Muikkuz Kirjoitettu December 20, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu December 20, 2004 Häät pidetään yhteisellä kotipaikkakunnalla, jossa molemmat edelleen asumme Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naima-aikeet Kirjoitettu January 16, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 16, 2005 Me menemme naimisiin Jyväskylässä. Se ei ole kummankaan kotipaikkakunta eikä nykyinen asuinpaikkakuntamme mutta molemmat olemme siellä joskus asuneet ja siellä myös tavanneet. Siellä asuu paljon kavereitamme sekä minun vanhempani. Joten siellä naimisiin ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pampam Kirjoitettu January 16, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 16, 2005 Tässä siis kotipaikkakunta tarkoittaa sitä paikkaa missä on syntynyt ja/tai elänyt lapsuutensa. Asuinpaikkakunta taas sitä paikkaa, jossa nyt asutte.Entäs jos ne on samat? Siis molemmat olemme kotoisin tältä samalta paikkakunnalta, jossa nytkin asumme ja jossa myös menimme naimisiin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mebu Kirjoitettu January 16, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 16, 2005 Morsiamen eli minun kotipaikkakunnalla.. Vanhempani asuvat siellä joten asiat hoituvat pitkälti heidän kauttaan.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Marie2 Kirjoitettu January 16, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 16, 2005 Siellä mistä olemme molemmat kotoisin. Lapsuudenperheetkin asuvat siellä, joten helpottaa käytännön järjestelyjä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maaria_A Kirjoitettu January 16, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 16, 2005 Yhteisellä asuinpaikkakunnalla, joka on samalla minun kotipaikkakuntani. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei Kirjoitettu January 16, 2005 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu January 16, 2005 Siis molemmat olemme kotoisin tältä samalta paikkakunnalta, jossa nytkin asumme ja jossa myös menimme naimisiin.Minä vastaisin tuossa tapauksessa, että yhteisellä kotipaikkakunnalla, koska asuinpaikkakunnan miellän kaupungiksi, jossa ihmisellä ei ole "juuria". Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loves Kirjoitettu January 17, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 17, 2005 Mun, eli morsiammen kotipaikkakunnalla. Isäni eli häiden maksaja sai valita kohteen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaeltaja Kirjoitettu January 17, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 17, 2005 No, minun kotipaikkakuntani on Espoo ja sulhon kotipaikkakunta on Helsinki. Asumme Espoossa. Vihille menemme Espoon maistraatissa (mitä luultavimmin...) ja juhlapaikkamme (ja samalla paikka, jossa liittomme siunataan) on Helsingissä. Eli mites tähän nyt sitten vastaisi : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu January 17, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 17, 2005 Muu paikkakunta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnervaK Kirjoitettu January 17, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 17, 2005 Ooh, olen aina luullut, että morsiamen kotipaikkakunnalla pitäminen olisi kaikkein yleisintä. Tämä on siis hyvin valaiseva polli.Varmaankin tämä perinne naimisiinmenosta morsiamen kotipaikkakunnalla on muuttunut sitä mukaa, kun naimisiinmenon keski-ikä on kohonnut ja ihmisten liikkuvuus lisääntynyt. Kun ihmiset lähtevät kotikaupungistaan muualle esim. opiskelemaan ja usein jäävät niin sanotusti sille tielleen ja ovat häiden tullessa ajankohtaisiksi asuneet ko. paikkakunnalla jo kauan, voi tuntua oudolta / hassulta / muuten vaan monimutkaiselta tms. lähteä järjestämään häitä entiselle kotipaikkakunnalle.Tämä ainakin on tilanne meillä. Vastasin polliin "asuinpaikkakuntamme". Olen itse asunut jo yli 13 vuotta poissa "kotipaikkakunnaltani" (siis lapsuusajan kotipaikkakunnalta) ja vaikka vanhempani siellä edelleen asuvat, tuntuisi omituiselta järjestää häät siellä. Asuinpaikkakuntamme on myös kotipaikkani jo nykyisin, on ollut sitä jo kauan. Ja koska olemme sulhon kanssa eri paikkakunnilta kotoisin, on tämä myös se "yhteinen" paikkamme.Tosin, jos nyt oikeasti saamme jonkin ihmeellisen aktiivisuuden puuskan ja alamme vielä järjestämään häitä tulevalle kesälle, voi olla, että otamme sopivan paikan mistä vaan pääkaupunkiseudulta, kuntarajoista viis. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
morsian-05 Kirjoitettu January 17, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 17, 2005 Samoin kuin Tinttara: kesämökkipaikkakunnalla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanna80 Kirjoitettu January 18, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 18, 2005 Vastasin yhteinen kotipaikkakunta, mutta samalla se on myös yhteinen asuinpaikkakunta... Ei olla vielä tämän kauemmas päästy vanhemmista, eikä toivottavasti koskaan tarvii lähteäkään! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kreeta Kirjoitettu January 18, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 18, 2005 Yhteisellä asuinpaikkakunnalla ja samalla sulhasen kotipaikkakunnalla eli Helsingissä, oman korttelin kirkossa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nanneli Kirjoitettu January 18, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 18, 2005 Yhteisellä kotipaikkakunnalla ja samalla asuinkunnalla Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dianna Kirjoitettu January 18, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 18, 2005 Muoks. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kaffi Kirjoitettu January 18, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 18, 2005 Molempien asuinpaikkakunnalla. Molemmat ovat muuttaneet kotiseudultaan jo useampia vuosia sitten, joten tuntuisi hassulta pitää häät siellä. Lisäksi myös suurin osa vieraista tulee asuinpaikkakunnaltamme, joten heitä ajatellen helpoin ratkaisu oli tämä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kirsi85 Kirjoitettu February 14, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 14, 2005 Meidän häät pidetään mun kotipaikkakunnassa, siellä missä oon siis asunu koko lapsuuteni. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Selleri6 Kirjoitettu February 14, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 14, 2005 Ihan joku muu paikkakunta... ja kaukana kotoa... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuhotyttö Kirjoitettu February 14, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 14, 2005 Yhteinen asuinpaikkakunta (samalla morsiamen kotipaikkakunta). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
summer05 Kirjoitettu February 14, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 14, 2005 Yhteisellä asuinpaikkakunnalla Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lebanquet Kirjoitettu February 14, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 14, 2005 Morsiamen ( eli minun ;D ) entisellä asuinpaikkakunnalla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sere Kirjoitettu February 14, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 14, 2005 Yhteisellä kotipaikkakunnalla, nykysellä sulhon asuinpaikkakunnalla ja luultavasti häitten aikaan molempien asuinpaikkakunnalla Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pohjoisen Poika Kirjoitettu February 14, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 14, 2005 Minun eli sulhasen kotipaikkakunnalla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosero Kirjoitettu February 15, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu February 15, 2005 Nykyinen yhteinen asuinpaikkakunta tuntuu kotipaikkakunnalta joten täällä pidetään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts