E&J 2010 Kirjoitettu July 29, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu July 29, 2009 Kaksi kaasoa, joista toinen samalla paikkakunnalla kuin morsian! Toinen sitten hieman kauempana vaikuttamassa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
PirteänHapokas Kirjoitettu August 2, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu August 2, 2009 Varmaankin kolme kaasoa, kun nyt alustavasti mietin. Toinen siskoni on vaatinut jo aikoja sitten, että SITTEN KUN avioidumme, hänestä tulee kaaso. Itse olen ollut yhden ystäväni kaaso, joten mielestäni se ikäänkuin velvoittaa pyytämään hänet. Lisäksi olen miettinyt erästä toista kaveriani kaasoksi myös, hän ikäänkuin tasapainottaisi joukkoa... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
enne_08 Kirjoitettu August 3, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu August 3, 2009 Minulla oli kaksi kaasoa ja miehellä yksi bestman. Mielestäni raja kulkee kolmessa, mutta kaipa niitä voisi enemmänkin olla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Egenc Kirjoitettu August 13, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu August 13, 2009 Meillä tulee olemaan todennäköisesti 2 kaasoa ja yksi bestman. Meillä on myös häät eri paikkakunnalla kun kaasot joten saa nyt nähdä että miten kaikki sujuu. Olen miettinyt että kustantaisin molemmat kaasoni minun kotipaikkakunnalleni 3-4 päivää ennen hääpäivää sitten koristelemaan ja tekemään viimehetken viilauksia. Muuten kaikki ideointi hoituu tietysti hyvin puhelimitse/sähköpostilla/facebookilla/tällä foorumilla ym.Yksi asia hieman pistää keittämään on juuri muutama ihminen jotka olettavat pääsevänsä kaasoksi ja ovat jo ilmottaneet itsensä tulevaksi kummiksi mikäli joskus lapsia saamme...ärrrrrsyttävää. Olen ajatellut olla silti turhia stressaamatta ja mainita ystävällisesti että kaasot on jo valittu...ja kummiasiasta keskustellaan sitten kun sen aika joskus tulevaisuudessa on. Mutta edelleenkin on hieman jopa koomista, että miten jotkut ihmiset vaan kehtaa toimia niin... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
PlasticPalace Kirjoitettu August 13, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu August 13, 2009 Tulee yks kaaso ja yks bestman... muuten on sit lisäksi morsiustyttö ja sulhaspoika ja seremoniamestari(t). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyrica Kirjoitettu August 26, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu August 26, 2009 Meille tulee 2 kaasoa ja 1 bestman. Ensin mietin yhtä kaasoa, mutta päädyin kahteen, koska häät ovat isot ja tarvetta kahdelle varmasti on. Muuta apuaväkeä tietystikin saadaan lähipiiristä ilman mitään erityisiä nimikkeitä. Seremoniamestarin roolia en ole oikein ymmärtänyt, kun mielestäni sen homman voi hoitaa sitten joko kaaso tai bestman. Joskus nimittäin tuntuu, että kaason tehtävä on seistä vain nättinä alttarin vieressä ja pidellä morsiamen kimppua. Vaikka olisi kuinka hyvä ystävä, niin itselläni valintaan vaikutti se, että pitää pystyä oikeasti muuhunkin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suziel Kirjoitettu August 27, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu August 27, 2009 2 kaasoa ja todennäköisesti 2 bestmaniä. Kaikki apu on tarpeen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emppu-pemppu Kirjoitettu August 27, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu August 27, 2009 Yksi molempia, plus erikseen seremoniamestari, joka hoitaa "juontamisen". Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabrielle Kirjoitettu August 28, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu August 28, 2009 Meillä oli kolme kaasoa ja kaksi bestmaniä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Copper09 Kirjoitettu August 30, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu August 30, 2009 Olen kysynyt parasta ystävääni kaasoksi ja hän suostui Aioin myös kysyä hänelle kaverin yhden kolmesta siskostani. Mutta homma taitaakin olla niin, etten osaa valita kuka heistä olisi toinen kaaso. Joten minulla tulee olemaan 4 kaasoa ja miehellä luultavasti 2 bestmania Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henna002 Kirjoitettu September 2, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu September 2, 2009 Meillä kaksi kaasoa ja kaksi bestmania. Molemmille taisi olla selvä, ketä pyytää.Mutta ei minua olisi häirinnyt vaikka kaasoja ja bestmaneja ei olisi ollut saman verran. Tärkeintähän siinä on, että on läheiset ihmiset tukemassa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vanillac Kirjoitettu September 16, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu September 16, 2009 Minulla on kaksi kaasoa.Toinen on ystävä pidemmän ajan takaa ja asuu hiukan kauempana ja toinen puolestaan on "tuoreempi" läheinen ystävä samalta paikkakunnalta kuin minä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marenki Kirjoitettu September 16, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu September 16, 2009 Yksi kaaso: paras ystäväni Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariann Kirjoitettu September 18, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu September 18, 2009 Mulla oli kaksi kaasoa, jotka molemmat olen tuntenut lapsesta asti. Olemme kotoisin samalta paikkakunnalta, mutta häiden aikaan molemmat kaasot asuivat ulkomailla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakme Kirjoitettu September 18, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu September 18, 2009 Yksi kaaso. Läheinen ja pitkäaikainen ystävä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marlene Kirjoitettu September 19, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu September 19, 2009 3 kaasoa, miehellä 3 bestmania Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane2010 Kirjoitettu September 19, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu September 19, 2009 Kaksi kaasoa, miehellä kaksi bestmania. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sellofaani Kirjoitettu September 20, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu September 20, 2009 Olen ajatellut kolmea kaasoa, mutta vasta yhdelle olen "tehtävänsä" paljastanut ja kysynyt onko halukas ottamaan homman. Häihin on vielä niin paljon aikaa, ettei tässä mikään kiire ole Yksi on erittäin läheinen ystäväni, jonka kanssa eletään melko etäällä toisistamme, toinen nuoruuden ystävä, jonka kanssa on ollut vähemmän yhteydessä, mutta ystävyys säilynyt. Kolmas on erittäin organisointikykyinen ystävä samasta asuinkaupungista.Miehelle tulossa näillä näkymin yksi bestman, velipoika. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesku Kirjoitettu October 19, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu October 19, 2009 Mä meen aika samoilla kuin sellofaani . Päädyin lopulta myös kolmeen kaasoon: organisaattori samalta paikkakunnalta, läheinen ystävä sekä kolmas vielä nuoruudenystävä . Alunperin tuntui niin vaikealta päättää, niin tämä ratkaisu helpotti päätöstäkin... Miehellä vaan se yks best man. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
rizie Kirjoitettu October 20, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu October 20, 2009 Yksi molempia. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
2010Syysmorsian Kirjoitettu October 21, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu October 21, 2009 Meilläkin yksi molempia Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rouva Sinkkonen Kirjoitettu October 23, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu October 23, 2009 Miehen veli on se ainoa bestman. Jo ihan senkin takia ettei miehellä ole muita sukulais miehiä Etelä Suomessa ja ystäviäkään ei montaa täällä. Ja minulla on yksi kaaso. Olen tuntenut hänet koko ikäni ja vaikka olisi kuinka paljon tapaamisien välissä, ollaan aina jatkettu siitä mihin jäätiin. Seremoniamestarina touhuaa minun serkku, ja hän hoitaakin varmaan koko juhlan kaikki mikissä roikkumiset. Ja meidän pikku äijä (häiden aikaa 1v8kk) ja kummityttö (häiden aikaa 1v5kk) ovat meidän pienet sormusten vartijat. En vain itse tahdo montaa kaasoa, en näe siinä mitään järkeä tai hyötyä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merenneito Kirjoitettu October 23, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu October 23, 2009 Meillä on yksi bestman eikä yhtään kaasoa. Näillä mennään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phantogrator Kirjoitettu November 3, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu November 3, 2009 Kaasoinani tulee olemaan kaksi parasta ystävääni, heidät on jo pyydetty tehtävään ja sen vastaan ovat ottaneet. Onnellisempi en voisi olla, mikä sen parempaa. Kaksi ihan siksi, että kaasoilla on tukea toisistaan ja tehtävät jakautuu useammalle ihmiselle. Kumpikin tuntevat toisensa vieläkin kauemmin ala-asteelta saakka ja ovat kuitenkin täysin erilaisia. Tarvitsen vahvaluontoisen ja räväkän kaason rinnalle myös sen rauhallisemman version . Kumpikaan ei ole "ykkös" tai "kakkos" kaaso, kumpikin kuuluu yhtä tärkeänä osana hääpäivääni. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kala Kirjoitettu November 6, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu November 6, 2009 Mulla on kaksi kaasoa. Ensimmäisen valitsin koska hän on paras ystäväni ja häneen olen ainakin tähän mennessä voinut luottaa sataprosenttisesti kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Toisen valitsin siksi, kun tiesin ettei paras ystäväni halua osallistua juontoihin enkä häntä halua siihen pakottaa. Toinenkin kaaso toki on minulle tärkeä ja läheinen ystävä. Roolijako siis menee niin että ensin valittu kaaso hoitaa henkisen puolen eli hääpäivän aamusta vihkimisen loppuun ja toinen hoitaa sitten itse hääjuhlan. Mielestäni molemmille kaasoille tuli heidän luonteilleen sopivat tehtävät joten uskon molempien olevan tyytyväisiä ratkaisuun. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts