Lumo Kirjoitettu March 10, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 10, 2008 Hääkortteihin asti en ole vielä ehtinyt, mutta muuten on tullut jonkin verran kortteja tehdyksi. Näppäriksi ovat osoittautuneet ns. teippiliima, eli siinä on taustapaperissa kiinni ohut liimakalvo, sekä liimarolleri, josta tulee pieniä liimapisaroita. Ainakin Pioneerin Dot Runner on saanut aikaan hyvin kestävän kiinnityksen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anttuli Kirjoitettu March 17, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 17, 2008 Mie olen liimaillu valokuvia kaksipuoleisella teipillä ja ihan hyvin on tähän asti pysynyt. Vauvakirjaan oon laittanu kuvia eli ihan normipaperille.Muutenkin kutsujen teossa oon käyttäny tuota kaksipuolista teippiä ja hyvin pysyy tapetit ja kartongit ja paperit paikallaan, vaikka tapetissa onkin rypyläkuviota. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buttercat Kirjoitettu March 18, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 18, 2008 Jep, kaksipuoleinen teippi kunniaan Sillä teen kaikki hääaskartelu, samoin olen aina kaikki valokuvat kiinnittänyt kansioihin ja hyvin pysyy Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Ria Kirjoitettu April 7, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 7, 2008 Mulle askarteluliikkeen myyjä suositteli Tammer kotiliima -merkkistä tuubia (valmistaja Kiilto). On siis juoksevaa, kirkasta liimaa joka ei kuitenkaan kastele ja rypistä paperia kuin erikeeper ja on todella pitävää. Siis hintsusti laitettuna, kyllä silläkin läträämällä varmaan saa paperin kastumaan/ryppyyn. Minä sain tuubista lirutettua tarpeeksi ohutta nauhaa meidän kutsujen lisätaskun reunaan, tuli siistiä jälkeä. Tai no, kyllä mä muutaman löräyksen jälkeen jouduin kaventamaan liimasaumaa sellaisella mattoveitsen tapaisella askarteluveitsellä. Mies vähän pyöritteli päätään siinä vaiheessa... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
lajatu Kirjoitettu May 3, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 3, 2009 Sprayliima. Ei ryppää papereita ja todella hankala annostella liikaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammikuu09 Kirjoitettu May 4, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2009 Tässä mun uusi paras ystäväni askarteluasioissa:http://www.prittworld.com/products/adhesiv...act-roller.html--> liimaa hyvin, on helppo käyttää, antaa hetken korjatakin--> ei tahraa, ei kastele, ei tee klönttejä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
cherrymuffin Kirjoitettu May 30, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 30, 2009 Mikähän olisi sellainen pitävä ja oikeasti näkymätön liima? Pitäisi saada mustaa kuitusilkkiä kiinnitettyä punaiseen kartonkiin. Askarteluliikkeestä ostin sellaista kaksipuolista liimateippiä, ja myyjä sanoi, että sillä saan tuon kuitusilkinkin hyvin kiinni, mutta kun yhteen kokeilin, niin se liimateippihän paistaa valkoisena sieltä läpi Vai teenkö jotain väärin, en ainakaan saanut kummempia ohjeita sen käyttöön? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammikuu09 Kirjoitettu May 31, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 31, 2009 ^Tuo mun linkittämäni tuote on kirkas liima ja pitää kyllä sekä paksut kartongit että valokuvatkin paikallaan. Tekee siistiä jälkeä; on vähän kuin kaksipuolista teippiä mutta ohuempaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indica Kirjoitettu May 31, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 31, 2009 Vinkki: Kannattaa käyttää kaksipuoleistateippiä ainakin kaksipuolisen helmiäispaperin liimaamiseen. Melkein kaikkea muuta onkin kokeiltu ja ei pysynyt. Sitten löydettiin tuo kaksipuoleinenteippi. Se helmiäiskartonki kun ei tuppaa menemään tuosta meidän printteristä läpi niin oli pakko ostaa sita ohuempaa kaksipuoleista. En sitten tiedä saako helmiäispaperia oikeasti liimattua millään...Vinkki2: Jos käytätte kuultopaperia niin käyttäköö sen liimaamiseen jotain muuta kuin normaaleja liimoja. Liima näkyy rumasti kuultopaperin läpi. Tätä ongelmaa ei tule kaksipuolesellateipillä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
cherrymuffin Kirjoitettu May 31, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 31, 2009 Kiitos Tammikuu09, täytyypä huomenna käydä tuommoista sitten hakemassa niin pääsee jatkamaan askartelua Noita taitaa olla ihan Suomalaisessa kirjakaupassa? Ainakin muistelisin jotain tuollaisia siellä joskus nähneeni.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammikuu09 Kirjoitettu June 1, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 1, 2009 (muokattu) ^Mä ostin omani Sinellistä muiden askartelutavaroiden ohessa, joten en osaa varmuudella sanoa - mutta käsittääkseni kyse on suht' normaalista konttoritarvikkeesta, jota siis pitäisi löytyä vähänkään paremmin varustelluista kirjakaupoista ja paperitavaraliikkeistä Muokattu: June 1, 2009, käyttäjä: tammikuu09 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jewe Kirjoitettu June 29, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 29, 2009 Haussa olisi liima jolla saisi liimattua piirtoheitinkalvosta tehtävät karkkirasiat. Erikeper ainakin toimi huonosti. Olisiko jollakin hyviä ideoita, ettei kaapit täyty erilaisista liimapurkeista...?? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammikuu09 Kirjoitettu June 30, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 30, 2009 ^Tuohon suosittelisin kaksipuolista teippiä. Materiaali on niin liukasta, että liimoista siihen tepsii lähinnä pikaliima, joka taas on hankalaa käsitellä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jewe Kirjoitettu July 1, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu July 1, 2009 Iso kiitos vinkistä Täytyykin mennä heti tänään ostamaan... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
viinivaahtera Kirjoitettu October 1, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu October 1, 2009 Täälläkin on pakko hehkuttaa kaksipuoleista teippiä. Tuubiliimalla Sizoflor-kangas (siis jäykkää kuitukankaaan tapaista tavaraa) jäi röpsöttämään reunoista rumasti, jos liimaa ei ollut tarpeeksi/saman tien oikealla kohdalla. Lisäksi käyttämässäni teippikalvossa on toisella puolella ruudukko, jonka mukaan saa leikattua suoraan yhden ja kahden sentin suikaleita. Mahtavaa tavaraa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyrica Kirjoitettu October 4, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu October 4, 2009 Mikähän olisi sellainen pitävä ja oikeasti näkymätön liima? Pitäisi saada mustaa kuitusilkkiä kiinnitettyä punaiseen kartonkiin. Askarteluliikkeestä ostin sellaista kaksipuolista liimateippiä, ja myyjä sanoi, että sillä saan tuon kuitusilkinkin hyvin kiinni, mutta kun yhteen kokeilin, niin se liimateippihän paistaa valkoisena sieltä läpi Vai teenkö jotain väärin, en ainakaan saanut kummempia ohjeita sen käyttöön?^Tuo mun linkittämäni tuote on kirkas liima ja pitää kyllä sekä paksut kartongit että valokuvatkin paikallaan. Tekee siistiä jälkeä; on vähän kuin kaksipuolista teippiä mutta ohuempaa.Onko joku kokeillut tuolla liimalla kuitusilkin liimaamista? Eli onko riittävän ohut, vai näkyykö silkin alta? Pitäisi valkokultaiselle helmiäskorttipohjalle liimata kullanväristä kuitusilkkiä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
martsu79 Kirjoitettu October 4, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu October 4, 2009 Oletteko kokeilleet Pritt-liimarullaa?http://www.nowandforever.fi/index.aspx?typ...amp;PId=1016560Tai Tiimarin valokuvateippiä?http://www.tiimari.fi/ideat_ja_inspiraatio.../valokuvateippiPritt on läpinäkyvää, permanettia teippiä ja Tiimarin on valkoista ja muuten samaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
viinivaahtera Kirjoitettu October 4, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu October 4, 2009 Onkohan tuo kuitusilkki nyt samaa kuin minun käyttämä sizoflor? Ainakin googlen mukaan näyttää pahasti samalta. Mutta luulen että passaa oikein hyvin, vaikka meidän kutsuihin jäi muutama kupru sinne tänne, ei sitä huomaa jos ei sormella kokeile päältä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
martsu79 Kirjoitettu October 5, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu October 5, 2009 Ja sprayliima voi toimia kuitusilkin kanssa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyrica Kirjoitettu October 25, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu October 25, 2009 Mikähän olisi sellainen pitävä ja oikeasti näkymätön liima? Pitäisi saada mustaa kuitusilkkiä kiinnitettyä punaiseen kartonkiin. Askarteluliikkeestä ostin sellaista kaksipuolista liimateippiä, ja myyjä sanoi, että sillä saan tuon kuitusilkinkin hyvin kiinni, mutta kun yhteen kokeilin, niin se liimateippihän paistaa valkoisena sieltä läpi Vai teenkö jotain väärin, en ainakaan saanut kummempia ohjeita sen käyttöön?^Tuo mun linkittämäni tuote on kirkas liima ja pitää kyllä sekä paksut kartongit että valokuvatkin paikallaan. Tekee siistiä jälkeä; on vähän kuin kaksipuolista teippiä mutta ohuempaa.Onko joku kokeillut tuolla liimalla kuitusilkin liimaamista? Eli onko riittävän ohut, vai näkyykö silkin alta? Pitäisi valkokultaiselle helmiäskorttipohjalle liimata kullanväristä kuitusilkkiä.Sinellin suosituksesta kokeilin kapeaa kaksipuolista teippiä ja toimii tosi hyvin. Ei näy alta, pitää hyvin ja siisti jälki. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
habanero Kirjoitettu October 28, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu October 28, 2009 Oletteko kokeilleet Pritt-liimarullaa?http://www.nowandforever.fi/index.aspx?typ...amp;PId=1016560Tai Tiimarin valokuvateippiä?http://www.tiimari.fi/ideat_ja_inspiraatio.../valokuvateippiPritt on läpinäkyvää, permanettia teippiä ja Tiimarin on valkoista ja muuten samaa.Meillä on tuota Pritt-liimaa ja tuntuu toimivalta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahmatar Kirjoitettu November 20, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu November 20, 2009 Mä liputan kaksipuoleisen teipin puolesta! Kartonki ei kupruile ärsyttävästi askarrellessa ja kortit eivät pääse tahriintumaan, ainakaan liiman takia Kaksipuoleinen teippi myös irtoaa helposti ja repimättä, jos sitä laittaa väärään kohtaan. Kiitos tämän ketjun löysin kyseisen ihmetuotteen, käytän sitä varmasti kaikessa askartelussa tulevaisuudessakin! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nöpsis Kirjoitettu November 22, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu November 22, 2009 Täällä on kans yksi kaksipuolisen teipin puolesta puhuja. Mä käytän sitä nykyään melkein kaikissa askarteluissa, on niin kätevä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakme Kirjoitettu February 20, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu February 20, 2010 Onko tuo kaksipuoleinen teippi aina valkoista? Meillä olisi tarkoitus kiinnittää vihreää organzanauhaa punaiselle pohjalle, ja pelkään, että jos teippi on valkoista, se näkyy kyllä läpi ja näyttää tökeröltä. (Myyjä väitti kyllä liikkeessä, että tuo olisi paras vaihtoehto, mutta jos on valkoista, niin en kyllä usko, että sopii meidän kutsuun, etenkin kun ei ole samanpaksuista kuin organzanauha.) Olisikohan tuo mainittu Pritt parempi vaihtoehto? Kokemuksia? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kuutamolla Kirjoitettu February 20, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu February 20, 2010 Minulla on ohutta kakspuoleista (3mm) teippiä/liimanauhaa, joka on ostettu sinooperista. Samaa oon nähny muuallaki, esim sinellissä nimellä 2-puolinen teippi 13m. Siinä on ainaki vaan se suojapaperi teipin päällä valkosta, mutta ite teippi on kirkasta. Kannattaa tarkastaa myyjältä tuo väri jos ei pakkauksessa lue, ilmeisesti jotku on valkosta!Minä oon käyttäny tätä teippiä/liimanauhaa siihen, että oon liimannu tummanruskeeta kuitusilkkiä luonnonvalkoselle kartongille. Ei näy alta muuten ku siten erottaa jos kattoo oikeessa kulmassa kirkkaassa valossa, niin teipin kohta näkyy kiiltävämpänä ku muu kartonki kuitusilkin alla. Tosi kätevää on ollu eikä turhaan tarvi sotkea liiman tms. kans. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts