Oetz Kirjoitettu April 25, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu April 25, 2012 Missä vaiheessa maistraatti pitää varata? haluaisimme juhlia häitämme 21.12.12joten joko mulla on kiire varata maistraatti, jotta myös pääsemme tuona päivänä naimisiin.Mitä maksaa varata maistraatti? entä tämä nimi asia, maksaako muuttaa sukunimi? haluan siis "ottaa" mieheni sukunimen.Ja eikös kaikki luottokortit ynnä muut mee uusiksi, niin kuinka niiden kanssa toimitaan?Kiitos vaustauksista jo etukäteen! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elo2013 Kirjoitettu April 25, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu April 25, 2012 Et varmaan myöhässä ole, mutta varaa ihmeessä vaikka tänään!Ei maksa vihkiminen mitään jos käytte virka-aikana & virkapaikalla.Korttien uusiminen tapahtuu mielestäni automaattisesti & maksutta. ajokortti tietenkin maksaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oetz Kirjoitettu April 25, 2012 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu April 25, 2012 eikö siinä mukana pidä olla kaksi todistajaa, onko mahdollista saada nämä todistajat maistaarin puolelta? vai pitääkö olla jotain läheisiä todistamassa tämä vihkiminen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lainie Kirjoitettu April 25, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu April 25, 2012 Todistajat saatte tarvittaessa maistraatista. Kannattaa mainita tästä varauksen yhteydessä. Noista korttien uusimisesta ym. on lisää tuolla "Lait ja viralliset asiat"- otsakkeen alla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oetz Kirjoitettu April 25, 2012 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu April 25, 2012 Kiitos vastauksesta! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
GingerKid Kirjoitettu April 28, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu April 28, 2012 Kuusi kuukautta etukäteen on maistraatin nettiajanvarauksessa mahdollista varata vihkiaika. Ollaan nimittäin kans tähtäämässä samalle päivälle, ja mietityttää kuinka paljon on liikenteessä 211212-päivämäärästä innostuneita... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kukka Kirjoitettu June 30, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 30, 2012 Itse olin varaamassa ensi vuodella aikaa, niin sanoivat, että tammikuussa voi aikaisintaan kysyä, jos siis puhelimitse kysyy. Ja perjantaisin ei voida taata, että on todistajia maistraatin puolesta, suosittelevat ottamaan omat todistajat. Näin Helsingin maistaatissa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oetz Kirjoitettu August 1, 2012 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu August 1, 2012 Hei taas! Sen verran nyt päivitän tietoa, että hääpäivä on siirretty!! aluksihan meidän piti mennä naimisiin 21.21.12 mutta jostain syystä mies ei enään ollutkaan niin innoissaan tästä "hääpäivästä" vaan halusi ehdottomasti vaihtaa päiväksi 12.12.12 ! Eli nyt sitten pitäs tuona päivänä avioitua Maistraattia me emme ole vieläkään varanneet. Ystäväni kertoi, että tuossa elokuun lopulla-syyskuun alussa kannattaa varata,jotta saamme tuon 12.12 päivän omaksemme ja tietysti sopivan kellon ajankin. Ystäväni meni naimisiin 8.8.08 ja heidän ei tarvinnut varata maistraattia,,joten onkohan nuo kaikki 8.8.08,6.6.06, 11.11.11 ynnämuut semmosia päiviä että sillon ei tarvi varata, vaa voi kävellä suoraan sisään ja sanoa TAHDON!? olen ymmärtänyt että tuommoset päivät on tosi yleisiä ja haluttuja päiviä mennä naimisiin, nii siksi tehty jono vaan oven eteen ja vuorollaan astua sisään. Olenko väärässä? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anna_B Kirjoitettu August 1, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu August 1, 2012 Et varmaan myöhässä ole, mutta varaa ihmeessä vaikka tänään!Ei maksa vihkiminen mitään jos käytte virka-aikana & virkapaikalla.Korttien uusiminen tapahtuu mielestäni automaattisesti & maksutta. ajokortti tietenkin maksaaAika monta korttia piti minun tilata, ei tullu automaattisesti. Esim. s-etukortti ja plussakortti, finnairplus-kortti, sekä pankkikorttikin piti pankista tilata. Ajokortti ja passi maksullisia sekä minulla maksoi s-etukortin (maksuominaisuus!) uusiminen 10e. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oetz Kirjoitettu August 1, 2012 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu August 1, 2012 Voiko joku laittaa suoraa linkkiä mistä voi varata maistraatin netin kautta ? löysin itse jonkun sivun millä oli mahdollisuus varata netin kautta, mutta eipä ollut pohjois-pohjanmaata listassa :s Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindaw Kirjoitettu August 1, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu August 1, 2012 (muokattu) Käsittääkseni tämä maistraatin sähköinen ajanvaraus on ainoa, mutta siellä ei tosiaan ole kaikkia maistraatteja.EDIT. Helpointa lienee ihan vaan soittaa sinne omaan maistraattiin tai mennä paikan päälle käymään. Muokattu: August 1, 2012, käyttäjä: lindaw Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lainie Kirjoitettu August 1, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu August 1, 2012 Hei taas! Sen verran nyt päivitän tietoa, että hääpäivä on siirretty!! aluksihan meidän piti mennä naimisiin 21.21.12 mutta jostain syystä mies ei enään ollutkaan niin innoissaan tästä "hääpäivästä" vaan halusi ehdottomasti vaihtaa päiväksi12.12.12 ! Eli nyt sitten pitäs tuona päivänä avioitua Maistraattia me emme ole vieläkään varanneet. Ystäväni kertoi, että tuossa elokuun lopulla-syyskuun alussa kannattaa varata,jotta saamme tuon 12.12 päivän omaksemme ja tietysti sopivan kellon ajankin.Ystäväni meni naimisiin 8.8.08 ja heidän ei tarvinnut varata maistraattia,,joten onkohan nuo kaikki 8.8.08,6.6.06, 11.11.11 ynnämuut semmosia päiviä että sillon ei tarvi varata, vaa voi kävellä suoraan sisään ja sanoa TAHDON!?olen ymmärtänyt että tuommoset päivät on tosi yleisiä ja haluttuja päiviä mennä naimisiin, nii siksi tehty jono vaan oven eteen ja vuorollaan astua sisään.Olenko väärässä?Mä en kyllä usko, että missään maistraatissa tai käräjäoikeudessa olisi tuollaista systeemiä käytössä, vaan ne suosittujenkin päivien ajan varataan etukäteen ja niitä on tietenkin rajallinen määrä (tyyliin vartin välein klo 9-16). Ja jos on joku tuollainen suosittu päivä mielessä, niin ehdottomasti nyt heti tänään tai huomenna soittamaan sinne oman alueen maistraattiin!! Kyllä ne sitten sieltä kertoo mikäli ajanvaraus ei vielä tuolle ajankohdalle olekaan mahdollinen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oetz Kirjoitettu August 1, 2012 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu August 1, 2012 Käsittääkseni tämä maistraatin sähköinen ajanvaraus on ainoa, mutta siellä ei tosiaan ole kaikkia maistraatteja.EDIT. Helpointa lienee ihan vaan soittaa sinne omaan maistraattiin tai mennä paikan päälle käymään. Joo,tuosta sivusta just puhuinkin että ei ollut oman paikkakunnan maistraattia listassa :/ Mutta ei se auta kun alkaa soittelee eiköhän se sillä järjesty! Kiitos kuitenkin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oetz Kirjoitettu August 1, 2012 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu August 1, 2012 Hei taas! Sen verran nyt päivitän tietoa, että hääpäivä on siirretty!! aluksihan meidän piti mennä naimisiin 21.21.12 mutta jostain syystä mies ei enään ollutkaan niin innoissaan tästä "hääpäivästä" vaan halusi ehdottomasti vaihtaa päiväksi12.12.12 ! Eli nyt sitten pitäs tuona päivänä avioitua Maistraattia me emme ole vieläkään varanneet. Ystäväni kertoi, että tuossa elokuun lopulla-syyskuun alussa kannattaa varata,jotta saamme tuon 12.12 päivän omaksemme ja tietysti sopivan kellon ajankin.Ystäväni meni naimisiin 8.8.08 ja heidän ei tarvinnut varata maistraattia,,joten onkohan nuo kaikki 8.8.08,6.6.06, 11.11.11 ynnämuut semmosia päiviä että sillon ei tarvi varata, vaa voi kävellä suoraan sisään ja sanoa TAHDON!?olen ymmärtänyt että tuommoset päivät on tosi yleisiä ja haluttuja päiviä mennä naimisiin, nii siksi tehty jono vaan oven eteen ja vuorollaan astua sisään.Olenko väärässä?Mä en kyllä usko, että missään maistraatissa tai käräjäoikeudessa olisi tuollaista systeemiä käytössä, vaan ne suosittujenkin päivien ajan varataan etukäteen ja niitä on tietenkin rajallinen määrä (tyyliin vartin välein klo 9-16). Ja jos on joku tuollainen suosittu päivä mielessä, niin ehdottomasti nyt heti tänään tai huomenna soittamaan sinne oman alueen maistraattiin!! Kyllä ne sitten sieltä kertoo mikäli ajanvaraus ei vielä tuolle ajankohdalle olekaan mahdollinen.Kiitos tiedosta! Soitan heti perjantaina sinne! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts