Ebba Kirjoitettu September 27, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 27, 2012 Päivitän tässä juuri CV:tä ja törmäsin erikoiseen ongelmaan. Olen siis joskus tehnyt työn X, ja tämän työn kannessa seisoo tyttönimeni. Laitoin sen uudella nimellä päivättyyn CV:heni tottakai. Mutta nyt minun pitäisi viitata tähän samaan työhön X tässä samassa CV:ssä toisessa kohdassa. Laitanko silloin, että sen teki Ebba Tyttönimi vai Ebba Uusinimi? Koska tyttönimelläni sen tein, ja tyttönimellä se löytyy. Mutta sitten samassa paperissa seisoo samalle työlle kaksi erinimistä tekijää (jotka ovat siis sama henkilö...).Itsekin menin jo sekaisin, miten sitten CV:n lukija.. Muutenkin mun on tosi ongelmallista olla yhteydessä esim. virastoihin, joihin olen laittanut asiat vireille tyttönimellä, ja nyt kun jatkan asiointia, allekirjoitankin uudella nimellä.. Pitääkö niille selventää asiaa jotenkin? Tosia vaikeeta tää nimen muuttaminen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
<A> Kirjoitettu September 28, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 28, 2012 En tiedä noista töistä mitään, mutta eikö asiaa voi ilmaista esim Ebba Tyttönimi (nyk Uusinimi)? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
iteat Kirjoitettu September 28, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 28, 2012 ^Hyvä ehdotus. Tosin mun mielestä voi viitata vanhalla nimellä jos CV:n alkutunnisteissa lukee myös entiset nimesi. Riippuu vähän millaista CV:ta teet Jos sinulla on virallisia asioita vireillä niin toki sinun pitää allekirjoittaa uudella nimellä, mutta kannattaa pitää virkatodistus mukana kaiken varuilta, jos joudut todistelemaan kuka olet. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sannamariia Kirjoitettu June 10, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu June 10, 2015 Ja sitten kun on pari eri sukunimeä jo ollut, joutuu selittelemään... Voi naisen elämää! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvs Kirjoitettu June 13, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2015 En tiedä noista töistä mitään, mutta eikö asiaa voi ilmaista esim Ebba Tyttönimi (nyk Uusinimi)? Komppailen tätä. Eräs dekaani viittaa omiin teksteihinsä Pöyhönen, Juha (nyk. Karhu), joten kai se sinunkin tapauksessasi on oikea muoto. Lähde vaikka täällä:http://fi.wikipedia.org/wiki/Heikomman_suoja Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts