Jump to content
Naimisiin.info

Vihkiminen hääpaikalle vai ei?

Ebba

Recommended Posts

Toivoisin vähän ulkopuolista näkökulmaa nyt avuksi.

Me ollaan menossa syyskuussa naimisiin, ja halutaan hyvin epämuodollinen hääjuhla. Suunnitelmiin kuuluu mm. metsästysseuran maja hääpaikkana, pukeutuminen farkkutyyliin, illalla lämpiävä sauna ja sen ohelle pihalle palju. Vieraita ravitsee texmexruoka ja iltapalalla itsepaistettava makkara. Ohjelmassa on omaehtoisia pihaleikkejä (tyyliin mölkky) ja rastirataa metsässä, aiheena hääparin yhteinen elämä. Alustavasti suunniteltiin, että pyöritään pihalla ensin ihan rauhassa, sitten tullaan sisälle syömään ja ruoan ja kahvin välissä voi sitten pitää puheita, ja jos joku haluaa jotain esittää niin se onnistuu (meillä on esittävän taiteen ihmisiä tulossa vieraiksi). Kahvin (ja jäätelön) jälkeen esiintyy stand up -koomikko, ja sitten lämpiää sauna. Ja tietysti se palju. Musiikkia laitetaan soimaan tietokoneelta, jos joku haluaa jorata, ja pihalla on iso kota, jonne mahtuu melkein koko hääseurue istuksimaan nuotion ääreen. Hääpaikalla saa olla niin kauan kuin haluaa ja yöksikin on mahdollista jäädä.

Oon ihan tyytyväinen meidän päivän kulkuun muuten, mutta nyt en osaa päättää, että pitäisikö meidät kuitenkin vihkiä ennen kuin mitään muuta tapahtuu. Alun perin ajateltiin, että mennään edellispäivänä maistraattiin, mutta nyt oon tullut toisiin aatoksiin.. Että onko meidän bileet sitten liian tavalliset bileet, jos sieltä on karsittu ihan kaikki häihin viittaava? Vaikka sitähän tässä tavallaan ajetaan takaa.. Vieraina on lähinnä sukulaisia, vain jonkun verran kavereita. Kun toisaalta haluaisin, että kaikki meille tärkeät ihmiset pääsisivät todistamaan meidän avioliittoon astumista, ja sinne maistraattiin ei tietysti pääse kuin murto-osa.

Toisaalta taas pelkään, että jos päivä alkaa meidän vihkimisellä, niin vieraat eivät alun perinkään ymmärrä epämuodollista tarkoitustamme, vaan pukeutuu liian hienosti yms. vaikka kutsuun laittaisi mitä toiveita ja vääntäisi rautalangasta. Ja muutenkin, että jäykistääkö se vihkiminen sitten liikaa, kun haluttaisiin vaan kaikki läheiset yhtaikaa paikalle tekemään asioita, joista me tykätään. Kuten olla luonnossa ja istua paljussa ja syödä tortilloja. :)

Mun mies on jo ihan kyllästynyt näihin pohdintoihin, se vaan vänkää, että hänelle on ihan sama ja että saan tilata vihkijän mihin vaan ja koska vaan. :girl_impossible: Antaisiko joku muu uutta verta mun pohdintoihin?

• 2 months later...