iiinez Kirjoitettu April 5, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu April 5, 2013 Meille tulee ehkä perinteisemmät häät kuin moni tuttu uskoisikaan. Mä halusin ehdottomasti kirkkohäät ja sain ne. Olisin halunnut häät alkusyksyyn, mutta sulhanen toivoi kesälle. Ehdottomasti perinteisiä juttuja meille tulee:- kesähäät- mulle valkoinen puku- Häitä edeltävä yö erillään- kirkkohäät- isä saattaa alttarille- paljon hyvää ruokaa Ne ei perinteiset "Modernit" asiat liittyy ehkä siihen, että pidämme molemmat aika graafisesta tyylistä, joten perinteiset askartelut ja muut jäävät pois. Joitakin hääleikkejä varmasti tulee, mutta morsiamen ryöstöä ei. Se ei liity perinteisiin vaan siihen, että minä en halua menttää hetkeäkään häistämme ja sulhanen on ujo. Se olisi vaivaannuttavaa. Sulhasen ryöstö olisi myös vähän tylsä.. Noissa aina osa porukkaa ei näe tai kuule, mitä tapahtuu ja suurta osaa ei edes kiinnosta. Joitain ajatuksia ollaan napattu amerikkalisista lehdistä ja elokuvista. Ne elokuvamaailman häät kun on ainakin sulhaselle tutumpia kuin muut häät. Joten varmaan meille ainakin tulee jokin isä-tytär -tanssi, sulhasen kakku jne. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nnipsu Kirjoitettu May 12, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 12, 2013 (muokattu) meille on tulossa nuorekkaan, perinteiset häät. -kirkkohäät, kesällä-häitä edeltävä yö nukutaan erillään-isä saattaa alttarille-sulho näkee minut vasta kirkossa-valkoinen hääpuku-morsiuskimpun- ja sukkanauhan heitto-oma pöytä hääparilla mutta esim. kakun leikkuusta ei tehdä numeroa, eikä polkaista, meille ei tule kermakakkua, häävalssia, puheita, juurikaan leikkejä, eikä bändiä. Muokattu: May 12, 2013, käyttäjä: nnipsu Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
iiinez Kirjoitettu May 12, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 12, 2013 (muokattu) Mä unohdin mun listalta tuon kimpun ja sukkanauhan heiton, morsiamen isän puheen ja bändin. Ne siis tulee. Ainakin toivon, että saadaan bändi. *muoks* Lisäys. Olin muuten ihan yllättynyt, kun olin ajatellut vain lyhyttä olkapäille ulottuvaa huntua, mutta pukuja sovitellessa ihastuinkin oikein kunnon pitkään huntuun. Hmm. Tätä pitää miettiä. Että meneekö se jo vähän kornin puolelle. Muokattu: May 12, 2013, käyttäjä: iiinez Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinkaliina Kirjoitettu May 12, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 12, 2013 ^^iiinez, minä ihastuin myös täysin pitkään huntuun! Se oli melestäni näyttävämpi ja sopivampi entä lyhyt huntu... Nostan ajatukselle siis peukkua! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
iiinez Kirjoitettu May 12, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 12, 2013 Joo! Jotenkin kiehtoi, että sen saisi sitten kirkkoon nätisti kiedottua hartioiden ja olkapäiden suojaksi siihen eteenkin. En mä osaa selittää. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
rouvaksi14 Kirjoitettu May 12, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 12, 2013 Meillekkin on tulossa perinteiset nuorisoseuran talolla vietettävät häät. Häitä edeltävän yön olen vanhemmilla. Isä saattaa alttarille yms.. kaikkia hääleikkejä en ymmärrä mut kyllä jotain pitää olla ja polkaista aijon ja kovaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnana Kirjoitettu May 15, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 15, 2013 Meillä on tulossa myös tuollaiset ainakin osaltaan perinteiset häät: -Valkoinen puku-Isä saattaa alttarille-Nähdään toisemme vasta alttarilla (yö erillään)-Tanssia, puheita, ehkä pari leikkiä (en tiedä kun suunnitteluvastuu on apulaisilla ) Häät myös pidetään maalla reilut 110v. vanhalla nuorisoseurantalolla. Kakku leikataan, mutta polkaista en aio, enkä anna miehenkään. Oon _todella_ huono häviämään, joten en aio tehä sitä varsinkaan 120 vieraan katsellessa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heinämorsian-14 Kirjoitettu May 28, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 28, 2013 Sotilashäät tulossa meillekin, ja myös muita perinteisiä juttuja:-Isä saattaa alttarille-Kirkkovihkiminen-Yleisimmät häämarssit-Sulhanen näkee hääpuvun vasta kirkossa-Valkoinen, leveähelmainen, täyspitkä hääpuku-Miekkakuja + riisin heitto (jos sallittua)-Onnittelujono-Perinteinen suomalainen pitopöytä-kerroskakku (tosin sellanen 'jenkkimalli' eli ei kermakakku vaan sokerimassalla kuorrutettu)-Kimpun heitto (ja nimenomaan sen hääkimpun, eli ei erikseen mitään heittokimppua)-Sukkanauhan heitto-Muutama leikki -Miekan poltto-Polkasu hääkakkua leikatessa (tästä sulho ei tosin ole kovin innoissaan...)-Häävalssi (ja musiikkina joku hyvin perinteinen valssi, ei vielä valittu) Jne... Vähemmän perinteisiä:-Candy buffet & photo booth (melkeen jo perinteisiä kun niin suosittuja tällä hetkellä )-Suurin osa perinteisistä hääleikeistä jää pois (esim. 12 kk -leikki, tavaroinen metsästäminen ym.)-Seremoniamestarina toimii kaaso, ei bestman-Kaasoilla ei värikkäitä satiinimekkoja tms, vaan pikkumustat Tässä mitä nyt ensinnä tuli mieleen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
bizkiz Kirjoitettu June 13, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2013 Hep, perinteitä tänne kans! Oon kovasti ihmetellyt näitä teema- ja teemaohjelma-kysymyksiä. No, meidän bileiden teema ois niinku häät, ja ohjelmassa ois niinku juttuja joita häissä tehdään. :-) Ihanaa! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts