Kaarlo Kirjoitettu March 7, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 7, 2009 Hauska idea Roachimaloinen! Minusta näyttää parhaalta ihan sellaisenaan, ilman lankoja ja helmiä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roachimaloinen Kirjoitettu March 7, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 7, 2009 Kiitos, oikeastaan lainasin ideaa edellisen sivun astridilta, joten kiitos ideasta kuuluu hänelle .Itsekin keplottelen tuon yksinkertaisen ja helmiversion välillä (viimeisessä helmiversiossa helmiä on vähemmän).Kun nuo helmet antaa toisaaltaan jonkinlaista juhlavuutta ja silti jotenkin tuo on kyllä kiva sellaisenaankin . hankalaa, tosi hankalaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fairie Kirjoitettu March 8, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 8, 2009 Roachimaloinen, ihana rannekukka! Ja minustakin parhaimmillaan ilman tuota rauta?lankaa ja helmiä, keskellä oleva yksi helmi on kiva. Jos haluat kukkaan juhlavuutta, niin mitäs jos virkkaisit kukan, tai osan siitä jokinlaisesta kimaltavasta langasta...? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roachimaloinen Kirjoitettu March 8, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 8, 2009 Kiitos Fairie .Mietinnässä on tosiaan ollut, että tuohon viimeiseen kerrokseen (josta tulee terälehtien kärjet) lisäisi jotain kimaltelevaa lankaa. Pitänee laittaa testinkiin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pikkupikku Kirjoitettu December 1, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu December 1, 2009 (muokattu) Kuulosti aivan mahtavalta idealta, ja pitihän tuota kukanvirkkausta sitten kokeilla itsekin! Nyt on jo valmiina useampikin kukka, suunnitelmissa olisi tehdä myös heittokimppu ja vieheet ja kaason rannekukka samalla tavalla. Tällä ketjulla ei näytä olleen vähään aikaan aktiivisuutta, joten nostellaanpas, käsillätekeminen kunniaan!muoks. tuskin täällä askartelusivuilla tarvittee peräänkuuluttaa käsillätekemistä.. Muokattu: December 17, 2009, käyttäjä: Pikkupikku Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linda V Kirjoitettu May 15, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 15, 2011 Nostetaanpa tätä hieman.Meille on tulossa syyshäät. Vihkiminen todennäköisesti edellisenä päivänä maistraatissa ilman sen kummempia juhlallisuuksia (?), ja seuraavana päivänä juhlitaan. Ajatuksena on, että kaikki koristeet hankitaan luonnosta. Pihlajanmarjoja, vaahteranlehtiä, käpyjä, kiviä. Hääpukuna olisi pellavapuku, sulhasellakin on todennäköisesti jotain hieman luonnollisemman oloista vaatetta päällään.Ja sitten löysin eräästä blogista tämän kimpun:En usko, että mikään kimppu sopisi tällaista paremmin meidän häihin! Toivottavasti itse tehty on yhtä hieno kuin tuo!Enkä viitsi välittää, jos jonkun mielestä tuo ei sovi häihin. Meidän juhlathan ne ovat! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linda V Kirjoitettu May 15, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 15, 2011 (muokattu) ...paitsi nyt löytyi toinenkin, juhlavampi vaihtoehto, myös käyttäen vaahteranlehtiä:Ohjeet löytyvät täältä: http://haha.nu/creative/how-to-make-roses-from-maple-leaves/ Muokattu: May 15, 2011, käyttäjä: Linda_D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Absinthe Kirjoitettu May 15, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 15, 2011 Mä olin ensin sitä mieltä, että mulle ei todellakaan tule mitään kimppua. Mutta sitten löysin kuvan tämmöisestä: Noi on tehty napeista, rautalangasta ja askarteluhuovasta! Nerokasta! Pitäisi varmaan alkaa kohta pykäilemään.. häihin on kohta aikaa vaan 2kk. Jaiks, oon nakittanut ihan hirveesti itselleni askartelua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Layne Kirjoitettu May 24, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 24, 2011 Mä olin ensin sitä mieltä, että mulle ei todellakaan tule mitään kimppua. Mutta sitten löysin kuvan tämmöisestä: Noi on tehty napeista, rautalangasta ja askarteluhuovasta! Nerokasta! Pitäisi varmaan alkaa kohta pykäilemään.. häihin on kohta aikaa vaan 2kk. Jaiks, oon nakittanut ihan hirveesti itselleni askartelua.Mä olen vähän miettininyt et oisko kiva, jos ois tuollanen heittokimppu? Jäis konkreettinen muisto kimpun kiinnisaamisesta sille joka kimpun saa kiinni! Tavalliset heittokimput kun tuppaa hajoamaan heitettäessä...miksei kyllä tuokin voi hajota... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HuliHunskeli Kirjoitettu May 24, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 24, 2011 Itse neuloin ja huovutin oman kääkimppuni syyshäihin. Ja ei edes ollut hankalaa, hieno kimppu tuli, vaikka jouduin opettelemaan koko neulomisen alusta asti... Innostuin niin, että tein vielä toisen kimpun heittokimpuksi. Heittokimpusta irrotin nauhan, joten heittäessä kimppu levisi, ja melkein jokainen sai itselleen kotiinviemiseksi oman huopakukan. Ja tein kukat juurikin sillä Novitan ohjeella, jonka joku jo taisi mainitakin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenore Kirjoitettu May 28, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu May 28, 2011 Itse neuloin ja huovutin oman kääkimppuni syyshäihin. Ja ei edes ollut hankalaa, hieno kimppu tuli, vaikka jouduin opettelemaan koko neulomisen alusta asti... Innostuin niin, että tein vielä toisen kimpun heittokimpuksi. Heittokimpusta irrotin nauhan, joten heittäessä kimppu levisi, ja melkein jokainen sai itselleen kotiinviemiseksi oman huopakukan. Ja tein kukat juurikin sillä Novitan ohjeella, jonka joku jo taisi mainitakin.Osaisitko sanoa tarkemmin mistä lehdestä ohje löytyi? Itseäni alkoi kiinnostamaan myös, mutta toisessa viestissä ei osattu sanoa oliko kyseessä mikä numero 2008. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
missen Kirjoitettu June 12, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu June 12, 2011 Kesällä 2012 tiedossa häät ja niitä varten olen aloittanut nyt kimpun suunnittelun. Askartelen Swarovski kristallihelmistä (pujottelen niitä metallilankaan) kukkia ja yhdistelen niistä sitten kimpun. Kuvia voin laittaa tänne sitten kun projekti lähtee kunnolla käyntiin. Ensiksi pitäisi vaan tilata nuo helmet, jotta pääsisi alkuun =) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vaimoke2011 Kirjoitettu June 13, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2011 Linda_D: Aivan mahtava idea! Jotain tuollaista voisin itsellenikin kuvitella Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
iteat Kirjoitettu June 13, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2011 Nostetaanpa tätä hieman.Meille on tulossa syyshäät. Vihkiminen todennäköisesti edellisenä päivänä maistraatissa ilman sen kummempia juhlallisuuksia (?), ja seuraavana päivänä juhlitaan. Ajatuksena on, että kaikki koristeet hankitaan luonnosta. Pihlajanmarjoja, vaahteranlehtiä, käpyjä, kiviä. Hääpukuna olisi pellavapuku, sulhasellakin on todennäköisesti jotain hieman luonnollisemman oloista vaatetta päällään.Ja sitten löysin eräästä blogista tämän kimpun:En usko, että mikään kimppu sopisi tällaista paremmin meidän häihin! Toivottavasti itse tehty on yhtä hieno kuin tuo!Enkä viitsi välittää, jos jonkun mielestä tuo ei sovi häihin. Meidän juhlathan ne ovat! Ihana idea! Riippuen siitä kuinka myöhään syksyllä teillä on häät, niin varmaan löytyy vielä syyskukkasiakin tai myöhään viihtyneitä kesäkukkia. Vaahteranlehdistä pelkästään kyllä saa melkein mitä vaan näyttävää. Jossain synttärijuhlilla oli juhlakalulla vaahteranlehdistä tehty seppele, se oli tosi upea! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
morsian88 Kirjoitettu June 15, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu June 15, 2011 Meillä on häät elokuussa 2012 ja olen myös ajatellut itsetehtyä kimppua. Sain lahjaksi Martha Stewartin askartelukirjan, jossa on ihan mielettömän hienoja ohjeita esim. silkki- tai kreppipaperikukkien tekemiseen. Kyseisen naisen nettisivuja olen useamman vuoden seuraillut ja veljeni häihin askartelin jonkun täälläkin manitsemia suodatinpussiruusuja. Ruusut onnistuivat mielestäni tosi hyvin, ja morsiusparikin tykkäsi. Omiin häihin en haluaisi samanlaisia askarrella, joten nuo silkkipaperiset kukat olis hyvä vaihtoehto. Meidän häissä kaikki koristeet ovat itsetehtyjä, esimerkiksi pöytiin tulee koristeeksi paperinaruruusuköynnöksiä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakkautta vain Kirjoitettu July 10, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu July 10, 2011 Meille tulee tällainen heittokimppu. Eli kaksi oksaa maalattu kultaspraylla samaten kuin massapallo, johon sitten liimattu nuo kukat. Kukat tehty irtonaisista silkkiterälehdistä Pämpän Puuhablogin ohjeen mukaan.Kukkien ohje:http://pamppa.blogspot.com/2010/02/ruusu-silkkiteralehdista.html Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
GingerKid Kirjoitettu March 7, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu March 7, 2012 Meinasin ensin, että haluaisin kimpun punaisista neilikoista. Sitten meinasin, etten haluaisi kimppua ollenkaan. Vähän aika sitten löysin kuvat ja ohjeen tämmöisen söpökän kimpun tekemiseen, ja muutin taas mieleni. (Onneksi on ihan sallittua...)http://www.rocknrollbride.com/2012/02/diy-tutorial-ribbon-bouquet/Nauhat, napit ja muut prujut askartelua varten tilattu jo, katsotaan minkälainen tulee. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
GingerKid Kirjoitettu March 12, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu March 12, 2012 Askartelutarvikkeeni tulivat, ja pakkohan sitä oli päästä kokeilemaan mitä tarvikkeista saa aikaan. Lopputulos oli tosi hieno, varsinkin testikimpuksi, ja kun en ole mikään supernäppärä askartelija yleensä. Nauhat taiteillaan kuumaliimalla kukkasiksi, kukan keskelle nappi tai vanha korunpalanen, rautalangasta varret ja lopuksi kukkateippi päälle. Rock n Roll Briden ohjeet oli tosi selkeät. Ja tekeminen oli tosi nopeaa kun pääsi vauhtiin. Esim. minulla meni tämän tekemiseen alkuhidasteluineen alle kaksi tuntia. Pakko saada lisää nauhoja ja nappeja, että pääsee tekemään lisää! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest justmeee Kirjoitettu March 26, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu March 26, 2012 ^ wautsi!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaheem Kirjoitettu April 27, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu April 27, 2012 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinun ikuisesti Kirjoitettu May 1, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu May 1, 2012 (muokattu) Kävin viikonloppuna kädentaito messuilla, jossa törmäsin Lumikellot nimiseen askartelufirmaan. Heillä oli näytillä kauniita kukkapalloja, jotka oli tehty paperintaittelu tekniikalla. Todella näyttäviä. Tässä yksi ihanuus. Lumikellojen sivuilta löytyy paljon lisää kuvia ja malleja erilaisista kukkapalloista. Käykää ihmeessä tutustumassa. Sain erittäin hyvää ja asiantuntevaa opastusta ja informaatiota firman työntekijöiltä. Muokattu: May 1, 2012, käyttäjä: Sinun ikuisesti Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
GingerKid Kirjoitettu May 13, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu May 13, 2012 Jatkoin vastikään nauhakukkakimpun kehittelemistä. Purin aikaisemmin postaamaani kimppua hieman ja lisäsin siihen kahdeksan uutta kukkavartta. Luulen ettei siihen tarvitse lisätä kuin ehkä 6-8 vartta lisää, niin kimppu on lopullisessa muodossaan. Lisäksi teen vielä miehelle napinläpikukan samalla tekniikalla. Kuvissa kimppua vähän eri puolilta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
GingerKid Kirjoitettu June 13, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2012 Tässäkin yksi viehkeä vaihtoehto perinteiselle kukkakimpulle: http://offbeatbride.com/2011/03/diy-wire-bouquet Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Häähumma Kirjoitettu June 13, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2012 Itse varmaankin teen niistä suodatinpusseista kukkia, ajattelin kokeilla tehdä muitakin kuin ruusuja Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
GingerKid Kirjoitettu June 28, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 28, 2012 Huopakukkia! Aivan ihania! Näyttävät pehmeiltä ja söpöiltä, ja jos lisää vaikka koruja tai sulkia, kimpusta saa vaikka kuinka jännittävän näköisen.http://www.thebridescafe.com/?postID=1075&diy-felt-bouquet-and-bout Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts