franny Kirjoitettu June 3, 2016 Raportoi Share Kirjoitettu June 3, 2016 On 31. tammikuuta 2016 at 11.44, Nanshe said: Sama kysymys täällä! Onko kokemuksia esimerkiksi Lovebirdsin korjausompeluista? Lovebirdsin korjausompelut tekee nykyään Fitting Room. Mun Stilissimasta ostettu puku korjattiin siellä, ja Fitting Room on yksi parhaita paikkoja Helsingissä. Korjausompeluita saa teetettyä Helsingissä ainakin Festarissa, Ateljé Tuhkimotarinassa, Sur Sur Designilla ja Studio Marjannessa Runeberginkadulla Niinattaren vieressä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaniella Kirjoitettu January 16, 2018 Raportoi Share Kirjoitettu January 16, 2018 (muokattu) Nyt tarvittaisiin ompelusta jotain tietävien tai pukuaan tuunanneiden apuja...! Olen ostamassa käytetyn puvun, johon todennäköisesti haluaisin muokkauksia. Kuinka helppoa ja minkä hintaista on tehdä muokkauksia tähän tyyliin, jos puku on esim. tällainen tai tällainen? Miten puvun pitsit vaikuttavat hommaan, vaikeuttaako kovinkin paljon? Toinen kysymys: jos olen esim. kokoa 34, uskallanko ostaa koon 32, 36 tai 38 puvun? Kolmas: Olen pienipovinen ja usein luitetuissa tai "muotoilluissa" juhlamekoissa rintamus on liian iso tai ei istu. Esim. aikoinaan vanhojen tanssi -pukuani otettiin sivusaumoista sisään, mutta rinnan päällä olevat tukiluut tuntuivat liian pitkiltä eli istuvuudessa olisi ollut parantamisen varaa. Millainen mekko siis kannattaa tai millaista ei missään nimessä kannata ostaa, jotta tarvittaessa pienentäminen onnistuisi parhaiten ja mekko istuisi varmasti myös rinnan kohdalta? Muokattu: January 16, 2018, käyttäjä: Vaniella Kirjoitusvirhe ja lisäys Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanshe Kirjoitettu January 19, 2018 Raportoi Share Kirjoitettu January 19, 2018 Pääsisitkö vaikka joillekin häämessuille keskustelemaan kasvotusten hääpukuompelijoiden kanssa? Myös käytettyjen hääpukujen liikkeissä osataan varmasti neuvoa jo sovituksen yhteydessä. Hintaa on usein hyvin vaikea arvioida, mutta mitä monimutkaisempi muutos ja mitä yksityiskohtaisempi puku, niin sitä kalliimmaksi korjaus tulee. Nyörityksen saa ainakin usein kätevästi vetoketjun tilalle. Kokoasiaan: hääpukujen mitoitus voi erota paljonkin muiden vaatteiden mitoituksesta. Puku pitää siis aina sovittaa joka tapauksessa. Pienentäminen on aina helpompaa kuin suurentaminen, kunhan ei hanki useita kokoja liian suurta pukua. Vaniella 1 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaniella Kirjoitettu January 25, 2018 Raportoi Share Kirjoitettu January 25, 2018 Kiitos vastauksesta! Pitää ehkä sitten kuitenkin käydä myös liikkeissä sovittamassa ja/tai pyytää konsultaatiota ompelijalta. Hirvittää kyllä tuo rintamusasia, huonosti istuva puku kun saa poven näyttämään vielä pienemmältä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts