun perheeni ja suurin osa ystävistämmme myös asuu siellä lähiympäristössä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu March 25, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 25, 2015 Ei kummankaan kotipaikkakunnalla tai synnyinpaikkakunnalla. Löydetiin asuinpaikkakunnan lähikunnasta ihana juhlapaikka, jossa haluttiin hääjuhlat pitää. Kirkoksi valikoitui sitten juhlapaikkaa lähin kirkko.Sama Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimmi93 Kirjoitettu May 10, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu May 10, 2015 Häämme pidetään kotipaikkakunnallamme eli Hämeenlinnassa. Suurin osa vieraista asuu Hämeenlinnassa tai ovat kotoisin sieltä ja meille tuntui luonnolliselta pitää häät siellä, sillä kunhan saamme opintomme pääkaupunkiseudulla suoritettua on muutto takaisin Hämeenlinnaan ajankohtainen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skananoja Kirjoitettu May 30, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu May 30, 2015 Me pidetään häät meidän tämänhetkisellä asuinpaikkakunnalla Jyväskylässä. Syitä tähän on monia.Ensinnäkin koen, että tämä paikka on jo koti, koska olen asunut täällä 16 vuotta. Toisekseen tuntuu helpommalta järjestää häitä, kun itse asuu paikkakunnalla. Tähän tosin saattaa vaikuttaa myös se, että haluan itse päättää melkeinpä kaikesta tiedän mitä haluan, enkä halua kenenkään tekevän suunnitelmia "selkäni takana". Pikku bridezilla Lisäksi vieraat tulevat ympäri Suomen ja suuri osa asuu tällä seudulla. Osa on autottomia, joten jonnekin perämettään on hankala tulla juhliin, kun ei maalla ole julkisia.Omalle kotipaikkakunnalle on täältä 250km, joten jos järjestettäisiin häät siellä, joutuisimme miehen kanssa asumaan häiden alusajan kotonani. Tulisin hulluksi, sillä äitini on aikamoinen häseltäjä ja päällepäsmäri. Lisäksi ongelmaksi tulisi kolmen kissamme hoito tuona aikana, eivät kestä noin pitkää automatkaa plus kotona on myös sisäkissoja, joten tappelut olisivat varmaan melkoiset. Tuntuisi myös hullulta järjestää häät siellä, kun vieraista vain 10/80 on asuu kotipaikkakuntani lähettyvillä. Niille ihmisille, jotka eniten häihin haluan, tulisi todella pitkä matka tulla häihin. Majoitusvaihtoehtoja maalla ei ole niin paljoa ja useat juhlapaikat ovat kaukana taajamasta, eli miten vieraat kulkisivat juhlapaikalle.Ei siisnyt mennä perinteiden mukaan ja vihitä morsiamen kotipaikkakunnalla Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jennna Kirjoitettu June 9, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu June 9, 2015 Tampere. Jatkot mahd. Ylöjärvellä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuikulainen Kirjoitettu August 12, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu August 12, 2015 Meilläkin vietetään häät meidän asuinpaikkakunnalla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meikkupeikko Kirjoitettu August 23, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu August 23, 2015 Asuinpaikkakunnalla. Ei siihen oikeestaan mitään konkreettista syytä ole, mikään muukaan paikka ei tuntunu edes vaihtoehdolta. Kun vielä saatiin juhlapaikka edullisesti, ni se oli sit siinä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaughterOfTheMoon Kirjoitettu August 26, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu August 26, 2015 Vihittävänä käydään Tampereella maistraatissa ja kotipaikkakunnalla sitten juhlitaan.Koitettiin kyllä etsiä paikkaa lähempää Tamperetta, mutta sitten löytyi tämä paras vaihtoehto kaikista läpikäydyistä täältä kotipaikkakunnalta. Ja ihan hyvä niin ihan jo sillä että ei tarvitse pitkää matkaa ajella paikkoja laittamaan ja muulle tavaran kärräykselle Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
wend Kirjoitettu September 6, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu September 6, 2015 Molempien kotipaikkakunnalla, joka on myös asuinpaikkakuntamme. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu October 7, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu October 7, 2015 Asuinpaikkakunnalla (tai enintään jossain ihan vieruskunnassa), joka on myös mun synnyinkuntani. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilvilinna94 Kirjoitettu January 31, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu January 31, 2016 Asuinpaikkakuntamme viereisessä kunnassa. Siellä on kirkon läheisyydessä aivan ihana juhlapaikka! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miljankukka Kirjoitettu February 4, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu February 4, 2016 Ilmeisesti minun kotipaikkakunnallani. Mies haluaa pitää häät joko hänen kotipaikkakunnallaan, joka on myös asuinkuntamme, tai mun kotipaikkakunnalla. Mulle taas ei ole niin väliä ja olisin valmis valitsemaan paikkakunnan juhlapaikan mukaan, eli naimisiin mentäisiin sillä paikkakunnalla missä on juhlapaikkakin. Meille tulee isot häät joten sopivat paikat ovat harvassa, vielä kun molemmat sattuvat olemaan kotoisin pieniltä paikkakunnilta niin valinta on oikeasti tosi vaikea. Asuinpaikkakunnallamme on kolme juhlapaikkaa joista kaksi on liian pieniä ja kolmannessa mies piti edelliset häänsä eli siellä emme häitämme juhli. Omalla kotipaikkakunnallani vaihtoehtoja on kolme mutta mikään niistä ei ulkonäöllisesti oikein sykähdytä... mutta tutkitaan ja katsotaan, voihan olla että jokin niistä iskee heti kun sinne menee katsomaan Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu May 10, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu May 10, 2016 Morsiamen varhaislapsuuden maisemissa. Järjestämme vihkimisen jälkeen lyhtykulkueen isovanhempieni haudalle ja sytytämme myös muille edesmenneille läheisille kynttilät. Tämä on suurin syy siihen, miksi haluan hääni kyseiselle paikkakunnalle kyseisenä ajankohtana (pyhäinpäivänä). Vähemmän merkittäviä syitä ovat mm. lyhyehkö etäisyys asuinpaikkakunnalta sekä se, että sukulaisilla on mahdollisuus yöpyä loma-asunnoillaan. Juhlapaikalla on vain parillekymmenelle vieraalle peti ja ne on pääosin tarkoitettu ystävillemme. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vaimomatskua Kirjoitettu May 15, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu May 15, 2016 Häät vietetään mun kotipaikkakunnallani. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
neitoinen83 Kirjoitettu August 7, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu August 7, 2016 Tampereella, jossa asumme. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts