watershine Kirjoitettu August 1, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu August 1, 2014 Ei heitellä vaan huiskutellaan ja puhalletaan ehkä kuplia. Illaksi on mietinnässä vielä tähtisadetikkukuja Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu August 1, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu August 1, 2014 Meidän kirkon pihalla ei saa heittää yhtikäs mitään Muuten olisi ehdottomasti tullut riisiä. Juhlapaikalla saisi heittää, joten se vaihtoehto harkinnassa. Itse en kuplista hirveästi perusta, koska ne voivat sotkea, ovat sääherkkiä ja näyttävät olevan liian vaikeita monille vieraille. (Viimeksi ihmiset vähän empivät, että mitä pitäisi tehdä, kun ei voi onnitella, puhallella ja taputtaa yhtä aikaa, niin jäi parin ulostulo vähän vaisuksi.) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heidi123 Kirjoitettu August 7, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu August 7, 2014 Meillä heitellään mustikanlehtiä. Tilasin saippuakuplat, mutta eivät ehtineet. Häät ylihuomenna ja riisi ei käy, hätä keinot keksii.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanna93 Kirjoitettu August 25, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu August 25, 2014 Meillä ei varmaan heitetä mitään, jos ei sit päädytä saippuakuplavaihtoehtoon. Valkoiset ruusunlehdetkin ois kauniita, mutta ne ei välttämättä kovin kauniisti lennä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kylmä_Tuuli_Lokakuun Kirjoitettu August 28, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu August 28, 2014 Ruusun terälehtiä oli ensin tarkoitus jakaa paiskottavaksi. Toisaalta ei se lehti kyllä edes metriä lennä, kotona olen kokeillut heittää ja tulos on ollut aika surkea..Joko ei heitellä mitään tai sitten ihan pokkana annan heiteltäväksi ruusua joka ei lennä, eipä ainakaan ole pelkoa että jotain menisi silmään tai kaula-aukosta sisään Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu August 28, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu August 28, 2014 Muistakaa kysyä aina niistä vihkikirkoistanne suntiolta/vahtimestarilta, että saako kyseisen paikan tanhuvilla heittää mitään. Kaikissa paikoin ei saa. Saatatte joutua siivoamaan vihkimisen jälkeen pihaa, jos huono tuuri käy. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu March 24, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2015 Meidän kirkossa on kielletty kaiken heittely (saippuakuplat tai huiskut ei innosta), mutta mietin, että eivät he voi kieltää esim. koivunlehtien heittoa, kyllähän niitä puustakin putoilee. Onko kenelläkään kokemuksia esim. koivunlehdistä - lentääkö ne ollenkaan vai ovatko liian kevyitä? Tai tuleeko mieleen mitään muuta "luontomateriaalia"? Joku todella pieni käpy? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rouvaksi_2015 Kirjoitettu March 24, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2015 Jollain on ollut auringonkukansiemeniä (sama vaikutus kuin riisillä, eli houkuttelee eläimiä ym), mutta ne sattuvat ihan sikana, kun niitä heitellään. Luulisin, että myös pienet kävyt sattuvat aikava mukavasti. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu March 24, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2015 Kannattaa ilman muuta kysyä, saako heittää edes niitä koivun lehtiä. Kuitenkin on kyseessä jonkinasteinen roskaaminen. Kirkossa voi olla muita tilaisuuksia, joihin ei lainkaan sovi pihamaalle hääväeltä jääneet roippeet. Työntekijät eivät välttämättä ehdi siivoilla piha-alueita tilaisuuksien välissä. Usein luvan heittämiseen saa, jos on itsellä porukkaa jäämään siivoushommiin heti hääparin lähdön jälkeen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vadelmainen2015 Kirjoitettu March 25, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 25, 2015 Meillä on tarkoitus heitellä riisiä. Käsittääkseni ovat sitä tuossa viime aikoinakin heitelleet, joten käytäntö mahtaa pysyä samana vielä parin kuukauden päästäkin... Toivon mukaan, tämä kun tuntuisi meille omimmalta vaihtoehdolta. Esim. saippuakuplat ovat miehen mielestä täysin poissuljettuja. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elflady Kirjoitettu March 25, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 25, 2015 Meillä on suunnitelmissa heittää kiteistä merisuolaa, ne näyttää vähän kuin jääkiteiltä Meillä on siis talvihäät, joten tuleepa samalla kirkon pihan suolaus Jos siis saa heitellä mitään. Jos ei saa niin sit varmaan riittää ihan hurraus ja taputukset meille... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helinäkeiju_ Kirjoitettu March 28, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 28, 2015 Jossain häissä missä olin heiteltiin koivun lehtiä ja mun mielestä ne toimi ihan hyvin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Natte-15 Kirjoitettu March 28, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 28, 2015 Käpyajatus on mielestäni hauska muttei ehkä kovin käytännöllinen? Mulla tuli nimittäin ekana mieleen että päähän osuessa tarttuvat tukkaan ja pilaavat kampauksen. Mutta toki voivat myös sattua kopsahtaessaan päin. Ja ainakin pitsipuvun tai organzan kanssa saattaisivat aiheuttaa purkautumista tai ruman paon? Tuohon suolajuttuun en myöskään itse lähtisi. Suola nimittäin aiheuttaa vaatteissa keltaisia läikkiä. Ja mitäs jos menee silmään? Siinäpä vasta onnen itkut on taattu. Suola myös aiheuttaa sitä rumaa ruskeaa loskaista sulamista maassa. Ei ehkä silloin kuin olette itse siinä, mutta entäs seuraava morsian teidän jälkeen? Hänen helmansa menevät nopeasti pilalle moisesta. Kannattaa siis ainakin tarkistaa suostuuko kirkko tuohon. Saattaa olla nimittäin ettei se käy edes heille? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu March 28, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 28, 2015 Mä ajattelin sellaisia ihan pieniä, pikkurillin kynnen kokoisia käpyjä, en vaan saa päähäni sitä eteläistä puuta.. (ei tietenkään mitään suomalaisen kuusen ) kuivana ei varmaan sattuisi, mutta olisi enemmän painoa kuin lehdissä.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Natte-15 Kirjoitettu March 28, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 28, 2015 Hahaha nyt mulle tuli mieleen vaan ne kuusen pitkät isot kävyt Sellaisia roikkuisi tukassa sitten loppu hääjuhlan ajan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
morsmaikku2014 Kirjoitettu April 24, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu April 24, 2015 Miedän häissämme 2014 puhallettiin saippuakuplia, sekä heiteltiin ilmaan confetteja, ikäänkuin ruusun terälehtiä, mutta häidemme väreissä (kulta). Nämä olivat luontoystävävällisiä. Ei edes kysytty, saadaanko niitä käyttää kirkon pihalla, olisi ehkä pitänyt mutta ei silloin tullut mieleen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elisenda88 Kirjoitettu May 21, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu May 21, 2015 Plääh, olin suunnitellut sydänriisin heittelyä, mutta ei saa kirkon pihalla heitellä yhtään mitään Joten päädyimme kellojen kilkutteluun! En meinannut millään hakusanoilla löytää soittokelloja, mutta sitten hoksasin hakea "kellot ja kulkuset" niin alkoi löytyä oikeanlaisia kelloja. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elisenda88 Kirjoitettu May 21, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu May 21, 2015 Plääh, olin suunnitellut sydänriisin heittelyä, mutta ei saa kirkon pihalla heitellä yhtään mitään Joten päädyimme kellojen kilkutteluun! En meinannut millään hakusanoilla löytää soittokelloja, mutta sitten hoksasin hakea "kellot ja kulkuset" niin alkoi löytyä oikeanlaisia kelloja. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilvilinna94 Kirjoitettu March 8, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu March 8, 2016 Meillä on kirkon pihassa tähtisadetikut Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
maakaliina Kirjoitettu March 8, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu March 8, 2016 Meilläkään ei saa heitellä, niin vieraat saavat kilkuttaa hopeisia kulkusia, joita löysin joulukoristehyllystä. Jäävät sitten meille joulukuusenkoristeeksi, jos vieraat eivät vie mennessään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vaimomatskua Kirjoitettu March 10, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu March 10, 2016 Pakko tulla myöntämään, mutta en oo koskaan kuullutkaan moisesta, että ei saisi heittää mm. riisiä tai muutakaan. Oon siis päässyt ilmeisesti aina semmosiin häihin joissa on ollut lupa heittää jotakin Mä kovasti haluaisin saippuakuplia, mutta tähtisädetikutkin ois kivat ja erilaiset Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu March 10, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu March 10, 2016 36 minuuttia sitten, vaimomatskua said: Pakko tulla myöntämään, mutta en oo koskaan kuullutkaan moisesta, että ei saisi heittää mm. riisiä tai muutakaan. Oon siis päässyt ilmeisesti aina semmosiin häihin joissa on ollut lupa heittää jotakin - - Tämä on itseasiassa aika yleistä, varsinkin nykyään.. Kirkot tahtoo säästää siivouskuluissa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vaimomatskua Kirjoitettu March 10, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu March 10, 2016 Just now, Tipsis said: Tämä on itseasiassa aika yleistä, varsinkin nykyään.. Kirkot tahtoo säästää siivouskuluissa. Ymmärrettävää kyllä, onneksi satuin lukasemaan tätä niin osaa varautua kirkkoja varaillessa kysyä näistäkin tavoista Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kikkurakäkkyrä Kirjoitettu March 10, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu March 10, 2016 Meillä ei heitellä tai puhalleta mitään. Kävellään alttarilta suoraan juhlapaikalle, johon on tosi lyhyt matka. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annau Kirjoitettu April 10, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu April 10, 2016 Oon miettinyt kanssa, että mitähän ihmettä sitä heittelisi, jos saa edes heitellä. Nuo lupiinit oli kiva idea! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts