Korento Kirjoitettu August 17, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu August 17, 2016 Enköhän mie pyydä iskää saattamaan Jos hän olisi jostain syystä estynyt niin isoveli olisi myös ihan hyvä vaihtoehto (sehän se enemmän on metelöinyt kun häneltä ei kysytty naimalupaa ) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
klt3007 Kirjoitettu August 17, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu August 17, 2016 Isä saattaa. Olkoonkin patriarkaalinen perinne, mutta en näe sitä niinkään minun "luovuttamisenani" aviomiehelle, vaan se on minulle ja isälle tärkeä yhteinen hetki ja kaipa myös tietynlainen siirtymäriitti. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sylvi Kirjoitettu August 28, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu August 28, 2016 Isä luovuttaa. Mulle tällä ei ole niin väliä, kun olen jo niin "vanha" ja olemme asuneet yhdesdä jo vuosia. Isälle se kuitenkin on tärkeää, joten sillä mennään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nettle Kirjoitettu August 28, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu August 28, 2016 Isä saattaa minut. Vaikka yhteisiä vuosia on jo miehen kanssa takana useita, en koe saattamisen olevan sen kanssa mitenkään ristiriidassa. Isä on minulle tuki ja turva monissa tilanteissa, ja tulee olemaan sitä myös hääpäivänä. Enkä ajattele hänen luovuttavan minua miehelleni, vaan hän on nimenomaan tukemassa minua jännittävässä hetkessä :)) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zarastus Kirjoitettu September 13, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu September 13, 2016 Olen uusi täällä keskusteluissa,mutta sama ongelma itselläni...kuka saattaa alttarille? Oma isäni on kuollut jo yli 20 vuotta sitten...jotenkin tuntuisi loogiselta pyytää kummisetääni hoitamaan tämä alttarille saattaminen. Toki voisin myös veljeäni pyytää,mutta se ei jotenkin ole mielestäni oikea tapa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
riemuliini Kirjoitettu November 23, 2017 Raportoi Share Kirjoitettu November 23, 2017 Oma isäni on kuollut, niin perinteinen saattaminen ei olisi edes vaihtoehto. Ehkä näin päälle kolmekymppisenä morsiona ajattelen, että pääsen sinne alttarille itsekin... Todennäköisesti kävellään alttarille yhdessä puolison kanssa. <3 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kookkos Kirjoitettu December 8, 2017 Raportoi Share Kirjoitettu December 8, 2017 Itselleni vasta kihloista haaveilevana tämähän ei ole vielä ajankohtaista, mutta kovin on kaksijakoiset ajatukset... Toisaalta tiedän, että isälleni tämä olisi hyvin tärkeää, sillä olen aina ollut oikea isäntyttö. Itse vain en ollenkaan allekirjoita tuollaista saattamista, kun en aivan nuorikaan ole. Haluan aivan omin jaloin siirtyä avioliittoon ja tasavertaisena mieheni kanssa, enkä olla luovutettavana. Ei tunnu itselle lainkaan luontevalta, mutta katsotaan, löytyisikö jonkinlainen kompromissi, kun asia tulee ajankohtaiseksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jnnmpa Kirjoitettu December 26, 2017 Raportoi Share Kirjoitettu December 26, 2017 Isä ei ole koskaan ollut niin läheinen, että saattamaan pääsisi. Isäpuolta en viitsi pyytää, vaikka olisi minulle luonnollisempi valinta, koska isä on vielä tällä hetkellä kutsuttujen listalla. Joten toiveena omat lapset kulkisivat rinnalla, tai edes vanhempi poika. Jos pahalta näyttää, selviän yksinkin. Tämä "avioliittoon luovuttaminen" on itselle täysin merkityksetön, kerran naimisissa olleena ja ja kahden lapsen jälkeen tuntuisi vähintään absurdilta ajatella jonkun luovuttavan minut sulhaselle. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pumpulipalloo Kirjoitettu December 28, 2017 Raportoi Share Kirjoitettu December 28, 2017 Isä luovuttaa En osaa kuvitella häitä ilman tätä osuutta! Vaikka olen aikuinen, jota kukaan ei voi luovuttaa kellekkään, on tämä minulle tärkeä perinne Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiukuvinku Kirjoitettu October 25, 2019 Raportoi Share Kirjoitettu October 25, 2019 Ajatuksena ois kävellä lasten kanssa kun sulho odottelee siellä edessä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
wannabebride86 Kirjoitettu January 9, 2020 Raportoi Share Kirjoitettu January 9, 2020 Ei ole vielä kosittukaan, mutta; ehdottomasti haluan että isäni saattaa minut alttarille. Jos niin huonosti kävisi että isää ei silloin enää olisikaan, pyytäisin sitten äitiäni tähän tehtävään. Mutta iskä ehdottomasti Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magneetti Kirjoitettu January 11, 2020 Raportoi Share Kirjoitettu January 11, 2020 Miehen kanssa kaksin kävelimme. Oli ihanaa tulla yhdessä, vaikka itselläni tuli vähän kyynel silmään ja sulhanen vain virnisteli ja morjesteli kavereitaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
doodles Kirjoitettu February 6, 2020 Raportoi Share Kirjoitettu February 6, 2020 Sulhasen kanssa kävellään yhdessä "alttarille" maistraatissa, vaikka olenkin läheinen isäni kanssa. Koko luovutus vaan tuntuu itsestä niin hassulta, kun eihän se isä oikeasti minusta luopuisi sanan missään merkityksessä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tellmemays Kirjoitettu March 24, 2020 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2020 Minä ja sulhanen ollaan eri mieltä tästä. Minä haluaisin kävellä yhdessä ilman luovutuksia. Mies taas haluaisi isäni luovuttamaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andune Kirjoitettu April 30, 2020 Raportoi Share Kirjoitettu April 30, 2020 Yhdessä kävellään alttarille. Mies olisi halunnut, että isäni luovuttaa minut, koska se on hänen mielestään kiva perinne ja ajatteli, että se olisi isällenikin tärkeää. No, jos isääni yhtään tunnen, puheen pitäminen on hänelle kohokohta. Minulle tuo luovuttaminen/saattaminen ei tunnu varsinaisesti oikealta perinteeltä ja toisaalta myös vanhempani ovat aikoinaan saapuneet alttarille yhdessä samaisessa kirkossa. Ja toisaalta yhdessä alttarille saapuminen on mielestäni myös todella romanttista ja symbolista: yhdessä tähän suhteeseen on aikoinaan lähdetty, ja yhdessä päätetty astella avioliittoon. Samaan hengenvetoon todettakoot, että ymmärrän myös, että haluaa isän saattavan alttarille. Onhan sekin erityinen yhteinen hetki. Jokainen tekee, miten itsestä parhaalta tuntuu! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sarma Kirjoitettu June 20, 2020 Raportoi Share Kirjoitettu June 20, 2020 Isäpuoli saattelee. On kuitenkin ollut osa perhettä jo yli 20 vuotta ja oma isä on jo kuollut. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts