Guest goth pride Kirjoitettu July 19, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu July 19, 2012 Kovinkaa moni gootti ei (uskoakseni) halua mennä naimisiin valkoisessa puvussa...eli ainaki mun puku tulee olemaan musta.. Mulle musta ei oo mikää suruväri, se vaan on kaunista. Mutta papinhan ei oo pakko vihkiä jos morsian on mustissa... Asusteissa valkoista, verenpunaista ja lilaa...mutta riittääkö ne? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeFeis Kirjoitettu July 19, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu July 19, 2012 Kyllä mulla vaan ekalla kierroksella oli musta puku viininpunasin koristuksin. Toisella kiekalla tulee olemaan valkoinen mustilla kirjailuilla.En tiedä, mistä keskiajalta olettamus "papin ei ole pakko vihkiä jos morsian on mustissa" -on. Saa olla aika helvetin niuho pappi jos ei suostu vihkimään. Ja sitäpaitsi... menneinä vuosina morsiamen puku oli se ns. parempi puku ja hyvin usein se oli nimenomaan musta. Tapa, että morsian on valkoisissa, on ns. uusi juttu. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nightatvogue Kirjoitettu August 6, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu August 6, 2012 Uskoisin, että vanhanaikaiset papit pitävät mustaa valkoista parempana moderneille morsiammille jotkai eivät odota avioliittoon asti esimerkiksi yhdessä asumisen, lasten, seksin yms. kanssa. Se taas sitten että millainen tyyli on voi vaikuttaa enemmän kuin itse väri. Mustastakin saa hyvin herkkää ja romanttista, mutta myös sitä aivan vastakkaista vaikutelmaa myös ja sillä olisi oman kuvitelmani mukaan enemmän vaikutusta vihkijän mahdollisiin ennakkoluuloihin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
enni_o Kirjoitettu November 11, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu November 11, 2012 Mutta papinhan ei oo pakko vihkiä jos morsian on mustissa... Siis anteeks mitä? Ei ole kovin kauaa siitä, kun se suomalaisen morsiamen puku järkiään oli nimenomaan musta.Ja jos on tuommoinen pappi, niin haluaako sitä edes vihkimään itseään? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts