Yasmine Kirjoitettu January 3, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 3, 2005 Hei! Miten olette jakaneet avustajien kesken itse hääpäivän tehtävät? Itse olen saanut melkoisen listan tehtäviä asioita.... Miten näitä asioita voi olla näin paljon? ???Lisäys 14.1.05: Nyt on asioista päästy puhumaan ja lisään perään kuka on ajateltu vastuuhenkilöksi.THE HÄÄPÄIVÄ 1 Kuka koristelee the hääauton, joka toimii kirkolta juhlasaliin?2 Kuka tuo saliin survival kitin (hakaneulat, lanka, neulat, ja laastarit ja päänsärkylääkkeet) vanhemmat3 Kuka tuo polttarikansiot? 4 Kuka tuo vieraskirjan ja kyniä? vanhemmat5 Kuka asettelee vieraskirjan ja polttarikansiot pöydille?vanhemmat6 Kuka tuo juhlaohjesäännön juhlasaliin ja kiinnittää infopisteeseen? vanhemmat7 Kuka tuo ohjelma-aikataulut ja kiinnittää infopisteeseen ja pöydille? vanhemmat8 Kuka tuo menukortit juhlasaliin? vanhemmat9 Kuka asettelee menukortit buffettiin ja pöydille? Pitopalvelu10 Kuka tuo hääkarkkikulhon? ei tule ollenkaan11 Kuka tuo hääkarkit? ei tule ollenkaan12 Kuka tuo istumalaput ja laittaa paikoilleen? vanhemmat13 Kuka tuo viinat ja boolikulhon juhlasaliin? vanhemmat14 Kuka latoo viinat ym.kaappeihin? vanhemmat15 Kuka tuo musiikkitarpeet juhlasaliin? PALKATAAN ULKOPUOLINEN DJ16 Kuka tuo koristekukat juhlasaliin? vanhemmat17 Kuka tuo pöytäliinat ja servetit juhlasaliin? vanhemmat18 Kuka tuo pikku naposteltavat (pähkinät, sipsit, karkit ym.)? vanhemmat19 Kuka tuo kynttilät ja muut koristeet juhlasaliin? vanhemmat20 Ketkä laittavat kukat, pöytäliinat ja kynttilät ja CD:t juhlasaliin klo 9-16 välillä? vanhemmat vanhemmat21Kuka tulee juhlasalista morsimen avuksi?22 Kuka hakee kukkakaupasta keskustasta morsiuskimpun ja vieheet, ennen valokuvausta?23 Kuka vie morsiamen kampaajalle klo 11:ksi? Voin kyllä ajaa itsekin!24 Kuka on morsiamen kanssa aamusta lähtien henkisenä tukena (auttaa pukeutumisessa ym), vapautuu kampaajan ajaksi eli klo 11-14.? Kaaso25 Kuka on sulhon kanssa aamulla ym.?26 Kuka hakee morsiamen kampaajalta klo 14 takaisin kotiin/hotellille pukeutumista ja meikkausta varten? Voin kyllä ajaa itse hotellille tai kotiin.27 Kuka kuskaa sulhasen kuvaukseen ? Vai tuleeko sulho hotellille ja treffataan siellä, sieltä joku kuskaa meidät yhdessä?28 Kuka kuskaa morsiamen hotellista valokuvaukseen? vanhemmat29 Kuka seisoo kirkossa edessä, ja pitää hääkimppua?30 Kuka seisoo kirkossa edessä, antaa sormukset?31 Kuka kuskaa kuvauksesta kirkolle?32 Kuka tuo riisikorit ja riisit kirkkoon? ei tule ollenkaan33 Kuka tuo vihkikynttilät kirkkoon? ei tule ollenkaan34 Kuka vie kukat kirkkoon? ei tule ollenkaan35 Kuka tuo kirkkoohjelmat kirkkoon?36 Kuka asettelee kukat, kynttilät ja kirkko-ohjelmat kirkossa? ei tule ollenkaan37 Kuka tuo ajo-ohjeet kirkkoon?38 Kuka hoitaa riisit kirkon jälkeen vieraille heitettäväksi? 39 Kuka hoitaa pois kukat, kynttilät ja jätetyt kirkko-ohjelmat? 40 Kuka sytyttää kynttilät?41 Kuka the hääauton kuskina kirkolta juhlasaliin? 42 Kuka vastaanottaa vieraat juhlasalissa? vanhemmat 43 Ketkä tarjoilevat onnittelumaljat? vanhemmat44 Kuka on yhteydessä pitopalvelun kanssa juhlien aikana, ennen kirkkoa juhlasalissa ym? vanhemmat45 Ketkä hoitavat ohjelman juontamiset? 46 Ketkä pitävät puheita ja koska? vanhemmat47 Kuka hoitaa taustamusiikkia? PALKATAAN ULKOPUOLINEN DJ 48 Kuka hommaa lapsille jotain tekemistä?49 Ketkä vastaavat musiikkiesityksestä? PALKATAAN ULKOPUOLINEN BÄNDI 50 Kuka säilyttää sekit ja rahalahjat? vanhemmat51 Kuka huolehtii lahjapöydästä? vanhemmat 52 Kuka sekoittelee boolin? PALKATAAN ULKOPUOLINEN BAARIMIKKO53 Kuka baarimikkona pitopalvelun jälkeen? PALKATAAN ULKOPUOLINEN BAARIMIKKO54 Kuka vastaa juhlapaikasta hääparin poistuttua? Pitää avainta ja laittaa ovet lukkoon? vanhemmat55 Kuka kuljettaa lahjat pois juhlapaikalta? vanhemmat56 Kuka päästää pitopalvelun seuraavana aamuna juhla-saliin? pitopalvelu, heillä avain Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamomilla-81 Kirjoitettu January 3, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 3, 2005 Mulla on suunnilleen yhtä pitkä lista mutta henkilöitä jakamassa tota työmäärää melkein yhtä monta. Molempien vanhemmat ja sisarukset etunenässä. Ei sen kaasonkaan voi olettaa joka paikkaan repeävän ;D. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yasmine Kirjoitettu January 4, 2005 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu January 4, 2005 Ei tietenkään kaasolle yksin noita Tarkoitus olisi, siis tarkoitus, että yllämainitut asiat hoitaisi toivottavasti 2 bestmannia, yksi kaaso, yksi seremoniamestari ja molempien vanhemmat eli yhteensä 8 henkilöä.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nti kesäheinä Kirjoitettu January 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 4, 2005 Pääsettekö koristelemaan juhlapaikan edellisenä iltana? Monta listan kohtaa voi esim. morsian itse hoitaa jo silloin. Minä en delegoisi liikaa semmoisia hommia kaasolle/bestmanille, jotka voi hyvin tehdä etukäteen itse. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kauniina Kirjoitettu January 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 4, 2005 Näin meillä:Kuka koristelee the hääauton, joka toimii kirkolta juhlasaliin? - sopiva kaveriporukka Kuka tuo saliin survival kitin (hakaneulat, lanka, neulat, ja laastarit ja päänsärkylääkkeet) Kuka tuo vieraskirjan ja kyniä? Kuka asettelee vieraskirjan ja polttarikansiot pöydille? - itse pakatussa kassissa, kaaso, bm ja seremoniamestarit (2) purkivat ja hoitivat paikoilleenKuka tuo polttarikansiot-joku polttariporukasta varmaan...?Kuka tuo juhlaohjesäännön juhlasaliin ja kiinnittää infopisteeseen? - meillä juhlien ainoa ohje oli pitää hauskaa...Kuka tuo ohjelma-aikataulut ja kiinnittää infopisteeseen ja pöydille? Kuka tuo menukortit juhlasaliin? Kuka asettelee menukortit buffettiin ja pöydille? Kuka tuo istumalaput ja laittaa paikoilleen? Kuka tuo viinat ja boolikulhon juhlasaliin? Kuka latoo viinat ym.kaappeihin? Kuka tuo koristekukat juhlasaliin? Kuka tuo pöytäliinat ja servetit juhlasaliin? Kuka tuo pikku naposteltavat (pähkinät, sipsit, karkit ym.)? Kuka tuo kynttilät ja muut koristeet juhlasaliin? Ketkä laittavat kukat, pöytäliinat ja kynttilät ja CD:t juhlasaliin klo 9-16 välillä? - ravintolan henkilökunta tietenkin (hyvä palvelu vähensi paljon työtä juuri näissä kysymyksissä...)!Kuka tuo hääkarkkikulhon? Kuka tuo hääkarkit?- ei meidän juttu lainkaan Kuka tuo musiikkitarpeet juhlasaliin- bändi. muutama levy myös siinä 'kassissa' Kuka tulee juhlasalista morsimen avuksi? - siis minne? kaaso?Kuka hakee kukkakaupasta keskustasta morsiuskimpun ja vieheet, ennen valokuvausta- bestmanKuka vie morsiamen kampaajalle klo 11:ksi? Voin kyllä ajaa itsekin! - taksiKuka on morsiamen kanssa aamusta lähtien henkisenä tukena (auttaa pukeutumisessa ym), vapautuu kampaajan ajaksi eli klo 11-14.?- kaaso Kuka on sulhon kanssa aamulla ym.?- bmKuka hakee morsiamen kampaajalta klo 14 takaisin kotiin/hotellille pukeutumista ja meikkausta varten? Voin kyllä ajaa itse hotellille tai kotiin.- taksi Kuka kuskaa sulhasen kuvaukseen ? Vai tuleeko sulho hotellille ja treffataan siellä, sieltä joku kuskaa meidät yhdessäKuka kuskaa kuvauksesta kirkolleKuka kuskaa morsiamen hotellista valokuvaukseen?- kuvaus vihkimisen jälkeen, sinne hääautolla, mukaan kaaso ja bm Kuka seisoo kirkossa edessä, ja pitää hääkimppua? Kuka seisoo kirkossa edessä, antaa sormukset? - morsiuspari, kaaso, bestman ja seremoniamestarit, kukat kaasolla, sormus bestmanillaKuka tuo riisikorit ja riisit kirkkoon Kuka tuo kirkkoohjelmat kirkkoon- seremoniamestaritKuka tuo vihkikynttilät kirkkoon? Kuka tuo ajo-ohjeet kirkkoon? - ei ollutKuka vie kukat kirkkoon? - normaalit seurakunnan kukat, ei muitaKuka jakaa kirkko-ohjelmat Kuka hoitaa riisit kirkon jälkeen vieraille heitettäväksiKuka hoitaa pois jätetyt kirkko-ohjelmat- sisaruksetKuka sytyttää kynttilät? - joku vahtimestari...?Kuka the hääauton kuskina kirkolta juhlasaliin?- bestman, mukana kaaso Kuka vastaanottaa vieraat juhlasalissa? - henkilökunta, seremoniamestarit, kaaso, bm. onnitteluja vastaanottamassa hääpari ja molempien vanhemmat.Ketkä tarjoilevat onnittelumaljat- tarjoilijat Kuka on yhteydessä pitopalvelun kanssa juhlien aikana, ennen kirkkoa juhlasalissa ym?- osaavaan henkilökuntaan ei tarvinnut olla yhteydessä Ketkä hoitavat ohjelman juontamiset? Kuka hoitaa taustamusiikkia? - seremoniamestaritKetkä pitävät puheita ja koska? - ketkä halusivat, ajat mietitty suunnilleenKuka hommaa lapsille jotain tekemistä? - ööh..vanhemmat? ei me ainakaan.Ketkä vastaavat musiikkiesityksestä? - bändiKuka säilyttää sekit ja rahalahjat? - ravintola, sinne jäivät muiden lahjojen joukkoonKuka huolehtii lahjapöydästä? - sisarukset, kaaso, bm, ravintolaKuka sekoittelee boolin Kuka baarimikkona pitopalvelun jälkeen? Kuka vastaa juhlapaikasta hääparin poistuttua? Pitää avainta ja laittaa ovet lukkoon? Kuka päästää pitopalvelun seuraavana aamuna juhla-saliin? - ravintolan henkilökunta, kaikki kuului hintaanKuka kuljettaa lahjat pois juhlapaikalta? - hääpari apujoukkojen kanssa muutaman päivän päästä, ravintola siirtänyt lukkojen taakse siksi aikaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
rinkula Kirjoitettu January 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 4, 2005 Aika paljonhan tuossa on tuollaista pikkutarkasti lueteltua tavaroiden viemistä ja tuomista - ei siinä ehkä ole ihan niin paljon hommaa kuin lista antaa ymmärtää. Varsinkin, jos hääpari on pakannut kamat valmiiksi selkeiksi kokonaisuuksiksi.Eivät varmaan monellakaan hääpäivänä toteudu ihan kaikki nuo tehtävät - onneksi. Toisaalta voi olla muita juttuja yllä mainittujen lisäksikin... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yasmine Kirjoitettu January 7, 2005 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu January 7, 2005 Juhlapaikkaa varataan yhdelle päivälle klo 9-02, eli en tiedä saako jo edellisenä iltana mennä sinne...?Pitopalvelu tulee erikseen ja lähtee viimeisen tarjoilun jälkeen. Sinne ei jää ketään "talon henkilökuntaa" tämän jälkeen. Huomasin vastauksianne lukiessa, että helpommalla olisi päässyt jos olisi juhlat ravintolassa. Alkoholi tuodaan itse....sulho halusi ehdottomasti tarjota alkoholit alusta loppuun ja tämän vuoksi emme voineet pitää juhlia ravintolassa, olisi tullut liian kalliiksi....kaipas noi jutut järjestyy! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Niina O. Kirjoitettu January 7, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 7, 2005 Olen jo monta kertaa kiitellyt itseäni hyvästä valinnasta - minulle tulee viisi kaasoa. Lisäksi vanhemmat ja sisarukset auttavat.Onneksi meitä on monta ;D Mutta kyllä ne hommat pienemmälläkin porukalla saa järjestymään, älä huoli. Sulla on kuitenkin jo koossa lista tehtävistä, se auttaa paljon Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rouva-05 Kirjoitettu January 7, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 7, 2005 Meillä hommat hoidetaan suurin piirtein näin eli emme halua työllistää kaasoa + BM liikaa meidän häidemme takia, joten hoidamme suurimman osan asioista itse (+vanhemmat)ME ITSE + VANHEMMAT:- Kuka koristelee the hääauton, joka toimii kirkolta juhlasaliin? - Kuka tuo saliin survival kitin (hakaneulat, lanka, neulat, ja laastarit ja päänsärkylääkkeet) - Kuka tuo vieraskirjan ja kyniä?- Kuka tuo ohjelma-aikataulut ja kiinnittää pöydille?- Kuka tuo menukortit juhlasaliin? - Kuka asettelee menukortit buffettiin ja pöydille? - Kuka tuo hääkarkkikulhon? - Kuka tuo hääkarkit? - Kuka tuo koristekukat juhlasaliin? - Kuka tuo kynttilät ja muut koristeet juhlasaliin? - Ketkä laittavat kukat, pöytäliinat ja kynttilät ja CD:t juhlasaliin?- Kuka hakee kukkakaupasta keskustasta morsiuskimpun ja vieheet, ennen valokuvausta? - Kuka on yhteydessä pitopalvelun kanssa juhlien aikana, ennen kirkkoa juhlasalissa ym? - Kuka säilyttää sekit ja rahalahjat? - Kuka huolehtii lahjapöydästä? - Kuka sekoittelee boolin? - Kuka kuljettaa lahjat pois juhlapaikalta? KAASO:- Kuka tuo polttarikansiot? - Kuka asettelee vieraskirjan ja polttarikansiot pöydille? - Kuskaa morsianta- Kuka seisoo kirkossa edessä, ja pitää hääkimppuaBM:- Kuka on sulhon kanssa aamulla ym.? - Kuskaa sulhasta- Kuka seisoo kirkossa edessä, antaa sormukset? - Kuka tuo ajo-ohjeet kirkkoon? - Kuka the hääauton kuskina kirkolta juhlasaliin? - Kuka vastaanottaa vieraat juhlasalissa? - Ketkä hoitavat ohjelman juontamiset? - Ketkä pitävät puheita ja koska? YSTÄVÄ:- Kuka tuo riisikorit ja riisit kirkkoon? - Kuka tuo kirkkoohjelmat kirkkoon? - Kuka hoitaa riisit kirkon jälkeen vieraille heitettäväksi? - Kuka hoitaa pois jätetyt kirkko-ohjelmat? RAVINTOLA:- Kuka tuo viinat ja boolikulhon juhlasaliin?- Kuka latoo viinat ym.kaappeihin? - Kuka tuo pöytäliinat ja servetit juhlasaliin? - Kuka tuo pikku naposteltavat (pähkinät, sipsit, karkit ym.)? - Ketkä tarjoilevat onnittelumaljat? - Kuka baarimikkona pitopalvelun jälkeen? - Kuka vastaa juhlapaikasta hääparin poistuttua? Pitää avainta ja laittaa ovet lukkoon?BÄNDI:- Kuka tuo musiikkitarpeet juhlasaliin? - Kuka hoitaa taustamusiikkia? - Ketkä vastaavat musiikkiesityksestä? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aiko Kirjoitettu January 8, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu January 8, 2005 Kukin tekee varmaan omalla tyylillään, mutta mun mielestä on miljoona kertaa helpompaa järjestellä tai ainakin jakaa tehtävät isompiin kokonaisuuksiin, joista aina yksi henkilö vastaa (ja joka koordinoi vastuualueensa asioita). Esimerkiksi:- kuka vastaa vieraista (huolehtii siitä, että kaikki tietävät aikataulun ja ohjelman, kertoo, mitä tehdään seuraavaksi)- kuka vastaa koristelusta (kukat, menukortit, kynttilät, kirkon ja auton koristelu jne)- kuka vastaa ruoka/juomapuolesta (yhteyshenkilö hääpaikalla cateringiin, tekee tai ohjeistaa jonkun tekemään boolin jne.)Voihan jokainen sitten tehdä itselleen vielä yksityiskohtaisemman muistilistan muistiinsa tueksi ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jessica.S Kirjoitettu January 19, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 19, 2008 Me päästään onneks itse koristelee ja laittaa juhlapaikalla kaikki valmiiks. Parit pienemmät jutut + sapuska jää vaan juhlapäivälle. Ja mä meinasin itse kyl tohottaa ja tehdä kaikkee hääpäivänäkin. En osaa istua palveltavana!Ja jos me ei päästäs edellisenä iltana tekee hommii ja maksaisin jollekkin koristeluista ym.. en kuormittais kaasoa tai vanhempiani liikaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toukokuu-08 Kirjoitettu January 30, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 30, 2008 Huh, mua alkoi pyörryttämään kun luin näitä Me onneksi päästään koristelemaan juhlapaikkaa etukäteen, en uskaltaisi noin paljon hommia jättää hääpäivälle. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peppi Pitkätossu Kirjoitettu January 31, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 31, 2008 Meillä on maistraattivihkiminen, juhlat järjestetään ravintolassa ja muutkin palvelut (musiikki, valokuvaus, kukat) on ulkoistettu palkatuille ammattilaisille, joten pääsemme helpolla eikä avustajiakaan tarvitse pahemmin vaivata. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fröken Strand Kirjoitettu February 7, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 7, 2008 6 Kuka tuo juhlaohjesäännön juhlasaliin ja kiinnittää infopisteeseen? vanhemmat7 Kuka tuo ohjelma-aikataulut ja kiinnittää infopisteeseen ja pöydille? vanhemmatTämä on nyt kyllä täysin OT, mutta mikä ihmeen infopiste? Ymmärrän kyllä, että esim. messuilla tai jossakin isossa tapahtumassa - konsertissa tms. - on infopiste. Mutta häissä???? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Parsat Kirjoitettu February 11, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 11, 2008 (muokattu) Huh, pelottavan näköistä... pane miettimään mikä meidän häissä on vikana, kun suurin osa noista asioista ei ole tullut mieleenkään!Myönnettäköön että meillä on aika suoraviivainen juhlakaava, mm. kirkkoa ei ole. Meidän päivämme mennee jotenkin näin:-Hääpari hääpaikalle kaasojen ja BM:ien kera, asetellaan pöydät ja mahdolliset muut koristelut (niitä ei kyllä paljon tule, hääpaikka on ihan tarpeeksi hieno ilmankin)-Pitopalvelu ja bändi saapuvat, alkavat pystyttää kamojaan. Sulho ja BM jäävät paikalle johtamaan hommia, morsian ja kaasot lähtevät taksilla kaunistautumaan.-Naisten palattua takaisin (taksilla jälleen) ehditään toivottavasti hengähtää hetki ja vaikkapa syödä jotain pientä. Sitten hynttyyt niskaan ja vieraita odottelemaan.-Vieraiden saavuttua siviilivihkiminen, ehkä kättelykierros. Sitten ruoka, kahvit ja häävalssi. Sen jälkeen juhlat saavat edetä omalla painollaan.Kaikki tekevät tyylillään, toiset haluavat kontrolloida jokaista yksityiskohtaa, me otamme rennosti. Ja totta puhuakseni tuossa aloittajan listassa on minusta juttuja, jotka eivät edes kuulu hääparin vastuulle. Puheita pitävät ne, jotka haluavat niitä pitää ja sopiva rako kyllä löytyy ilman minuuttiaikataulujakin. Samoin polttarikansiot (jos niitä edes on) hoidetaan polttarien järjestäjien puolesta, ei hääparin niistä pidä stressata. Ja noihin ylenpalttisiin "Kuka kuskaa"-kysymyksiin löytyy aina hyvä vastaus kännykästä eli taksi. Ja tarvitseko jotain "vieraskirjan asettelua esille" eriyttää omaksi nakikseen? Eiköhän sen kirjan asettele se, joka sen sinne juhlapaikallekin tuo. Sama pätee moniin muihinkin kohtiin, esim. ajo-ohjeet ja kirkko-ohjelmat voi kirkkoon tuoda vaikka samassa nipussa. Oikeasti, vähän tiivistämällä kaikki 56 tehtävää saadaan mahtumaan alle 20:een ranskalaiseen viivaan, eikä kokonaisuus näytä enää läheskään yhtä pelottavalta Muokattu: February 11, 2008, käyttäjä: Parsat Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.