Yvory Kirjoitettu July 6, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu July 6, 2010 Mitenkäs nuo valkaistut suodatinpussit, onko se sävy yhtään luonnollinen jos ajattelee että haluaa valkoisia ruusuja (vrt. kimpussa valkoiset ruusut)? Vai pitäisikö nekin värjätä kuitenkin?Mietittiin siis siskon kanssa että pääsisi aika vähällä jos niitä ei tarvitsisi värjätä ollenkaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mökö Kirjoitettu July 14, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu July 14, 2010 Tosi upeita kukkia Malssi! Pitäisköhän munkin ruveta, häihin vuosi aikaa ja mies koko syksyn viikot toisella paikkakunnalla, viikonloput kotona. Tuossahan ne illat menis askarrellessa lasten nukkumaanmenon jälkeen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mökö Kirjoitettu July 22, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu July 22, 2010 ensimmäinen testiruusu tehty, tuli ihan sievä Mitenkähän mahtais toimia jos maalais nuo terälehdet ensin ja kasais kukan vasta sitten....? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mökö Kirjoitettu July 26, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu July 26, 2010 ehdottoman hyvä ratkaisu tuo että maalaan terälehdet ensin, nimittäin maalatessa kukkateippi vettyy ja terälehdet lähtee irti.... kun teen kukan maalatuista terälehdistä tiedän että väriä on tasaisesti ja voin heti muotoilla kukan. Huomasin myös että kun kiepautan kukkateippiä rautalangan päälle ihan ensimmäiseksi, pysyvät terälehdet paremmin paikoillaan eivätkä valu Onko kukaan muu tekemässä näitä ruusuja? Tulee kyllä tosi sieviä ja melko aidon näköisiä, samalla menetelmällä olen nyt väsännyt muitakin kukkia, en tiedä muistuttaako mitään oikeaa kukkaa, ovatpahan kivan näköisiä kimpun täytteitä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taikakukka Kirjoitettu August 12, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu August 12, 2010 Vautsi minkä näkösiä olette saaneet aikaan! Niin aidon oloisia! Taidanpa minäkin kokeilla, vaikka en mikään askartelun ihmelapsi olekaan. Näyttää aika yksinkertaileta loppujen lopuksi tehdä. ja jos mä en onnistu, niin onneksi minulla on ihana kummitäti joka osaa tehdä käsillään vaikka ja mitä. On tehnyt mulle mm. pari ruusua kahvipusseista Voisin vaikka heti tänään käydä vähän ostamassa tarvikkeita ja kokeilla. Ensin kyllä teen ihan valkoisia, nehän vissiin pystyy värjäämään sitten kun valmiita ovat, vai olenko ymmärtänyt oikein? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-YAZ- Kirjoitettu August 13, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu August 13, 2010 Voisikohan joku oikeasti ihan suomeksi selvittää että miten noi tehdään, olen vissiin vaan niin kädetön ja lukutaidoton etten vaan saa niistä mitenkään tuonnäköisiä... Uloimmat lehdet jää jotenkin liian auki ja sisimmät ei aukea...ei näytä ruusulta kyllä... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Punanapi Kirjoitettu August 13, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu August 13, 2010 Mäkin innostuin tähän hommaan. Ekat meni aika lailla kyseenalaisiks, mutta tekemällä kehittyy! Tosi kauniita tulee, ja heti kun saa rutiinin, niin aika helposti ja nopeastikin. Mä oon ainakin käyttäny sitä teippiä vähän runsaammin kuin ohje sanoo, ja ilmiselvästi (tiimariteippi) on sen varran joustavaa, ettei mitään ongelmia oo ollu a) maalauksen/vettymisen, b)ruusun avaamisen ja c)terälehtien paikallaan pysymisen kanssa. Mun mielestä niitten sisempien terälehtien ei ees tarvii kauheesti aueta, mutta kyllä siihen saa pikkusen voimaa käyttää, ei se suodatinpussi (varsinkaan maalattuna) eikä teippi ihan vähästä säikähdä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
TiaMaria Kirjoitettu August 13, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu August 13, 2010 Upeita! Kiitos vinkistä Vielä kun itse noista samanlaisia saisi... Noh, jospa harjoitus tekee mestarin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
<ansku> Kirjoitettu August 14, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu August 14, 2010 Aivan mahtava idea tää! Pakko käydä heti iteki kokeilee Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Punanapi Kirjoitettu August 14, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu August 14, 2010 Vetäisin muuten maalamisen ja muotoilun jälkeen ruusujen pintaan ihan markettihiuslakkaa. Sai vähän kiiltoa ja ehkä lisäkestävyyttäkin (ja Garnierin lakasta tuli bonuksena hyvä tuoksu ). Sen totesin myös, että mitä enemmän jaksaa käyttää aikaa nättien terälehtien leikkaamiseen ja kasaamisessa asetteluun, niin sitä parempaa jälkeä tulee. Näin koulutetaan kaikki-mulle-heti-vähän-äkkiä -luonteista ihmistä huolellisuuteen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maizzi Kirjoitettu August 23, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu August 23, 2010 Aikas nättejä Jos sitä vaikkapa muutaman väkertäisi ihan vaan testiksi Pelkään vaan että menee hieman yli meidän häiden koristelun. Haluaisin ehkä jotain hieman sirompaa ja ei niin ylitse pursuavaa. Mutta ehkä voisin väkertää näitä jonnekkin muualle Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miiuska123 Kirjoitettu February 15, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu February 15, 2011 tähän vouhotukseen on kai pakko lähteä mukaan ..lädenkin kauppaan ostamaan valkoisia suodatinpusseja ja kukkateippiä laitan sitten kuvia jos onnistun Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miiuska123 Kirjoitettu February 15, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu February 15, 2011 (muokattu) Tänään ehdin tehdä yhden ruusun, tässä siis ensimmäiseni vaikka itse sanonkin niin ensimmäiseksi ihan hyvä, tosin vähän harva ****Tänään syntyi vielä toinenkin ruusu, joka näyttää jo paljon paremmalta! Tässä ne vielä yhdessä.. Muokattu: February 15, 2011, käyttäjä: millamilla Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
My_Dream_Wedding Kirjoitettu February 16, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu February 16, 2011 Tiimarissa myydään muistaakseni SPRAY-maaleja, joilla maalaaminen onnistuu todella näpsäkästi ja sottaamatta (kunhan tekee sen vaikka ulkona) ! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
hhaidi. Kirjoitettu February 16, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu February 16, 2011 Tämä on kyllä aivan loistava idea! Täytyy alkaa kokeilemaan Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miiuska123 Kirjoitettu February 16, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu February 16, 2011 Tiimarissa myydään muistaakseni SPRAY-maaleja, joilla maalaaminen onnistuu todella näpsäkästi ja sottaamatta (kunhan tekee sen vaikka ulkona) !spray-maalia saa nyt melkein mistä vain.. normissa maalikaupassa kumminkin paremmat valikoimat.. ja laatukin. tiimari nyt on..tiimari. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malssi Kirjoitettu February 17, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu February 17, 2011 Kannattaa myös huomioida, että spray-maalilla ei saa ihan yhtä oikean näköisiä ruusuja, koska spraylla niistä tulee ihan tasavärisiä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
H@kkis Kirjoitettu February 23, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu February 23, 2011 Onko ton alkuperäisen ohjevidion toiseen osaan linkkiä? Itse en sellaista löytänyt mutta enpä löytänyt niitä tulostettavia ohjeitakaan, onneksi ne oli joku tänne jo ehtinyt linkittämään... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tuitsu Kirjoitettu February 24, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu February 24, 2011 Meille tulee hääpöytiin suodatinpussiruusuista pöytäasetelmat, yhteensä 25kpl, ja kuhunkin asetelmaan 9kpl ruusuja Olen värjännyt pussit etukäteen veteenohennetulla akryylimaalilla ja elintarvikevärillä(tulee kaksiväriset). tulee todella tasavärisiä, vaikka väriä meneekin vähän hukkaan, ja on minun mielestä paljon nopeampaakin noin päin. Kuivaa n.2h ja uus satsi narulle kuivamaan, pyykkipojilla vaan kulmasta kiinni. olen nyt värjännyt 1200 pussia, vielä on 600 tuolla odottamassa. Täytyy siis tehdä muutamia ylimääräisiä kun vasta toukokuussa teen asetelmat valmiiksi ja avaan ruusut niin eivät mene ruttuun. (häät 28.5)Odotan innolla vieraiden kommentteja, ja ompahan oman näköistä eikä kaupan valmista ja kallista. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malssi Kirjoitettu February 24, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu February 24, 2011 Kannattaa sit ottaa huomioon se, että paperiruusut kerää sisäänsä valtavasti pölyä. Aihioista sitä pystyy vielä imuroimaan harjasuuttimella (sellainen sudin mallinen), jos sellaisen omistaa, mutta valmiista ei. Eli kannattaa heittää päälle esim. halkaistu kevyt muovipussi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laurora84 Kirjoitettu March 8, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu March 8, 2011 Mä tein tuolla ohjeella ruusuja kreppipaperista, tuli pienempiä ja sievempiä Kokeilin myös suodatinpaperisia, mut en tykännyt... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
H@kkis Kirjoitettu July 22, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu July 22, 2011 Tässä mun ruusukokeilut:suodatinpussit värjätty etukäteen: Tässä ruusu ensin kootti ja sitten kastettu väriaineeseen: (vettä ja elintarvikeväriä)Ajattelin nyt tehdä talven aikana joka pöytään kaksi ruusuasetelmaa josssa kummassakin on 3 ruusua. Siihen pari lehteä mukaan tyyliin näin:Jos nyt talven aikana sais kaikki reilu 120 ruusua tehtyyn niin sit ens keväänä kesänä vois ne dippailla ja kuivata narulla ja sit vasta avata. Säilyvätkin paremmin varmaan kun niiden antaa olla "nupussa" säilytyksen ajan. Vielä pitäs kokeilla lehden tekemistä ja värjätä kaikki ruusutikut vihreeksi ennen kun sarjatuotanto pääsee rullaamaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Töpseli Kirjoitettu August 1, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu August 1, 2011 http://aijaa.com/v.php?i=004938402759.jpgMeille tuli tälläiset pöydät loppujen lopuksi.. Ja ite ainakin tykkäsin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaimoke2012 Kirjoitettu August 1, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu August 1, 2011 vinkatkaa mulle se ohje! siis tosi kivoja ja varmasti tulee myös meijän häihn! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
H@kkis Kirjoitettu August 2, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu August 2, 2011 vinkatkaa mulle se ohje! siis tosi kivoja ja varmasti tulee myös meijän häihn! Ohjeeseen löytyy linkki tästä ketjusta, selaa pari sivua taaksepäin. Löytyy myös jos menee Martha Stewartin (en muista kirjotetaanko noin) sivuille ja laittaa hakusanaksi paper roseTöpselillä ollut kaunis kattaus! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts