fanni-81 Kirjoitettu February 15, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 15, 2007 Kuinka kauan esineet säilyy kuivumisen jälkeen? Rupeavatko siis hilseilemään/murenemaan tai muuten muuttamaan muotoaan? Kuinka paljon ennen häitä kannattaa siis koristeet tehdä?Kiitos! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
koran_ Kirjoitettu February 17, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 17, 2007 Ei ne siitä kuivumisen jälkeen enää miksikään muutu. Jos jotain hirvittävää tapahtuu niin se tapahtuu sitten kuivumisen aikana, koulussa joku luokka oli tehnyt siitä juttuja ja ne oli siellä näytillä kuivumassa. Siellä oli pari omenaa tehty ja niistä oli se pinta revennyt aika ikävän näköisesti.Niitähän voi maalatakin, itse olen maalannut ihan vesiväreillä, tosin että sitä vettä ei ihan hirveesti kannata käyttää. Joku pulloväri vois olla vähän näppärämpää. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
toukkina Kirjoitettu February 21, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 21, 2007 Hei!Voiko kuulkaas ihmiset taikataikinasta tehdä kakunkoristeen, vai irtoaako siitä suolan makua?haluaisin kokeilla itse tehdä kakunkoristeen :morsiamen joka raahaa sulhoa perässään kun se sattuu kaupasta ostettuna maksamaan 28 euroa!!!Muita maasjoa joita siihen voisi käyttää? :-? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumreli Kirjoitettu February 21, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu February 21, 2007 Taikataikina ei ehkä sovellu kakunkoristeen tekoo, sillä siitä ei saa tehtyä kovinkaan tarkkoja/pieniä esineitä ja se myöskin alkaa löllööntymään, jos kostuu. Parempaa on cernit tai joku muu askartelu massa. Tosin ne maksavat huomattavasti enemmän. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scarlet Kiss Kirjoitettu March 14, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 14, 2007 Taikataikinan saisi varmaan hyvin maalattua akryyliväreillä, kiiltävä lakka akryylin päälle kun on kuivunut. Itse olen käyttänyt samaa tekniikkaa raakapoltetulla savella ja toimii. Akryyleillä kyllä voi maalata melkein mitä vaan... itse omistan kullan ja hopean väristä akryyliä, aika aarteet! ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
KittyCat Kirjoitettu May 23, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 23, 2007 Te ketkä olette tehneet taikataikinasta pieniä sydämiä, oletteko käyttäneet jotain muottia vai muotoilleet sydämet ihan paljain käsin? Itsellä meinaa mennä hermo, kun ensimmäinen satsi turposi uunissa ja kun toisen satsin kaulitsin sitten sopivan litteäksi, niin eihän se kestä käsittelyä enää laisinkaan...Niin että jos joku tietää mistä voisi ostaa pienen sydänmuotin (halkaisija n. 2cm) niin mieluusti ottaisin infoa vastaan. Kiitos. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
NinniS Kirjoitettu July 20, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 20, 2007 Oiskohan mahdollisesti jollakin kuvia taikataikina tuotoksistaan? Olisin erittäin kiitollinen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kullannuppu2364 Kirjoitettu July 27, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 27, 2007 Mua kiinnostaisi tietää voiko taikataikinasta tehdä esim. kakunkoristeen? Olisi kiva saada omannäköinen kakunkoriste (kanipariskunta...) kun valmiit eivät tunnu yhtään omilta. Ongelmana taitaa olla eniten koristeen kuivatus kun siitä tulee väkisinkin aika paksu...Osaisiko joku taikataikinakonkari antaa vinkkejä? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hunna84 Kirjoitettu July 27, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu July 27, 2007 kullannuppu2364: sitten ku taikataikina on kovettunut, eli kuivunut, niin jos se kastuu, niin se taas pehmenee ja liukenee. eli jos laitat sen kerman päälle, niin se kohta saattaa maistua aika suolaiselta.... että ehkei kannata. sitä kyl en tie, et pystyyks sitä käsittelee jotenki että kosteus ei vaikuta siihen....? mut mun tiedoillani en suosittele kakunkoristeeksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kara Kirjoitettu May 17, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 17, 2009 Nostellaas vähän vanhaa ketjua. Sain idean, että taikataikinastahan vois tehdä menu- ja ohjelmalappusille pidikkeet. Eli vähän samaan tyyliin kuin paikkakorteille (pidikkeeseen vako, johon kartonki laitetaan pystyyn). Onko kellään kokemusta tai kuvia tällaisesta? Paistamisen jälkeen maalaus spraymaalilla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
teijal Kirjoitettu August 31, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu August 31, 2009 Hei!Me väsätään kyseisestä taikinasta magneetit, jotka värjätään kultaspraylla ja annetaan vieraille hääkarkkien asemesta. Kaikki, joille asiasta kerron, säikähtävät, että laitamme sydämiin esim. nimemme ym. Mutta tarkoitus on antaa ihan vaan käytännöllinen lahja, jota sitten käyttää tai ei, neutraaleja ovat kuiten. Paistoimme yli yön piparkakkumuotilla tehtyjä sydämiä alle sadassa asteessa, nyt ovat viikon kuivuneet huoneenlämmössä. Tänään tiputtelin muutamaa lattialle, eivät onneksi särkyneet (eka satsi rikkoutui, mutta ne olivatkin liian ohuita). Kannattaa pitää mielessä, että ei tee koristeista liiian ohkasia, koska ne eivät kestä. Paksummat tuotokset kuitenkin vaativat kärsivällisen kuivatusajan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
empiria Kirjoitettu September 10, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu September 10, 2009 En lukenut koko ketjua, mutta eikö olisi helpompi käyttää Cernit-massaa? Saatavina eriväreissä, paistetaan uunissa, ei paisu. Itse muovailin siitä meille hääkakun koristeen, josta tuli tosi ihana! Semmonen muovailuvahapariskunta:) Ennen paistoa tuikkasin neulalla reiän morsian-hahmon päähän, johon siitten kiinnitin paistamisen jälkeen nuppineulalla palan tylliä hunnuksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
November Kirjoitettu November 15, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu November 15, 2011 en tiedä onko joku nämä jo sanonut kun en jaksanut lukea koko ketjua mutta:taikataikinaa voi maalata myös ihan perus vesiväreillä, ja ihan näitä sydämiä tehdessä kannattaa käyttää sydämenmallisia piparimuotteja! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts