dasta Kirjoitettu May 7, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 7, 2005 Kurkkaa täältä: http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...50043;start=3#3 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
arlene Kirjoitettu May 8, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 8, 2005 Kiitos dasta!Jos jollakulla olisi vielä vinkkiä tuohon leimasimen tekemiseen..?Vai ovatko kaikki ostaneet valmiina? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
handmade Kirjoitettu May 8, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 8, 2005 Jos tekee paljon sinettejä, kannattaa hankkia liimapistooli (matalalämpö-) ja siihen sopivat lakkapatukat, niin työ nopeutuu ja helpottuu uskomattomasti! Ainakin Sinellissä niitä myydään ja monenlaisia leimasimia myös. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
wibbe Kirjoitettu June 6, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 6, 2005 Osaisko kukaan kertoo tosta now & foreverin sitetti vahasta et millasta se on.. ??? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnolia Kirjoitettu June 16, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 16, 2005 Haluaisin laittaa kutsuihimme sinetit kuoren päälle. Mietin kuitenkin, että kestävätköhän ne postituksen ehjinä. Eikös posti nykyään lajittele kirjeet koneellisesti? Ajattelin valmistaa sinetit jostakin massasta, koska niin saan niistä varmemmin siistin muotoiset ja kestävät. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest iida04 Kirjoitettu June 16, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 16, 2005 Vie kuoret suoraan postin kassalle ja pyydä,että leimaavat käsin.Näin me tehtiin ja perille ovat ehjänä menneet..siitäkin huolimatta,että postintäti kattoi meitä vähän > ,kun lätkäistiin 45 kutsua pöytään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest finn_lily Kirjoitettu June 17, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 17, 2005 Vie kuoret suoraan postin kassalle ja pyydä,että leimaavat käsin.Näin me tehtiin ja perille ovat ehjänä menneet..siitäkin huolimatta,että postintäti kattoi meitä vähän > ,kun lätkäistiin 45 kutsua pöytään.Kannattaa varautua siihen, että täti kieltäytyy tätä tekemästä. Se ei kuulemma enää kuulu heidän toimenkuvaansa - eikä kuulunut vajaa kymmenen vuotta sittenkään, kun piti kasa kirjeitä saada postiin... Olin aika vihaisena, kun Postille ei korvikettakaan kovin helposti Suomenmaasta löydä. Ajattelin vaan varoittaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ruby Kirjoitettu June 17, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 17, 2005 Pienet mukavat sivukonttorit, joissa vähän asiakkaita luultavimmin suostuvat leimaamaan käsin helpommin kuin kaupunkien pääpostit. Meille sattui mukava ja ystävällinen postityttö, joka leimasi sinetilliset kutsumme ilman mitään muttia. Muutaman kutsun vein vielä jälkikäteen pari päivää myöhemmin, hipsin nolona jonon ohi ja ojensin hänelle. Hymyillen pisti sivuun leimattavaksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest iida04 Kirjoitettu June 17, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 17, 2005 Kävin kyllä kysymässä ihan etukäteen ennen sinetin tekoa onko mahdollista tuo käsinleimaus.Ja setä sanoi sen onnistuvan ilmanmuuta.Mutta tätipä ei siitä ilmeisesti ihan yhtä innoissaan ollut.Toivottavasti ei ole työvuorossa silloin,kun aikanaan sitten viemme sinne kiitoskortteja ;DNiin ja täma tapahtui juuri kaupungin pääpostissa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest finn_lily Kirjoitettu June 17, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 17, 2005 Pienet mukavat sivukonttorit, joissa vähän asiakkaita luultavimmin suostuvat leimaamaan käsin helpommin kuin kaupunkien pääpostit. Meillä ei ollut kyseessä pääposti, eikä edes ruuhka-aikaankaan... Mutta onnea vaan matkaan, tuskin niitä kuspäisiä tätejä joka postista löytyy. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnolia Kirjoitettu June 18, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 18, 2005 Kiitos vastaajille. Ei tullut mieleenikään, että käsinkin kirjeitä voidaan käsitellä : Taidan kokeilla lähikonttoria. Tuleepa mieleeni eräs kesäharjoittelija... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mandii Kirjoitettu June 21, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 21, 2005 Meille tuli just kutsu, jossa oli kuoressa sinetti ja hyvin oli kestänyt. Enkä usko, että oli käsin käsitelty. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saarenneito Kirjoitettu June 21, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 21, 2005 Meillä lähti eilen matkaan sinetillinen kutsu, ja postissa oli oikein hyvää palvelua. Itse asiassa postitäti itse ehdotti käsinlajittelua ja kirjoitti vielä lappua lajittelijalle ja leimaajalle, että hääkutsut kyseessä - käsiteltävä silkkihansikkain Tänään jo sitten saatiin palautetta - ehjänä olivat perille tulleet. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mustelma Kirjoitettu June 29, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 29, 2005 Saimme jokin aika sitten tällaisen kutsun, sinetti oli ihan musertunut. Johtui varmaan siitä, että kirjekuori oli tosi ohutta, taipuisaa paperia. Kovemmassa, paksummasta paperista tehdyssä kuoressa kestää paremmin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeppis Kirjoitettu June 29, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 29, 2005 Laitoin koemielessä pari sinettiä kirjekuoreen ja postitin sen itselleni Vedin sen töissä postimaksukoneen läpi (meillä ei ole käsinleimausmahdollisuutta) ja hyvin kestivät molemmat ehjänä. Seuraavana päivänä kuori tuli kotipostilaatikkoon ja sinetit edelleen ehjänä.Kiva tietää tuosta käsinleimausmahdollisuudesta! Meillä on asiamiesposti, joten luulisin että siellä onnistuu moinen erikoispalvelu. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amonet Kirjoitettu June 30, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 30, 2005 Tosi mukava kuulla, että jossain on mahdollisti leimata kutsut käsin ;DTuo itselle postittaminen ole tosi hyvä kokeilu... taidan kokeilla sitä itse sitten ensi kesänä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amanta Kirjoitettu November 19, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 19, 2005 Blue Signin (Turussa) sinettilakka myös hyvää (kokeiltu vain pronssinväristä tosin) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amanta Kirjoitettu November 19, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 19, 2005 Saimme kerran hääkutsun, jonka kuoressa ollut sinetti ei kestänyt postitusta. Se oli murtunut keskeltä. Mutta silti oli ihana idea ja ei haitannut Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu November 19, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 19, 2005 Olen kokeillut useampaa sinettilakkaa ja sanoisin että kannattaa kysyä nistä sinettilakka on tehty. Sinettilakkaa on ns.aitoa ja sitten muovipohjaista. Itse kokeilin Sinellin sinettilakkaa ja se on muovipohjaista. Mun mielestä kamalaa ja muovista, mutta on mun henk.kohtanen mielipide. Olen aiemmin käyttäny aitoa sinettilakkaa joten siksi en muovipohjaisesta tykkää. Muovipohjainen on joustavampaa ja mun mielestä suoraansanottuna näyttää muoviselta... :-/ Aito sinettilakka kuivuu paljon nopeammin, on helpompaa työstää ja ainakin mun mielestä näyttää kauniimmalta. Jos sinettilakkatanko taipuu, on se muovilakkaa. Suurin osa sinettilakoista (mm. Stockmannin ja Sinellin) on muovisia, joten en itse suosittele. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amanta Kirjoitettu November 19, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 19, 2005 Ostin omani ihan Akateemisesta Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amanta Kirjoitettu November 19, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 19, 2005 Kynttilämenetelmä oli ehdottomasti paras. Jos sinettitangon sydänlankaa käytti, tuli sineteistä helposti mustia ja lisäksi vahaa tippui vähän joka puolelle.Kauneimmat sinetit tulee kun käyttää vahaa säästelemättä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu November 20, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 20, 2005 Kirjotin jo tuonne aiempaan ketjuun, mutta pistän tännekkin. Sinettilakkaa on kahden laista, ns.aitoa ja muovipohjaista. Itse en tykkää muovipohjaisesta ollenkaan (ja suurin osa on muovipohjaisia), näyttää mielestäni muoviselta eikä ole yhtä kovaa kuin aito. Itse olen sulattanut vahaa lusikassa hellan päällä ja valuttanut sitä sitten. Toimii hyvin. Ja postituksenkin kesti. Pyysin tosin että leimaisivat käsin josta joku jo aikaisemmin mainitsi.Edit: Oon myös käyttänyt aitoa lakkaa jossa oli sydän ja se ei muutu mustaksi ja toimi muutenkin hyvin. Muovinen kärventyi... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu November 20, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 20, 2005 Sinellistä saa, mutta en voi suositella... Sinetti osa lähti irti puuvarrestaan jo muutaman sinetin jälkeen. Ja itse sinetin pinnoite ei kestänyt kuumaa sinettilakkaa. :-/ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu November 20, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 20, 2005 Lähetin ulkomaille kutsuja 15kpl joissa oli sinetti ja ehjänä oli tullut perille. Tosin mainitsin asiasta kun menin postiin ja täti ehdotti itse että leimataan käsin. Kyseessä oli pieni posti, eikä ollut ruuhka-aika. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
organza Kirjoitettu November 23, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu November 23, 2005 Onkohan kukaan käyttänyt sineteissä sellaista liimapyssyn näköistä vekotinta? Täällä askarteluliikkeessä myyjä suositteli sellaista pyssyä mihin siis se vahapötkö laitettiin sisälle ja sitten vaan ilmeisesti tökätään se sulanut massa paperiin. Mietin vaan että onkohan se yhtään sen kätevämpi kun nuo yllämainitut tekniikat? Se pelkkä pyssy nimittäin maksoi 16e... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts