Emilien Kirjoitettu July 17, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu July 17, 2013 Kaksi kaasoa ja kaksi bestmania Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morsian Savosta Kirjoitettu July 17, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu July 17, 2013 Yksi kaaso ja yksi bestman Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuleva_talvi_morsian Kirjoitettu September 6, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 6, 2013 Minulla tulee olemaan kaksi kaasoa ja miehellä kaksi best mania. Lisäksi mietimme, että jos pyytäisimme serkkuani seremoniamestariksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kukkamaaria2014 Kirjoitettu October 26, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu October 26, 2013 Minulle tulee kaksi kaasoa: siskoni ja paras ystäväni. Bestmaneiksi mieheni on myös valinnut veljensä ja parhaan ystävänsä. Kun avustajia on monta niin vastuun pystyy jakamaan hyvin eikä kukaan kuormitu liikaa. Ainakin tähän asti ollaan oltu tyytyväisiä valintoihin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sith Kirjoitettu October 26, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu October 26, 2013 Neljä kaasoa ja yksi bestman. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanna93 Kirjoitettu August 24, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu August 24, 2014 Mulle tulee kaasoiksi isosisko ja paras ystävä. Miehellä on 4 bestmania, joista yksi on pikkuveli ja kolme ystävää. Mun sisko ja miehen veli on "pääkaaso ja -bestman" eli niille tulee eniten vastuuta ja juontavat mm. häämme. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu October 23, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu October 23, 2014 Kaksi kaasoa ja kaksi bestmaniä. Ei suunniteltu estetiikan vuoksi tätä etukäteen, vaan nämä ihmiset "loksahtelivat paikoilleen" lopulta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaisukaisu Kirjoitettu November 3, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu November 3, 2014 Miulla oli vaan 1. Tykkäsin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansQ Kirjoitettu November 3, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu November 3, 2014 2 kaasoa ja 3 bestmania, mutta suurella todennäköisyydellä toinen kaaso ei paikalle pääse, ja yksi bestmaneistakin on epävarma (hänen ja puolisonsa lapsen LA on kuusi päivää häiden jälkeen). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggie* Kirjoitettu November 10, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu November 10, 2014 3 kaasoa (ystävä ja siskot) ja 2 bestmania, miehen kaverit Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Tiikerililja* Kirjoitettu November 18, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu November 18, 2014 3 kaasoa, sisko ja ystävät sekä 1 bestman, miehen serkku Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pink_girl Kirjoitettu November 18, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu November 18, 2014 Yritämme päästä avustajien määrässä tasalukuun ja tällä hetkellä näyttää, että bestmanin ja kaason lisäksi molemmille tulee 5 muuta avustajaa. Yhteensä siis 12! Tämä on siis miehen tahto. Mulle kun olisi riittänyt vain kaksi kaasoa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suvimorsian2014 Kirjoitettu December 9, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu December 9, 2014 2 kaasoa, määrä oli juuri optimaalinen kaikkien mielestä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
IdaLydia Kirjoitettu December 29, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu December 29, 2014 Yksi kaaso minulla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
radamsa Kirjoitettu January 19, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu January 19, 2015 Kaksi kaasoa (sisko & kaveri) ja yksi bestman (kaveri). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rouvaksi_2015 Kirjoitettu April 20, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu April 20, 2015 Kaksi kaasoa, kaksi bestmäniä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanna__k Kirjoitettu April 23, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu April 23, 2015 2 kaasoa, 2 bestmania. Onko ideoita mitä voisi antaa kiitoslahjana näille ihmisille häiden jälkeen? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu April 24, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu April 24, 2015 2 kaasoa, 2 bestmania. Onko ideoita mitä voisi antaa kiitoslahjana näille ihmisille häiden jälkeen? Ks. Kaason/bestmanin lahjat? Ehkä myös kiinnostaa: Milloin kiitoslahjat annetaan? Mitä kustannat kaasolle? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nedis Kirjoitettu April 24, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu April 24, 2015 Yksi on varma, vanha paras ystäväni jonka kanssa löysimme toisemme pitkän eron jälkeen. Sisko on ehkä ja veljeni vaimo myös..katsotaan montako bm:ää mies haluaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rigorina Kirjoitettu May 17, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu May 17, 2015 Minulla on tulossa kolme kaasoa, tämä oli heti alussa itsestäänselvyys. Mies ei ole päättänyt vielä kuka/ketkä on BM. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sandruuu Kirjoitettu June 2, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu June 2, 2015 Valinnan vaikeus vai helppous? Kummallakin 6 tärkeää ihmistä eikä kumpikaan osaa rajata 1-3 henkilöön. Kaikki ehdokkaista tuntevat toisensa, tai ainakin vähintään tavanneet aikaisemmin. Päästämmekö itsemme "helpolla" ja otamme hääseurueeseemme 12 ihmistä meidän lisäksi, vai noudatammeko normeja ja raakkaamme kaasojen/bestmanien lukumäärää? Tiedän, kaikki voivat toki osallistua järjestelyihin, mutta ketkä ovat oikutettuja enemmän tai vähemmän saamaan "virallisen nimityksen"? En haluaisi itse tehdä valintaa ystävieni välillä mutta tiedostan että ainakin alttarilla on tunkua jos muita ongelmia ei ilmaannu! Naimisiinmenosta on sen verran juteltu tyttöjen kanssa, että tiedän kaikkien suostuvan jos pyydän. Plus että haluan kaasoja ja bestmaneja olevan saman verran No pitää kai olla tyytyväinen tästä jokseenkin positiivisesta ongelmasta että on monta läheistä ystävää. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chimelina Kirjoitettu November 3, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu November 3, 2015 Tälle morsiolle tulee kolme kaasoa (2 pikkusiskoa ja ystävä), minkä lisäksi polttarivastaavaksi on ilmoittautunut toinen ystävä Sulholla on myös kolme bestmania (pikkuveli ja 2 ystävää) Tehtävien lopullinen jakaminen tulee olemaan mielenkiintoista... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sylvi Kirjoitettu May 21, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu May 21, 2016 Kaksi kaasoa ja yksi bestman. Toki mielelläni olisin halunnut miehen pyytävän jotain toistakin ystäväänsä bestmaniksi, jotta menisi "tasan" (koska nillittäjä). Miehen bestman on kyllä kirjaimellisesti niin best, että ollaan sittä epäsuhdassa. Olisihan se kurjaa sille toiselle bestmanille, että hänet on pyydetty vaan, koska "morsian tykkää tasapareista" eikä siksi, että sulhanen on todella näin halunnut. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleze Kirjoitettu June 15, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu June 15, 2016 Mä olen aina ajatellut, että yksi kaaso & bestman on se "normi", mutta keskustelua lukiessani olen huomannut, että tosi monella on enemmän kaasoja ja bestmaneitä. Mulla on siis yksi kaaso (läheisin ystäväni, en edes ketään muuta harkinnut).Olenkohan laittannut liian suuren taakan yhden ihmisen harteille... Mulla on silti myös neljä samaan kaveriporukkaan kuuluvaa hyvää ystävää, jotka saavat toimia "morsiusneitoina" tai apukaasoina. Eli auttavat järjestelyissä sen verran kuin haluavat ja pystyvät. Miehelle on tulossa yksi bestman, mutta en vielä tiedä, haluaisiko hän myös "groomsmen" -porukan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
--paula Kirjoitettu August 20, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu August 20, 2016 Minä mietin samaa kuin Aleze tuossa edellä. Meille on tulossa yksi kaaso ja yksi bestman, ja suorastaan hämmästyin kun tajusin, että nykyään on tosiaan harvinaista, että enää mentäisiin yhdellä kaasolla/bestmanilla. Pelkään yhden kaason työtaakan kasvavan liian suureksi, mutta toisaalta en haluaisi kaasokseni ketään muutakaan. Täytyy siis varmaan vaan koittaa kiinnittää asiaan huomiota ja jutella asiasta kaasollekin, jotta hän osaa tarvittaessa sanoa, että nyt tulee liikaa hommaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts