Kaunitar Kirjoitettu March 31, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 31, 2007 Tuttava pariskuntamme (tai siis lähinnä morsian) on askarrellut häihinsä kutsut, mutta kaikki ovat erilaisia. Siis ei pikkueroja, vaan yhdelle menee haitarimalli, toiselle yksinkertainen, kolmannelle ikkunakortti jne... Heidän mielestään idea on hauska ja saavat käyttää kaikki suosikki-ideansa. Mitäs tykkäätte? En keksi mitään haittoja, mutta jokin sotii tuollaista vastaan. Itse haluan kaikille samanlaiset kutsut, jotta kaikille vieraille tulee samanlainen ennakkokäsitys siitä mitä on luvassa. Kommentteja!?! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumreli Kirjoitettu March 31, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 31, 2007 Jotenkin tuntuu hassulta. Kyllä sellaiset pienet erilaisuudet ymmärrän, että on vaikka erinäköisiä painettuja ruusuja, jos korttien malli ja väri on sama, mutta jokaiselle ihan erilainen niin mielestäni rikkoo jotenkin tunnelmaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ceecilia Kirjoitettu March 31, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 31, 2007 No miksipä ei. Eihän niitä kutsuja yleensä edes nähdä toisten luona, joten mä en näe mitään syytä miten tuo rikkoisi tunnelmaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tuuls22 Kirjoitettu March 31, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 31, 2007 mie laitoin 3 erilaista kutsumallia menemään ihan sen takia että materiaalit alko käydä vähiin...aloitin kolmen sivun mallilla, jota kerkesin tehdä 12kpl ennen kuin vieraslista paisui ja piti ruveta tekemään 20x2sivuisia samasta kartongista. loppujen lopuksi tein vielä 2 kutsua ihan erivärisestä kartongista, jotka menee sitten vanhemmille...sisältö ja koristelu on muuten sama Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neiti.Aurinko Kirjoitettu March 31, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 31, 2007 Minusta kiva idea. Just niinkuin Tuuls22 sanoi, niin esimerkiksi jos ainekset eivät riitä tai jotakin aineksia on enemmän, tms. Niin ja esim.jos on pienemmät häät, niin silloin kiva idea. Jos kutsuja lähtee joku 80 kpl niin ei ehkä helpoin idea, mutta mun mielestä ei ole mitään estettä. Sehän on vaan persoonallista! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest flower07 Kirjoitettu March 31, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu March 31, 2007 Mua ei yhtään haittaisi, jos saisin erilaisen kutsun häihin, mitä muut vieraat ovat saaneet. Eli kyllä voin ottaa vastaan millaisia kutsuja tahansa. Mutta nyt kun itse morsiamena olen kutsuja lähettänyt, halusin kaikille samanlaiset kutsut. Eli itse en noin tekisi, mutta ei todellakaan haittaa, jos muut tekevät. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Like-Angel Kirjoitettu April 1, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu April 1, 2007 Meillä ainakin kaikille lähti samanlaiset kutsut. Juhlat ovat tyyliltään yksinkertaiset ja tyylikkäät ja sen halusin viestittää jo kutsun ulkonäöllä. Oli kaikkien helpoinkin ratkaisu Mutta mikäs siinä, jos on aikaa ja voimia askarrella paljon erilaisia kutsuja Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pirttihirmu Kirjoitettu April 1, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu April 1, 2007 66kutsua tein ja kutsut ovat teksteiltään samanlaiset ja leikattu samaan malliin mutta jokaiseen kutsuun itse piirsin erillaisia morsiuspareja,joten persoonallisia olivat. ;DLopputulokseen tyytyväinen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valiolyyli Kirjoitettu April 1, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu April 1, 2007 Tuohan on vaan ittestä paljon kivempaa, kun saa tehdä erilaisia kortteja, eikä homma mene pelkäksi leikkaa-liimaa näpertelyksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
koran_ Kirjoitettu April 1, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu April 1, 2007 Meillä on vähän eroja korteissa, kutsujen päällä on helmiä ja ne on liimattu eri tavalla jokaiseen korttiin, hullun hommaahan se olis ollut alkaa niitä asettelemaan samalla tavalla jokaseen. Mutta ei mua ainakaan suuremmatkaan erot vaivaa koska eihän ne ihmiset näe toistensa kortteja ja vaikka näkiskin niin mitä sitten? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sofy Kirjoitettu April 2, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu April 2, 2007 Minä ottaisin persoonallisen kutsun kohteliaisuutena: se osoittaa että kutsun lähettäjä on ajatellut juuri minua kutsua askarrellessaan eikä ole tehnyt niitä tusinatavarana!Itse olen saanut häiden jälkeen ystävältäni juuri minulle tehdyn kiitoskortin: siinä oli valokuva jossa olin itse morsiusparin kanssa ja tekstiosaan oli kirjoitettu varta vasten minulle suunnattu kiitos. Lämmitti mieltä aivan eri tavalla kuin "persoonaton" kiitoskortti!Mikäli itselläni aikaa ja askarteluintoa riittäisi, niin tekisin itsekin jokaiselle vieraalle henkilökohtaisen kutsun ja kiitoskortin. Itse vaan en ole ihan niin askarteluhenkinen ja aikakin tuntuu olevan kortilla... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lumihelmi Kirjoitettu April 2, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu April 2, 2007 Minä olen miettinyt myös hiljaa mielessäni, että miten ihmiset jaksavat askarrella sata ihan saman näköistä kutsukorttia ;D Samalla olen pohtinut, mikseivät ne saisi olla eri mallisia. Jos itse askartelen esimerkiksi joulukortteja, niin ne ovat takuulla jokainen erilaisia, kun en jaksa keskittyä vain yhteen malliin. Sitten valikoin, millainen kortti sopis parhaiten kellekin lähetettäväksi : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pikkupioni Kirjoitettu April 3, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu April 3, 2007 ihanaa että joku toteuttaa ton idean. Mä mietin asiaa kanssa, tosin itse olisin tehnyt ne suurinpiirtein samoilla väreillä/ samoilla sävyillä, mutta pelkään ettten osaisi tehdä kaikille yhtä kivaa korttia. Mutta yksilöllinen kutsu olis tosi upee saada.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elviira Kirjoitettu April 21, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu April 21, 2007 Itse olen askarrellut samoista materiaaleista kokeeksi erilaisia kutsuja ja hullulta tuntuisi heittää osa menemään ja tehdä loput vain yhdenlaisia. Tuskin vieraat missään vertailevat keskenään kutsujaa ja huomaavat, että ovat erilaiset. Ja mitä sitten vaikka huomaisivatkin? Ei nämä erilaiset kutsut mitenkään mielestäni vaikuta siihen, että "juhlat ovat tyyliltään yksinkertaiset ja tyylikkäät". Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
juuliaj Kirjoitettu April 22, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu April 22, 2007 Tottahan se on, että tuskinpa vieraat näkevät tai vertailevat toistensa kutsuja, mutta itse kyllä haluan, että kaikille lähtee samanlaiset kutsut. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
papuni Kirjoitettu May 1, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 1, 2007 Jos itse askartelen esimerkiksi joulukortteja, niin ne ovat takuulla jokainen erilaisia, kun en jaksa keskittyä vain yhteen malliin. Sitten valikoin, millainen kortti sopis parhaiten kellekin lähetettäväksi :Tällä perusteella minäkin haaveilen keskenään vähän erilaisten kutsujen tekemisestä. Värit ja materiaalit olisivat kaikissa samat, mutta pohja- ja koristevärien vaihtelut tai kuvan vaihtelu (meillä siis tulee todennäköisesti kutsun kanteen jokin pieni piirretty (?) kuva) olisi virkistävää! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
anelter Kirjoitettu May 2, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu May 2, 2007 Askartelin meidän kortit koristeellisesta tapetista, ja jokainen kortti on yksilönsä, sillä tapetin kuviot eivät osu samoihin kohtiin missään kortissa. Mutta koko ja taitokset ovat samat. Tosi nättejä tuli! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiika Kirjoitettu October 11, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 11, 2007 mun mielestä jokaiselle laitetaan samanlaiset kutsut.. muuten saatta tulla riitaa.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Appelsiini-Sonja Kirjoitettu October 12, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 12, 2007 Meillä on vieraat niin eri puolilla Suomea ja maailmaa että tuskin heille tulee mieleen vertailla "onhan kaikilla nyt samanlaiset kutsut". Meillä tulee eroavaisuuksia jo tekstissäkin ja kun itse aion askarrella kutsut, ei voi olla satavarmaa että laitan aina kaikki juuri samaan kohtaan. Kiitoskorteissa ainakin haluaisin vähän personoida, itsekin olen saanut juuri minulle tehdyn kiitoskortin ja kyllä sen kortin lähettäjät ovat saaneet enemmän lämpimiä ajatuksia osakseen kuin ihan peruskorttien lähettäjät. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kähmäräpälä Kirjoitettu October 14, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 14, 2007 Ihan hauska idea, mikäpä siinä. Tosin iso vaivahan siinä on hankkia erilaisia materiaaleja ja suunnitella malleja. Me lähetimme kaikille samanlaiset kutsut. Tosin pienestä jäi kiinni, että se onnistui - kutsuja varten hankkimaani ääriviivatarraa ei saanutkaan enää mistään lisää, mutta se nipin napin riitti kaikkiin kutsuihin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karkkis Kirjoitettu October 18, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 18, 2007 Hyvä idea, mutta jos ei tunnu omalta niin samanlaiset kortit on oikein hyvä myös. Ei kannata ainakaan tuntea tekevänsä väärin, kun jokaista vierasta ei olekaan kutsun ulkonäössä ajatellut erityisesti! Sarjatyö on hyvä työmuoto. Itse ajattelin toteuttaa periaatteessa samanlaiset kortit, mutta jokaiseen tulisi erilainen, pieni akvarelliväri sommitelma. Ei siis mitään esittävää, vaan nättejä värejä vaan kun olen semmoinen väri-ihminen. Ei ne vieraat nyt niin lapsellisia ole, että alkavat vertailla ja sanoa häissä, että: "Onneksi olkoon! Muuten, satuin näkemään Hilma-tädin kortin värit ja mielestäni minä sain aivan liian ruman! Mutta hyvää häiden jatkoa!" Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
princecca Kirjoitettu October 18, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 18, 2007 Kyllä meillä oli kaikille vieraille samanlainen kutsu. Sen yhden ainoan "täydellisen" mallin keksittyäni en muita malleja edes miettinyt. Korttien tekstit kirjoitin käsin, ja niissä sisäteksteissä oli hieman eroja sen mukaan, kenelle kortti oli menossa. Mutta periaatteessa oli samanlaiset . Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jessica.S Kirjoitettu January 18, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 18, 2008 Kutsukortit ja kuoret samanlaiset kaikille mutta tesktit ja muu kutsun sisältö eri.Erilaisuuksia mm-maistraattiin kutsutaan vaan perhe ja sukulaisia joten muiden kutsussa ei ole kutsua maistraattiin-karttaa juhlapaikalle emme laita niille jotka tietävät missä juhlapaikka on-hääohjelmaa emme laita minun uskovaisille isovanhemmillemme koska siinä on maininta alkoholista ja illan rilluttelusta Minusta kutsut voi olla ulkonäöllisestikkin erilaisia. Jossain täällä kutsukuvissa näinkin hienoja itsetehtyjä kutsuja missä oli kaikille erilaiset. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ripsukka Kirjoitettu January 19, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 19, 2008 Meille tulee käytännön syitä hieman erilaiset kortit noin puolelle porukasta.Ostamaani organzanauhaa ei saanut enää liikkeestä, joten puoleen korteista tulee hieman kapeampaa silkkinauhaa. Värit ovat samat kuitenkin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nuppunitari Kirjoitettu January 24, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 24, 2008 miten niin saattaa tulla riitaa jos kutsut on erilaiset? En nyt oikein ymmärrä.... jos joku kehittelee riidan aiheen siitä että saa erilaisen kutsun kun joku toinen, niin kyllä sillon on vähissä ilonaiheet tässä elämässä! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts